Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 18:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Zo, ik ben der klaar mee, hij is klaar

....................ehhh, mijzelf kennende pak ik hem toch af en toe op om wat kleine dingetjes bij te werken :lol: :lol:

Ik moet eerlijk zeggen, dit is toch wel een van mijn betere bustes, kan ik beter? Ja, ik vind van wel, ik ben niet zo content met de kraag, de kabels, die ik van echt elec. draad heb gemaakt vanwege breukgevaar van de resin exemplaren .

Waar ik wel blij van werdt/wordt is de kap, het gezicht, de bril, de gordels, dus eigenlijk 75% is goed.

Het is een buste van Young Miniatures en die staat toch bekend om zijn kwaliteit, niet alleen van de details maar ook van de gietkwaliteit, het zijn heerlijke bustes om te doen, al is dit toch wel een vrij pittige, vind ik persoonlijk, juist vanwege de vele kleine randjes en diverse kleuren, dit was mijn eerste echte buste welke in met acryl heb gedaan (naast de tanker) en merk dat ik nog echt wel wat ervaring nodig heb om de techniek te gaan beheersen, al is het alleen maar om vloeiender overgangen te krijgen

Waar ik nog wel eens naar moet kijken is de O2 slang, ergens stoort hij mij, althans nu ik het op de foto zie, in het echt is het kleiner en ie je minder.

Okee, de eindfoto's dan maar

photo 434911

photo 434903

photo 434902

photo 434904

photo 434905

photo 434906

photo 434907

photo 434908

photo 434909

photo 434910

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 jan, 2007 21:32 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Belgium
Mooie buste en heel mooi geschilderd.
De huidskleur en het licht in de ogen zijn heel natuurlijk en het effect op de bril is geweldig, zeer originele toets.
Voor de kraag had ik eerder een licht of donkerbruine gekozen, daar kan je wat meer diepte in brengen. De RAF IRVIN jackets hadden dikwijls bruine pels, het is mij al opgevallen dat de Koreanen deze graag wit schilderen.
Hierbij een foto van mijn origineel exemplaar uit 1942 dit was een lichtbruine versie
photo 434923
Ik denk dat je gelijk hebt betreffende de dikte van de zuurstofslang ik denk dat die ongeveer zo dik moet zijn als het stuk dat onderaan de geribbelde slang op de foto heeft.
De vliegkap en het zuurstofmasker op mijn etelagepop zijn van het type van na de slag om Engeland


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 20:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Thanks, tja die kraag, als ik zo foto's zit te bekijken kom ik eigenlijk van alles tegen en dan kijk ik niet naar de sites die originele brandnieuwe jacks verkopen, maar naar War-pics, daar zie je eigenlijk vanalles tussen het beide en heb er maar een eigen draai aangegeven onder het moot, je zit in je cockpit en de zon is fel. Je kan eveneens vragen stellen over de kleur van de kap, vaak zie je die zwart, maar ben ze ook lichter tegengekomen.
Die slang, daar moet ik nog eens goed naar kijken, ofwel toch even de kwast er over, of iets anders bedenken wat ik wil eigenlijk niet de resin uitvoering er op, dat breekt waar je bijstaat en zo

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 8:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Erg mooi geworden Bert.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 11:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi geschilderd, heel mooi...

bij die slang had ik ook een vraag of deze niet geribbeld was in verband met de flexibiliteit ervan.

wat ik persoonlijk minder vind aan deze kit is hoe de gordels eindigen achter de piloot... lijkt me echt fragiel...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 11:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Bij de latere maskers was dit inderdaad het geval, bij de C-type volgens mij nog niet.

Het is zeker een kwetsbare constructie, maar dan moet ik maar heel voorzichtig doen. ze zitten ook vast aan het stoeltje met een drupje lijm

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik heb alles al een keer gezegd Bert. Maar goed, komtie nog een keer: 'Erg mooi figuur.'

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Toppie Bert !!! Daar mag je wat mij betreft met recht trots op zijn ! :wink:
Ik ben benieuwd naar je volgende projectje en schroom er vooral niet voor om wederom een aantal handige "step-by-step's" bij te voegen. Zoals je weet ben ik me nog aan het orienteren en daarbij bekijk ik tientallen Y-T vid's. Bijzonder leerrijk maar het zijn nou net die paar stukjes informatie welke jij in je verslag verwerkt, welke voor mij het plaatje compleet maken. :wink:

Jackie is mijn inziens erg goed gelukt en er zijn tal van zaken welke ik even in een documentje heb geplakt. Vast & zeker erg handig wanneer ik uiteindelijk de stoute schoenen aantrek. :wink: Tevens een aantal zaken gezien welke ik persoonlijk anders zou hebben gedaan, en ook wat dat betreft is je verslag erg leerrijk: Ik zie bij jou het resultaat en kan op die manier een persoonlijke afweging maken of ik de zaken hetzelfde zou doen, of wellicht een ander pad zal (proberen te) bewandelen.

Ik mis enkel nog de sun-shades...
Hierbij speel ik met de gedachte om het resin onderdeeltje als template te gebruiken voor een dun stukje transparant kunststof en dit van een laagje Tamiya Smoke te voorzien. Of daar (mogelijk) het gewenste resultaat kan worden behaalt weet ik nog niet maar wellicht de moeite waard om te proberen...?

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 20:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Thanks guys

Ruud, ik hoop het dat jij je eigen draai er aan gaat geven, en niet domweg copieert, al is dat best moeilijk, want als ik deze nog een keer zou doen zou die ook wat anders worden. Ook omdat je het figuur nu kent en de vervelende kantjes heb ontdekt.

Die sun shades, weet je, mijn ervaring is dat dit soort dingetjes bij mij heel snel afbreken en verdwijnen, ik laat het dus zo, zou ik het opnieuw doen, dan zou ik een pengat verbinding hebben gemaakt,
Verder ga jij met olieverf werken en dan krijg je toch al een ander effect, wat overigs bij dit figuur heel goed kan gaan uitpakken, zeker voor een beginner, waar dit toch een best moeilijke buste voor is.
Maar....................we kletsen je er wel doorheen.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ik snap het Bert. Althans, ik denk het te snappen... :lol:

Ik hoop dat het inderaad een leuke mix zal worden van "gekopieerde" technieken, aangevuld met een "eigen stijl". Het staat voor mij in ieder geval al vast dat deze rakker (en de overige "trials" welke ik momenteel heb liggen) in een handig Trumpeter display-case zullen worden gezet. Veilig tegen stof en dergelijke en tevens enige bescherming naar ik hoop...

https://www.1001modelkits.com/187477-la ... -70mmh.jpg

Bert Takken schreef:
Maar....................we kletsen je er wel doorheen.


Wel ff schrikken wanneer ik lees dat dit geen gemakkelijke buste voor een beginner is... :oops:
Anderzijds fijn te weten dat ik op je steun kan/mag rekenen wanneer ik er in 2025 aan begin. :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement