Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 4:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 1:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Nu de Romein op een oor na klaar is ga ik met deze beginnen

photo 432134

Een buste van Young Miniatures die toch wel mijn voorkeur tot nu toe hebben op punten als nauwkeurigheid en kwaliteit. Daar waar Verlinden vroeger wel kwaliteit leverde zaten er vaak toch fouten in.

Nu was ik al enthousiast begonnen met wat voorbereidingen en primeren toen ik mij bedacht dat ik jullie wilde laten zien dat figuurschilders ook moeten bouwen en vaak zonder bouwtekening

Dus even een foto geleend van Internet

photo 432133

En nog even de fraaie boxart

photo 432132

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 15:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Duidelijk te zien dat je toch wel in je nopjes bent met Jack. :lol:

Uitgaande van het feit dat het getoonde plaatje van de diverse onderdelen de originele casting toont, is het toch wel opmerkelijk dat het kopie stukken "zuiverder" is gegoten Bert... :wink:
In ieder geval heeft het kopie minder flash en het valt met tevens op dat de bevestiging van de goggles strakker is gegoten op het kopie...

http://acesofww2.com/can/aces/sheppard_JE.htm

Taking notes... 8) 8) 8)

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 21:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Geloof mij Ruud, dit is niet wat mijn ervaringen zijn met YM, die heeft geen flash en amper gietnaadjes, dit is erg extreem.

Maar je heb gelijk, ik ben in mijn nopjes en vandaag al begonnen met de leren kap. Hij wordt wel bruin al zie diverse kleurmogelijkheden bij de de type C. Maar daarin zie je kwaliteit van Young als sculpter

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Ik geloof je direct Bert want ik heb immers geen ervaring met buste's. :wink:
Het viel me echter gewoon op... 8)

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 15:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Nogal een vreemde tekst neergezet door mijn persoon, ik moet ook geen 100 dingen tegelijkertijd doen.

Over de kap, ik had deze gedaan, maar toch besloten overnieuw te beginnen, nu eens kijken of ik hem toch wat donkerder ga maken (foto's volgen nog)

Maar als je goed kijkt naar deze buste, dan zie je de kwaliteiten van Young als sculpter, ze heeft alles wel een eigen structuur, de Mae West, het leren jack, de trui, de vliegerskap (ik vind de naam flighthelmet niet kloppen en weet zo gauw even niet de engelse naam)
Het is echter wel een uitdaging om het goed te doen en ik geef eerlijk toe dat ik best moeite heb om de kap goed te krijgen.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 17:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Enkele, in progress, foto's van een schildpad, althans zo komt het op mij over. Ik moet nu alles naar elkaar toehalen en zorgen dat het is donkerder wordt, dan lijkt het meer op een kap dan op een voorgenoemde Ninja Turtle.

Tot zover waren mijn stappen
Basislaag zwarte primer
Enkele dagen leatherbrown
Schadow 1e 50:50 Leatherbrown en Dark leatherbrown
2e Dark leatherbown
Highlights
1e leatherbrown en Ocker orange
2e leatherbrown en light leatherbrown




photo 432353

photo 432352

photo 432351

photo 432350

photo 432349

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 14:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Weer even wat gedaan aan de kop, maar het gaat me nog niet naar mijn zin, ik krijg de kap niet echt op kleur zoals ik mij dat voor ogen heb dus daar worstel ik nog even mee verder.
Wat heb ik gedaan. Met een verdunde dark brown elke keer een laagje aanbrengen, hiermee hoop ik de kap iets donkerder te krijgen maar wel met de verschillende kleurgradaties, onder het kunstlicht lijkt het groen, maar met daglicht is het wel een soort bruin, de shadows zijn m.i nog iets te donker en de highlights willen niet lekker doorkomen.
Het bekkie begint iets meer menselijke treken te krijgen. Ík heb eerst de 1e schaduwpartij aangebracht en toen de 2e, ook de highlights aangebracht. Je krijgt dan wel meer het idee van een indiaan met oorlogskleuren, het ziet er dan heeel blokkerig uit.
Maar wanneer je dan met de basis huidskleur enkele verdunde laagjes aanbrengt, gaat alles een beetje naar elkaar toetrekken. Ik ben er nog niet, moet nog een paar laagjes opbrengen en daarna de schaduwpartijen met verdunde laagjes weer opbrengen.

Maar zoals altijd geldt, tekst is leuk, maar plaatjes maken het duidelijker

photo 432382

photo 432381

photo 432380

photo 432379

Dus mijn volgende stappen zullen zijn:

De onderste helft van kap nog wat proberen donkerder te maken, boven op iets meer highlights. Ik denk echter dat het eindgedeelte pas gedaan kan worden als de buste compleet is, je krijgt dan iets meer overzicht over het geheel

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 11:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik vind de kleur van de kap juist heel overtuigend Bert. Bustes zijn niet echt mijn ding dus misschien ben ik daardoor iets minder kritisch. Op de boxart is de kap wel donkerder maar je pikt toch je eigen kleur. Toch?

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Ik snap je "zelf-kritiek" Bert, maar ben het wel met Jeroen eens. Ook voor mij ziet het er allemaal niet slecht uit, maar ook voor mij geldt dat ik absoluut geen verstand heb van deze tak van onze hobby... :oops: Anderzijds kan ik me tevens goed indenken dat jij je aan bepaalde zaken stoort omdat je wellicht een ander beeld voor ogen hebt...

Waar ik me immer over blijf verbazen is het feit "hoe" jullie in staat zijn om het "grove vlekken-palet", uiteindelijk netjes bij elkaar te trekken en de diverse kleuren mooi te blenden.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 16:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Het antwoord op het samentrekken is even kort als simpel

Kwestie van een paar laagjes verdunde hoofdkleur over de totale kap of kop aanbrengen, hiermee blend je in principe alles
Zal zo weer even wat in progress shots maken, kop is weer wat verder

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement