Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 3:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2017 19:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Gefascineerd als het gaat om het airborne gebeuren, wilde ik iets doen met figuren die ik nog had liggen. Gewone Britse infanteristen weliswaar, maar dan zie ik toch weer een mogelijkheid om er weer wat Airbornes bij aan te schaffen ;)

"The wake" (ook in de zin van het boegwater achter de boot), wilde ik het eerste noemen, alleen dat doet niet echt recht aan het heugelijke feit dat er toch nog meer dan 2000 airbornes terug naar de zuidelijke oever wisten te komen en dat degenen die achterbleven humaan behandeld werden.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=13738&start=10

Dus Britse airbornes die zonder of nog met enkele uitrustingstukken de overkant bereiken. Hiervoor wilde ik deze set:
http://www.miniart-models.com/
van Miniart ook gebruiken.

Nu gebeurde dit alles dus s'nachts en nu heb ik enkele voorbeelden met veel schaduw en blauwachtige tinten kunnen vinden, om dit te simuleren. De andere optie is nog om een glazen stolp af te plakken met folie voor autoruiten.
Genoeg voor nu: als het niks wordt, kan ik altijd nog een Bruneval (1942) diorama ervan maken, daar zaten ook Luftwaffe-soldaten, dan zijn die ook meteen onder de pannen ;)

photo 402371
photo 402369
photo 402370


Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door Anne op ma 03 jul, 2017 20:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 15:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 maart, 2017 23:20 pm
Berichten: 8
Hoi, ik ben hier redelijk nieuw en misschien begrijp ik je niet goed, maar je wil een diorama maken van "Operation Berlin" volgens mij, maar je plaatst een foto/schilderij van de aanval op de brug bij Bénouville, Frankrijk op 6 juni 1944. Of geldt dit puur als voorbeeld voor de sfeer?


Misschien heb je hier iets aan: http://www.strijdbewijs.nl/donald/operation.htm
https://nl.pinterest.com/matildasdad/paras/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 22:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Martijn,

Nieuw, maar je weet er veel van! Inderdaad puur om het experiment van een duisternis ....al is er bij de schilderijen nog wat licht van de maan of een lichtkogel te zien. Superbedankt voor het reageren, ik ben nu de figuren afzonderlijk aan het afmaken (de set van Miniart duurt nog wel even denk ik) en dan is het even proberen.

Groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jul, 2017 20:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Inmiddels de figuren binnen:

Afbeelding

Ze zeiden drie maanden en dat was het ook, en dan is het wel leuk om de opzet iets te kunnen veranderen (en ook omdat ik het bruine potje zover ingekort had (zie achtergrond) dat een dijkje/verhoging er niet meer inzat;).

photo 415427

Met wat gewissel en toevoeging met benen en armen, is er dan het idee om eentje te laten ondersteunen/begeleiden. Op eigen initiatief uit Schoonoord gehaald, eigenlijk mocht dit niet en dan de ander voor -of achterop laten lopen.

De Britse figuren was ik al zo'n beetje klaar mee, maar die komen in een ander vignette terecht over Caen, Monte Cassino/Italië of Westkapelle/Vlissingen.


Met vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2017 16:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Een hele poos geleden een diorama gezien van nightmare...

http://www.moxdao.com/thread-16432-1-1.html

Gewoon ter inspiratie

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jul, 2017 12:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Silenoz,

Inderdaad schitterende uitvoering! Ook die belichting en sculpting om over de originaliteit maar te zwijgen natuurlijk.

Een lampje onderin met iets van nagloeiend puin oid is inderdaad een goed idee. Van de buitenkant zie je dus niets, het dient meer als achtergrond voor foto's van boven, maar als ik 'em inderdaad toch niet separaat toepasbaar maak, is dat eigenlijk wel een plus. Het voordeel van deze iets minder originele opstelling is dat het zonder bruin potje ook nog zou kunnen, alleen dan een evacuatie die tussentijds plaatsvind.

Ikzelf heb ook een keer een shadowbox gedaan ("roerdriehoek", ook hier op modelbrouwers). Eigenlijk moet ik een filmpje laten zien, want het fietslampje op de knipperstand liet nog veel meer het inderdaad 'nightmare' effect zien.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2017 14:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Allemaal redenen om het niet heel vloeiende proces te verklaren, andere projectjes en een andere richting van werkzaamheden. Maar ook dit projectje nadert z'n voltooiing. Hoogst experimenteel, maar nu geen verrassingen meer en daarom even een update.
Je ziet dat de onderkant van het ene deksel in de andere past en het geheel kan (maar misschien lastiger als af) gedemonteerd worden. Om schoon te maken, of los te fotograferen.

photo 420733
photo 420734
photo 420735
photo 420736

Het idee is dus om vooral met de foto's een effect kunnen laten zien van donkerte en regen, genomen door iemand die zich op een hoger gedeelte (huis/boom/tank) zou bevinden.

Ik heb zitten twijfelen om de figuren nog een laagje (bijna matte maar toch) vernis te geven. Maar als ik dan kijk naar het werk van de toppers van onze hobby zie ik dat zij er op de een of andere manier in slagen om echt super matte uniformen te verkrijgen, iets wat mij zeker bij meerdere lagen met schaduw en highlights niet altijd even goed lukt. Maar nu dus niet echt heel erg.

Geen Hornet headsets dit keer, maar de figuren zijn dan ook vooral van boven te zien. Even nog wat wapenriemen toevoegen.

Owja, het andere figuur kon nog hierbij, in het midden links naast de brengunner. Afbeelding en het figuur met de bren van die 1ste pag. kan ik kwijt op een plavuizen-treden-trapje over van ergens, dat wordt dan een Monte Cassino vignette oid. met een pilaar of een stuk rupsband.

Met vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 sep, 2017 13:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 aug, 2017 17:44 pm
Berichten: 105
De figuren tegen de spoordijk lijken wel gesculpteerd speciaal voor dit zeer leuke diorama. Dat kleine stukje spoor en het gras, dat is zo goed gevonden, petje af.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2017 20:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hé Armorguy, tnx, voor je complimenten! Ik heb ook even jouw moie taludje gespot, groot respect ook. Die extra man moet er ook wel bij eigenlijk op de foto;) Grt, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2017 12:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Hier is ie dan toch de eindupdate van dit vignetje. Vooral vanwege nieuwigheid, erg lang geduurd.
Bedankt voor het kijken en opmerkingen en (de vele) vragen zijn altijd welkom.
Ook andere vignetten verdienen de aandacht, zo moet het klooster ook nog even goed gefotografeerd worden, maar die staat dus bij diorama's;).Fotografie is geen noemenswaardige hobby van me, maar ik heb met verschillende belichtingen en camera's gewerkt. Om zo een effect van regen (want dat deed het) duisternis of misschien zelfs een lichtkogel te simuleren.

photo 429140
photo 429141
photo 429139

Bedankt voor het kijken.

groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement