Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 22:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik had nog wat kleine dingetjes verbeterd, zo zijn de overgangen wat beter. nu nog enkele tweede highlights opbrengen en dan inlijnen.
verder heb ik de kop er opgezet,valt een beetje licht uit in kleur, maar er kom nog een helm op en dan wordt het gezicht optisch weer wat donkerder
Voor de rest eigenlijk nog niet veel gedaan

photo 393420

photo 393419

photo 393418

photo 393417

photo 393416

photo 393415

photo 393414

Raar genoeg lijkt het of ik amper wat gedaan heb he? Alleen een beetje drybrusch, maar in het echt toont het wel wat beter

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2016 22:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 13 apr, 2007 20:13 pm
Berichten: 334
Woonplaats: S'zeel
Is de huidskleur bewust zo licht gemaakt? of is dat een verkeerde impressie door de flits?
Ik vind de kleuren heel lastig om te beoordelen.
Misschien dat je eens kan proberen om een vel a4 papier voor de flitser te houden. (of lamp) Dit zorgt ervoor dat het licht wat diffuser wordt, en overgangen en kleuren minder hard worden.

Maar ik vind de overgangen mooi. En vooral het shirt er mooi uitzien. En ben benieuwd hoe het eruit ziet als de dog tags ook geschilderd zijn.
Succes!

_________________
een beeld zegt meer dan duizend woorden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2016 8:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Gelaatskleur is inderdaad licht, dat vind ik mooi, maar het wordt versterkt doordat het hoofd ook zo licht is.

Beetje zoals de figuren van Young Miniatures, maar ik geef toe, er mag iets meer roodbruinzweem in, dat bekijk ik als de helm er op gaat
Volgende figuur gaat gezicht weer in acryl, toch maar weer even oefenen


Foto's is voor mij nog steeds een groot geheim, af en toe lukt het mij om een goede foto neer te zetten, maar voor de rest.......

Heb al heel veel uitleg gehad, maar het blijft domweg niet hangen, ik heb daar absoluut geen gevoel voor
Maar zal eens wat voor de flitser hangen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2016 12:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Ik vond eerlijk gezegd die kop niet zo geslaagd, maar nu die op de torso zit geeft dat een heel ander beeld, het hoort bij elkaar zeg maar. Eerst had ik zoiets van "beetje hoekige kop" maar nu heeft hij echt zo'n rauwe kop gekregen echt een doorgewinterde marinier.
Petje af!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 dec, 2016 13:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ik vind het gezicht persoonlijk wat te bleek op het moment, vooral voor een gebied als Vietnam waar je bruin wordt van de zon en dan nog door de viezigheid. Maar dat doet niks af aan je schilderkunsten. :brouw:

Ik ben benieuwd hoe het staat met de helm op!

Succes,



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2016 17:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Als je een patrouille heb gelopen met 2 vuurgevechten in een jungle, dan zie je echt wel bleek van moeheid, verwacht ik

Maar even wat gedaan vanochtend en foto's gemaakt met de tip van Gert-Jan . Het figuur wordt nu in ieder geval niet meer zo benadrukt door de flits

photo 393673

photo 393672

photo 393671

photo 393670

en even met een wat lichtere achtergrond

photo 393669

Wereldtip trouwens, want nu zijn bijv de kleuren en overgangen wel zoals ik ze zelf ook zie

alleen de metaaldelen worden nog wel iets overbelicht is met gunmetal gedaan wat in het echt iets minder glimy

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 dec, 2016 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Van de foto's vind ik degene met de zwarte achtergrond het mooist. Daar is ook de schaduw niet op te zien. Bij het figuur zie ik op de wangen en in iets mindere mate in de nek een erg aanwezige rode kleur zitten. Dit valt nogal op in mijn lekenogen. Misschien kun je dit iets meer laten overgaan in de huidskleur?


Ik heb echt nul ervaring met figuren schilderen maar probeer het wel een beetje te gaan begrijpen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 dec, 2016 13:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
De wat rdoe kleur is inderdaad aanwezig, maar ik ga ps echt wat aan het gezicht finetunen als de helm er op zit, dan valt de nek eigenlijk weg vandaar dat daar nog heel veel aandacht aan besteed is.

Figuurschilderen is iets wat erg persoonlijk is, wat de een mooi vindt vindt een ander soms wat minder, als je naa rde gezichten kijkt, zijn die vaak te zwaar aangezet


photo 383675

Dit is een buitenfoto van een re-actmentlid, maar kijk eens naar het gezicht, vrijwel vlak van kleur

In de figuren wereld worden alleen de vrouwengezichten vaak zo geschilderd , mannen gezichten zijn vaak contrastrijker.

Ik geef toe, een gezicht op een figuur mag wel wat contrast hebben, juist door het kleine formaat, maar ik ben er tevens wel van overtuigd dat het een kwestie is van een trend dat het zo moet zijn

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2016 15:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Foto's zijn niets verhullend en daardoor een mooi testmiddel.
Dan zie je wat er nog verbeterd moet worden.

Op de volgende foto's heb ik de helm gedaan, eigeenlijk het eerste stukje wat domweg niet wilde lukken. Dit is dus de derde poging en normaliter waar ik niet zoveel moeite heb met zo'n helm was het nu een crime

Ook de linkerzijde van het gezicht moet nog een nabehandeling hebben omdat het nu wel erg hoekig is geworden, daar meot ik dus serieus eens naar kijken

het jack heb ik iets meer ingelijnd en daar ga ik eigenlijk niets meer aan doen

Nu alleen de helmstraps, de geweerriem en de M6, maa rde laatste twee doe ik als ik de buste op een sokkel heb

photo 393899

photo 393898

photo 393897

Bij de eerste foto zag ik dat ik uitgeschoten was bij, het nog niet afgemaakte, sigarettenpakje, daar zit dus nu wat wit op de helm, ook even bijwerken dus

Kortom, het grote werk is gedaan, nu alleen de kleine dingetjes bijwerken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2016 21:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik zat de foto's nog even te bekijken en zag opeens die vlek in de nek, huh, ik zou nou even niet weten waar dat wegkomt, moet dus nog even spelen met mijn olieverf zo te zien, kn ik gelijk de wangen een beetje bijdoen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement