Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 sep, 2016 1:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb dit figuur al voorgesteld in het koopspooktopic. Het is een 3D geprint figuur van het franse Reedoak. wil je wat meer werk zien dan moet je maar eens googlen naar Reedoak en dan op afbeeldingen klikken, dan kom je diverse figuren tegen die ook nog eens heel goed gepresenteerd worden. Hier komt oa het voordeel van 3d printen naar boven, je kan hetzelfde figuur in 1/72 tot 1/24 uitprinten zoals Reedoak zijn range heeft bepaald. Ik was al overtuigd van het feit dat 3d printen echt wel een zegen kan zijn voor onze hobby want ik denk dat menig professioneel sculpter dit resultaat toch echt niet kan behalen en zeker niet in de diverse schalen een uniformiteit behalen.

het is echter wel te zien dat dit geprint is aan de laagjes, die zie je ook op onderstaande foto's terug, maar door de vele kleding details krijg je dit dus nooit goed weg, ik heb dus hoop dat de primer dit grotendeels wegtovert.
Als je het model bestelt dan heb je de keuze om door Norbert de "gietstukken" voor je verwijderd of dat je dat zelf doet.

photo 383158

Ik heb voor het laatste gekozen, en inderdaad het spul is zo weg te halen, enig minpuntje is een gaatje in de helm, maar is altijd nog beter dan gietnaden of luchtbellen moet zien te repareren

Ik zit nu diverse foto's te bekijken, maar ook figuren en met name de schildertechniek. Je zou wel denken dat ik na jaren schilderen en verzamelen van referentiemateriaal dit nu wel zou weten, maar raar genoeg vind ik dat nog wel tegenvallen.

Maar goed, de foto's zijn deze

photo 383451

photo 383452

photo 383453

photo 383454

Het figuur ligt nu te drogen en dit wordt dan morgen in de zwarte primer gespoten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2016 20:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Nou, het mag even duren, maar Joe ligt momenteel in bad, in een remoliebad welteverstaan
Ik had de zwarte primer er op en had vanmiddag de basiskleur er op gezet. Maar ik zat zo eens te kijken na een uurtje en baalde, het leek wel of ik het er op gegooid had, het was wat korrelig en de details waren niet echt zichtbaar meer, het leek wel een beginnersmodel.
nu is het nadeel, zo zag ik, van 3D printen dat er allerlei details, zoals de webbing, er misschien dan wel in schaaldikte netjes uitgeprint wordt, maar voor het mooie zou iets dikker niet verkeerd zijn omdat je de boel dus gauw onderschilderd. Ik ga het weer eens proberen als het oliebad goedgaat, maar ik denk dat ik de basiskleur er nu maar op airbrush.
Ik had de helm mooi in od, jack in us army green en de broek in OD.

nou ja, even diep ademhalen en overnieuw beginnen, maar het is wel wennen, want zo vaak gebeurt mij dit niet

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2016 7:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Nog een geluk dat je in het beginstadium van het figuur bent. Ach ja, zoals jij ook onlangs in mijn topic zei; De tweede poging is altijd mooier :lol:

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2016 18:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
het waren maar de basiskleuren.

Ik zat nog wel even wat referentie foto's te bekijken en dan vraag je jezelf toch af waarom figuurschilders een gezicht zo kleurrijk maken

photo 383675

Dit ziet er voor een ieder heel normaal uit, nietwaar, maar schilder je een koppie zo, dan heb je direct straffpunten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2016 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Klopt! Volkomen mee eens! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 sep, 2016 20:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tis even lekker kliederen met kwastje en remolie, maar dan is het figgie ook weer schoon, de details zijn nu ook weer zichtbaar.
Heb hem nu met de Action primer ingespoten en ik vraag me dus af waarom ik die dure primer koop terwijl die 2 euro primer veel beter werkt.

Voor de BR52 is die dure primer prima, maar voor kleine details komt het er toch iets te dik op naar mijn zin. En nee, ik ben niet zo'n kluns met de airbrush dat ik er domweg te veel opspuit :)

Ik laat het nu mooi even een dag drogen voor de zekerheid, normaliter ga ik er met een 2 uur al mee bezig, maar laat het nu even zo.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2016 21:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ondanks de hitte toch wat kunnen doen, maar je blijft water toevoegen, want het verdampt sneller dan dat ik het er op kan gooien.

Het zag er in het scherm van mijn toetel iets beter uit (toonde mooier), maar de foto's kloppen nu wel redelijk met de realiteit.
na het debacle met de zwarte primer, nu toch maar weer de goedkope Action primer er opgezet, toen de basiskleuren 9OD voor breuk en US grreen uniform voor jack, helm ook OD

Toen begonnen met de oplichtingen, alleen op de een of andere manier gaan die twee lichte kleuren heel snel "klonteren"en wil je dun werken dan krijg je een soort zandachtig iets in plaats van mooie laagjes. Waarom, heb geen flauw idee want ik werk schoon en met demiwater.
Ach een paar druppels van de basiskleur er doorheen werkte al wat beter, maar het blijft een beetje zoeken.
De eerste en de tweede oplichting zitten er op en ook de shadows. moet nu nog de tophighlighting doen en de bepakking nog even netjes (gespen van de webbing zijn een beetje mislukt)

Volgende keer schilder ik een navy seal, toch wel gemakkelijk met die cammo op het gezicht

Wel balen dat ik dus net met de riem van de camera de geweerloop afbreek en ik kan dat kreng nooit meer vinden, ook de draagriem is gebroken, dat is wel het nadeel van dat fragiele gebeuren

Goed voor ik opmerkingen krijg over handen, broek, boots en helm, die moeten nog gedaan worden


photo 384406

photo 384405

photo 384404

photo 384403

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2016 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 13 apr, 2007 20:13 pm
Berichten: 334
Woonplaats: S'zeel
Ik volg dit figuur met intresse, ook omdat ik nog een hoop moet leren, en dit een mooi voorbeeld is.

Waar ik zelf mee aan het experimenteren ben, is glazing medium. Dit zorgt er voor dat de verf beter gaat vloeien. En zo heb ik minder last van klonterren of druppel vorming.
Het is gewoon te verkrijgen bij een kunstschilder benodigheden winkel. En 100ml kost niet heel veel.
Misschien is dat een optie om ook eens te proberen.

Het nadeel is wel dat de verf tranparanter wordt, en dus moeilijker wordt om dekkend te schilderren. Dit kan ook echter als methode gebruikt worden, en dit heb ik pas gebruikt om schaduwen te maken. Door donkerbruin heel transparant te maken en veel laagjes te schilderren.

Succes met het vervolg

_________________
een beeld zegt meer dan duizend woorden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2016 9:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
ie ziet er nog wat bleekjes uit, en die schaduw onder de helm.. ah, sorry deze zijn voor een volgende update... ;-)

ziet er niet slecht uit ;-), enneuh, hier ook binnenkort een eerste figuur... ik hou mijn hart al vast...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2016 17:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Gerard-jan
ik doe eigenlijk niet veel anders behalve dan de toeveoging. Het is soms beter om het mengsel iets "vetter" te maken waardoor het iets meer als olieverf gaat gedragen dus minder vloeiend, maar ik heb werk gezien waarbij de verf alleen maar werd verdund met water en datt was subliem

Thanks Silenoz, ik doe mijn best en ben benieuwd naar jouw figuur

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement