Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 jun, 2016 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooitje geworden. ook benieuwd naar de foto's van het schaalmodel van de jagdpanther eigenlijk... :oops:

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jun, 2016 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Silenoz,

Bedankt voor je reactie, hier heb ik nog een fotootje van de Jagdpanther, als ie nog niet helemaal af is. Dat is ie nu inmiddels wel qua bouw trouwens, maar net als die fietser, die bijna af is, verblijven die ergens anders. Het is een modelletje van Dragon, gebaseerd op die-cast onderdelen (chassis en romp) Je moet dus vooral met secondelijm en 2-comp. lijm de onderdelen daarop plakken. Het is natuurlijk wel grappig om op die manier iets van het gewicht te voelen. Ik weet niet of dat 72 keer kleiner is dan 50 ton, dan zou ie nog steeds bijna 700 kilo moeten wegen, of ben ik nu dom?
photo 375953

Vr. groeten,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jun, 2016 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
nee, helemaal niet dom, maar ik denk dat iedereen zich een halve hernia zou heffen dan... het "schaal"gewicht is een leuke gimmick... maar daar stopt het voor mij, meestal geeft het meer problemen dan dat het iets toevoegt...Was benieuwd hoe je de tank ging schilderen, als een afgewerkt model of ongeschilderd...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jul, 2016 8:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 jun, 2007 20:48 pm
Berichten: 127
Woonplaats: gouda
Voor gewicht moet je rekening houden met alle drie de dimensies, de inhoud van een schaalmodel in 1:72 is niet 72 keer zo klein maar 72x72x72 keer (lengte x breedte x hoogte).

Wat betekend dat je tank 50.000 kilo / (72x72x72) = 0,134 kilo zou moeten wegen, waarschijnlijk is je schaalmodel nog steeds minder zwaar dan dat maar het zal vast meer in de buurt komen :brouw:

_________________
eigenlijk een modeltreinbrouwer, die ook wel van een vliegtuigje brouwen op z'n tijd houdt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jul, 2016 9:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het zijn beide leuke modellen maar de schaal is wel bevreemdend. Ik zou het misschien logischer vinden als je een 1/16 figuur zou gebruiken. Je zou hem ook een controller kunnen geven, zo'n grote die hij rond zijn nek kan hangen. Hij zou nog steeds een vrachtwagenmotor in het ding moeten inbouwen als hij er ritjes mee wil maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jul, 2016 21:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Steven en allemaal,

Ook een goeie inderdaad :lol: Ik kwam deze zo tegen, en toen dacht ik, nu ja, gezien het model van de jagdpanther zou een figuur er plaats in kunnen nemen, maar een controller is ook een idee inderdaad :)
Als ze deze "in het echt" maken is het allemaal hout overigens, in de berichtjes hierboven wordt de diecast optie van sommige van Dragons 1/72 modellen besproken.

Hierbij nog enkele foto's van m'n Duitse fiets diotje, opties voor de titel zijn "immer gerade aus" of misschien toch "all kids and old men"
refererend aan de jonge danwel jeugdige status van deze Duitse fietsende officier.
Leuk om te maken deze, maar zoals ik al ergens eerder had gelezen blijven de spaken wat lastig, maar ik denk als ik het weer zou moeten doen, dat ik de beide "spaakkranzen", noem ik ze maar even, elkaar zou laten raken, ook al moet je daarvoor de as wat inkorten.

photo 380105
photo 380101
photo 380104


De titel ga ik even veranderen in "German jokes..." En dan deze drie hieronder brengen. Ik heb ook nog een GSG 9 diotje als idee, ik heb al flink wat onderdelen verzameld. Niet echt grappig zo, in deze tijd ook, al zijn tot nu toe volgens mij vooral nog de "arrestatieteams" ingezet.

Bedankt voor het kijken!

Met vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: German jokes...
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2016 21:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat is waarschijnlijk de Tamiya 2 fietsen-set met Eduard PE? Ziet er prima uit! Ik mis alleen nog de remmen, dat komt vast nog?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: German jokes...
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2016 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Steven,
Het is toch de relatief nieuwe Masterbox. Mooie details inderdaad, de kwaliteit van het plastic is wat anders, wat brosser. Verschillende PE onderdelen, zoals de remhendel en kabel, maar de rem zelf zou achter de Panzerfausten (moeten) maar ik laat het maar zo. Op dit moment vooral met andere dingetjes bezig maar bedankt voor de interesse.

Met vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: German jokes...
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2016 9:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, en leuk om deze te zien groeien.

Panzerfausten zie ik niet echt liggen op je fietsdiorama. Op de bagagedrager liggen steelgranaten en vooraan een gasmaskerbus dacht ik.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: German jokes...
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 10:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Silenoz, inderdaad zie je ze niet zo goed. En ik had em juist daarom gekocht;) Dat komt omdat bij de ene z'n officierspet erop ligt en op de ander z'n hand. Dit kwam zo uit omdat je het figuur wat moeilijk op z'n plek aan het krijgen is, met een contact punt bij z'n hand, bips en trapper. De officierspet heb ik willen doen om het geheel een wat trieste uitstraling te geven, al lacht hoofdje van Hornet wel. Met vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement