Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: German jokes...
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2015 14:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoihallo!

Deze gemaakt naar aanleiding van het lezen van een grap en de wens om een keer iets met interactie met vliegtuigen en voetvolk te doen. Verschillende ideeën opgedaan, zoals de schaduw van een vliegtuig of een motorfiets/auto in volle vaart met een verontrustend kijkende chauffeur, maar toen ik een mooi Dragon-setje zag, dat bijna al de poses had die ik zocht, ging ik toch voor de grap. Inmiddels ben ik best wel heel ver, ik heb wat beginfoto's maar ik wilde niet al te veel topics op het forum hebben.

Owja de hele grap die onder Duitsers in Normandië en ook wel daarna denk ik, rondging:
-als je een wit vliegtuig ziet, dan is het een Amerikaan. Als je een donker, zwart vliegtuig ziet, is het een Engelse. En als je geen vliegtuig ziet dan is het de Luftwaffe:)


Hierbij de foto's:

photo 349260
Afbeelding
photo 349258
photo 349257

-edit: er zit wat stofdeeltjes op de figuren zie ik nu, dit kan ik er wel weer afkrijgen.

Vr. groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door Anne op za 30 jul, 2016 21:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2015 18:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Het is sowieso een heel gaaf idee, maar onthoud dan heel goed, als je dit doet betekent het dat je figuren ook heel erg goed moet doen en dan met name op de lichtinval, dus is jouw schaduw links, zal de rechterkant van de figuren extra licht mee te geven, daardoor komt de nadruk meer op de schaduw van je vliegtuig te liggen.

je figuren zien er in de basis al voldoende geschilderd uit, maar haal eerst de glans weg en benadruk de schaduwen wat meer volgens de 12 uur methode, dus daar waar de zon rond 12 uur het minst komt , de meeste schaduw en andersom,

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Bert,

Bedankt voor je reactie en tips. Ik heb de highlights wat netter aangebracht al, bij het halfgeknielde figuur. Die glans is nu wat minder (in plaats van het puntje zwart dat ik gebruikte om het grauwere/grijzere wat te accenturen nu matte gebruikt) maar ik heb ook wel een beetje het idee dat het in de manier van aanbrengen ligt, ik heb wat meerdere lagen van bijna dezelfde kleur gebruikt, waardoor het matte steeds dichter wordt en zo glanzender wordt, denk ik dan). Maar goed, verder wat beweging willen creëren door de overgang tussen de schaduwen en de highlights zo klein mogelijk te houden, vooral het halfknielende figuur heeft dit nu, de anderen wat minder en dat ga ik ook niet meer veranderen denk ik zo.

Vriendelijke groet en fijne dagen,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 17:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 13:33 pm
Berichten: 31
Jeetje Anne, wat een fantastisch idee, ik vind het zelfs zonder schaduw van een vliegtuig al een perfect setje. Iets anders, ik dacht dat je alleen dio's maakte over gevechtssituaties in Nederland? Of heb ik het weer verkeerd gelezen, zal ook niet de eerste keer zijn...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2016 19:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Flash,

Dankjewel, inderdaad is die schaduw een idee: zoals ik bij een woestijndiorama ala de beginscene van Valkyrie gezien had: gasten die van de laadbak van een truck springen, terwijl de schaduw van een Spitfire of Hurricane over het diorama afgebeeld is.

Dioramaatjes vinden bij mij vaak in Nederland plaats, ik heb me daar altijd wel een beetje op gericht qua interesse en heb er het meeste ideeën over. Maar de Ardennen en Duitsland hebben zo ook hun verbeeldingskracht voor mij, omdat je daar meer sneeuw en rotsen hebt.

Maar de laatste tijd heb ik wat modellen gekocht, nog liggen die ik in Irak, richting Moermansk en misschien Duitsland ga doen.
Heel iets anders dus, maar de voornaamste reden is dat je iets met de plek of het moment, of de omgeving hebt.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 apr, 2016 16:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi!

En weer even verder, met nog weer even een Duits grapje. Ik was hier al wat mee bezig, terwijl het andere dioramaatje toch een beetje op het modderbadje wacht, en ik daarvoor nog wat dingetjes kan gaan schilderen.

Deze ben ik ook nog aan het doen, maar dat is een onduidelijke foto... Afbeelding van iets dat in een nog heel beginstadium bevindt, maar dat zijn dus ook Duitsers, of in ieder geval een Duitser, die wat vraagt (Masterbox, Volkssturm bicycleset) Afbeelding en nog een opa uit een Masterboxset en een dame uit de Preiser-fabriek.
Maar goed eerst deze dus:
photo 364946
photo 367228
Het zou iemand kunnen zijn, die tanks in miniatuur, maar wel 1/3 nabouwt ofzo en ze dan rijklaar maakt, zoals je op zoektermen als Panzer; Tiger; driveable, op Youtube uit Amerika kunt zien.
Ik had de tank nog liggen en het figuur ook en dacht zo even een combi te maken ;)

Met vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door Anne op za 30 jul, 2016 21:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 18:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Hierbij toch de voltooiing van mijn Duits grapje diotje.
Ik vind ze toch behoorlijk serieus eruit zien, al wilde ik geen Waffen-SS doen. Onbewust heb ik er denk ik wel iets heel persoonlijks ingestopt, over dat je soms mensen tegenkomt, die je weerhouden om dingen neer te halen, ook al zijn het voor jezelf luchtkastelen, of in ieder geval naast je blijven staan. En als je dan nog precies die figuren tegenkomt in 1/35. Succes met kijken, hopelijk tot gauw als het gaat om de andere "vignetjes".

Groet!
Anne

photo 372692
photo 372689
photo 372688
photo 372691

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Ik vind hem heel gaaf geworden!

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Leuk en levendig dio'tje geworden :brouw:

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jun, 2016 22:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi, bedankt jongens, ik ben er wel blij mee. Succes met jullie projecten en die met die fietser heb ik ff heen foto van, maar die is ook bijna klaar voor de kwast. Mvg, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement