Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 20:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik weet het, toen ik bezig was met mijn YP zocht ik veel referentiemateriaal en dan zie je ook die groepsfoto;s, niet alleen in kleding maar ook in voertuigen zat soms best wel een verschil, want ral1604 was er blijkbaar in veel gradaties en hing ook af van de hoeveelheid dieselolie in de verf. Uh, dat vertelde mijn broer, als hij zijn Laro voor inspectie moest klaarmaken, hussie diessel er in en het ding glom als een gek

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Ik vind de camo erg overtuigend. De huid van de armen ogen inderdaad te geel, maar we weten allemaal hoezeer het licht de foto kan beïnvloeden. Het gezicht vind ik dan wel weer erg geslaagd. Top!

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 17:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 13:33 pm
Berichten: 31
Een prachtig resultaat, zeker omdat het om acrylverf gaat. Ik blijf toch maar bij de olieverf voor de gezichtjes, daar kan ik meestal de schade nog herstellen. Ga je zo ergens gebruiken (een dio of bij een voertuig?)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 18:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb inderdaad een soort dio in gedachten, maar ik ben werkelijk een nerd op het gebied van ondergrondjes, 1 van de weiniige dingn in de hobby die ik echt niet ken en kan

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2016 10:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 13:33 pm
Berichten: 31
Ondergrondjes zijn ook voor mij altijd een probleem. Ik ben maar blijven hangen op muurvuller en soms DAS-klei, maar leuk is anders. Voor vignetten kun je vaak leuke ondergrondjes kopen van Black Dog, die hoef je alleen maar te schilderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2016 22:45 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Helaas weet ik weinig van legerkleuren waardoor het moeilijk is om een goed advies te geven.
Toch weet ik nog dat wij ooit eens gesproken hebben over het schilderen met deze verf. Ik ben zelf meer van de fantasy (Warhammer) figuren schilderen en zo af en toe eens een leger figuur.
Wat ik wel kan zien is dat het aanbrengen van de schaduw effecten al aardig gaan. Misschien zou je een extra tussenstap van donker naar licht kunnen toevoegen. En een extra highlicht als drybrush die weer net een klein tintje lichter is.

De huidskleur van de blanke figuur heeft behalve het gelige wat je aangeeft. Nog niet echt nuance in jukbeenderen. Daar zou je ook met een highlicht nog iets mee kunnen. Welke kleuren gebruik je voor het gezicht?

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2016 23:12 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Nog een kleine aanvulling op mijn verhaal van het gezicht.
Een figuurtje wat ik op het moment ook aan het schilderen ben als klein dio.
photo 353195
Heb het gezicht nu net gedaan en ben met de ogen bezig. De ogen geven straks het karakter aan het figuur.
De jukbeenderen hebben hier ook een fijne highlicht gekregen waardoor het gezicht meer uitdrukking krijgt. Dit is straks met de ogen natuurlijk nog meer. De schaduw is reeds aangebracht in de ogen.
Hoop dat je er wat aan hebt. Dit figuurtje is net zo groot als het figuur van jou waar je mee bezig bent. :)

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jan, 2016 8:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Uhmmm. ik gebruik 5 kleuren voor het gezicht, ik moet erg wennen aan de acrylmethode en dit was mijn eerste, blanke gezicht.
Ik krijg het nog niet echt op orde, ook omdat ik nog meot wennen aan de werkwijze met acrylics. Het is toch heel anders dan met olieverf, waar je toch meer controle heb over de kleuren

Even uit mijn hoofd

pale flesh
basic flesh
burned flesh
dark flesh
en een roodbruine kleur waar ik de naam even niet weet

ik bedoel, hiermee moet ik toch in staat zijn om een gezicht te kunnen doen, maar das nog even aftasten. Ik heb nu een 1/9 buste op tafel liggen en daar ga ik het ook eens mee proberen. Door oefening leert men. Als ik het in olieverf kan, moet ik het ook in acryl kunnen, toch?

Ik heb wel mijn stijl veranderd, ik ben nu meer bezig om gezichten licht te houden, zoals bijv de gezichten op de figuren van Young Miniatures. De stijl spreekt mij tenminste erg aan, dus niet meer die hele donkere ondergezichten en de lichte bovengezichten (beetje bijv zoals Marijn van Gils werkt), maar alles wat genuanceerder

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jan, 2016 9:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Ik had mijn problemen met acryl en met name Vallejo (te snel droging zonder echt mooi vloeien) ook op twenot geplaatst dat dit voor mij nog een crime was. Met olieverf die ik gebruik in echte schilderijen heb ik dat totaal niet omdat ik hier de juiste toonzettingen kon laten vloeien, nat in nat.
Hier werd dat probleem van mij beantwoord door er Talens Amsterdam acryl retarder een paar drupjes bij te mengen. Door ijzel omstandigheden gister pas binnen gekregen en gelijk een proefje gedaan.
En zie daar, het gaat nu wel!! Zou het kunnen zijn dat jij daar ook hinder van ondervind?

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jan, 2016 13:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ongetwijfeld, maar ik ben eigenwijs, ik moet het van mijzelf ook zonder kunnen he?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement