Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 23:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
De laatste stukjes van de reis worden zichtbaar. Ik heb de helm geschilderd, deze keer in een zeer gebleekte uitvoering, en heb wat uitrusingstukken aan de koppel gehangen, die moet ik nog bijwerken, het gezicht trouwens ook zag ik mijn nieuwe lichtopstelling

photo 351870

photo 351872


ik geloof dat ik de belichting nu wel aardig op orde heb, alleen door het verschalen mis je wat scherpte volgens mij, het gezocht is toch wat te wit zo in het licht

Dat licht, dat heb ik vandaag maar eens in elkaar geknutseld, hier de opstelling en ja de wijn (die wij toch nooit drinken) en de oliebollen staan ook al op mijn werkplekkie

photo 351871

Hoe heb ik dat gedaan?
Nou simpel, op de zwarte markt in Beverwijk kwam ik dit setje tegen, kostte 14 euro, op het briefje stond 10, maar uiteindelijk voor 8 meegenomen, acht verdiend die man er maar 4 euro aan

photo 351874

Stekkertje gemaakt van een instekerhulsje wat in een grotere valt en zo op een jacket van een oplader past, hoef ik de oplader niet te slopen, want een ander heb ik even niet.

ach, het werkt en daar gaat het mij om

photo 351875

de led stripjes in een derde handje

photo 351873

en klaar, kan dus zijlicht en boven/onderbelichting hebben, tis heel provosorisch, maar makkelijk en snel op te ruimen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Handige oplossing en inderdaad voordeel dat je op de zwarte markt soms handige dingen kunt vinden. Voordeel van daglicht is dat de kleuren beter komen, ik gebruik zelf spaarlamp daglicht en dan de koud licht, je hebt ook warm licht maar dat vind ik zelf te geel. Led werkt ook goed.

Figuurtje ziet er zo goed uit en de overgangen zijn ook minder hard. Ik zal ergens binnenkort ook een topic openen, ben vandaag met een serie 1/35 WOI Britse figuren begonnen. Gezichten bijna klaar, alleen moet nu de kleuren voor de uniformen vinden, dat wordt een leuke uitdaging.

Succes met de afronding en alvast een goede jaarwisseling en nieuw jaar.
Groet Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 9:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Jo, ik ben benieuwd naar je sbs en jij ook een heel goed en veilig 2016 toegewenst

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Verlichting zoeken op de zwarte markt, hm, met zaklamp zeker. :lol: :lol:
Ik gebruik 2 of 3 led peren, koud wit, gewone fitting, maar zal ook eens denken aan een lichtblauwe achtergrond.
Ik ben vanmorgen ook gestart met de harses van de twee figuren en moet toegeven met dat schotel/nat servet en bakpapier doet het bij mengen het best!! De basislagen gaat nu veel dunner en subtieler, ik ben er nog niet, heb inmiddels een penseel 10 klaarliggen voor de ogen :shock: :lol:
Ik ga in elk geval kwastend het nieuwe jaar in!
Goed uiteinde en een mooi begin.
Trouwens het geheel ziet er goed uit!!

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 11:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo, ik zie mijn huis weer na toch een heerlijke reis, ja toch?

ik plaats nu de eindfoto's van deze grunt omdat ik er het gevoel over heb dat die klaar is. natuurlijk, als de foto's ontwikkeld zijn, de videootjes geupload zie je altijd wel plekjes die je tijdens de reis niet zijn opgevallen, maar je moet op een gegeven moment achterover kunnen zitten en genieten van de herrinneringen, beeldmateriaal en meegenomen souveniers, toch?

ik heb alleen het gezicht iets aangepast en de uitrustingsstukken een beetje bijgewerkt, het gezicht heb ik in het witte gedeelte onder de ogen nog een beetje een iets donkere huidskleur opgebracht welke sterk verdund was, daardoor kon ik de wangplooien een beetje sparen. ansich ben ik best wel trots op beide figuren (van de eerste plaats ik ook nog evn de foto's) , hoewel ik geoefend heb op de 4 HD rijders, zijn deze tooch van hoger niveau, mede door de betere sculpting en de niet gemaakte blunder van het schoonmaken van de 4 rijders waardoor je er toch een ander gevoel bij krijgt vind ik. Ze zijn goed voor een dio of vignette, maar persoonlijk vind ik de beide Nam kereltjes zodanig dat ik die gerust op een sokkeltje of heel klein ondergrondje in mijn vitrine durf te zetten.

Ik heb inmiddels wel weer de lol van het schilderen te pakken gekregen en ben een nieuw ding begonnen, maar daarover later meer, ik heb ook nog een grote bR52 staan die ook eens afmoet, moet het alleen een beetje warmer worden vanwege het spuiten in een koude schuur.

Ik heb in ieder geval veel geleerd van deze twee figuren, zal nog wel meer gaan leren, maar hoop tevens dat ik heb laten zien dat het niet echt tovernarij is om een acceptabel poppetje neer te kunnen zetten, beetje geduld, beetje de technieken snappen en je heb de helft al bereikt. wanneer iemand in staat is om een voertuig of vliegtuig mooi te kunnen verweren moet een figuurtje absoluut geen probleem zijn.
Okee, heel veel tekst voor mensen die nog een bezig wazig zijn van vannacht :lol:

Eerst de eindfoto's van deze grunt

photo 352154

photo 352155

photo 352156


photo 352157

en zijn maatje

photo 352159

photo 352160

photo 352161

photo 352158

En ja, ik durf ze best heel groot neer te zetten hoor :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 13:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi!
Mooi geworden Bert, echt sfeer hebben ze. Ook al zijn de shadows en highlights wat minder precies het haalt die klamme, modderige jungle wel dichterbij zo. En die koppetjes: die houden in het midden tussen een mooie wartime poster en een ordinair stripverhaal, gewoon mooi klassiek.

Groet!

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 14:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Anne
ja, aan die overgangen moet ik nog werken, de gradatie is gewoon wat ik mooi vindt. Ow, verklein je scherm eens tot de helft, dan heb je een beetje de ware grootte van de mannetjes. Dan is het opeens een veel beter gezicht, dat dan weer wel.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 17:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Nette modellen zijn dit geworden, mijn voorkeur gaat uit naar de donkere figuur, bij de blanke lijkt het vleeskleur wel iets gelig, ik weet natuurlijk niet hoe het er bij jou uitziet, verschil van calibratie etc. wat je zelf al aangeeft in je onderschrift!!

Maar 1 ding is duidelijk, ik doe het je niet na!!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 18:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Rob
Ja, het LED licht maakt het wat geler, maar ik ga het toch maar iets terugtonen met een laagje basis huidskleur, het is op de foto net iets te.

De donkere heeft ook mijn voorkeur, is wat genuanceerder en kleuren zijn mooier in mijn beleving, maar dat is persoonlijke smaak, want de kleuren schijnen niet te kloppen, al heb ik daar ook een klein vraagtekentje bij, want ik ben nooit in Vietnam geweest rond die tijd. Wel zie je op foto's dat er wel degelijk kleurverschhil was en niet alles organiek Olive Green was

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Daarvoor hoef je niet naar Vietnam af te zakken om de kleurnuances te zien bij uniformen, hier in het Nederlandse leger was het niet anders, Onze kleding werd door Defensie zelf gewassen in een speciaal (wasbenzine???) , want bij de TD stonden die echt stijf van Diesel/benzine en zwartsel tijdens de revisie van voertuigen en vooral een YP onder de motorkap was het echt zwart! Kreeg mijn handen niet eens meer schoon.
Sommige moeders deden het uniform in de kookwas en een andere met een zacht handwasje en daarna de strijkbout erover :lol: :lol:
Dus enorme verschillen in kleur, jasjes en broeken en buitenjassen.

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement