Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2014 23:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
In het motoren deel van het forum al een begin gemaakt met dit brouwverslag van Kanu Unchou. Dit is de hoofdpersoon uit de Anime Ikkitousen - Battle vixens. Een anime over 4 scholen waar krijgers opgeleid worden die elkaar bevechten om de heerschappij. Ieder school heeft een protector die de ziel van een draak meedraagt die elkaar al vele eeuwen bevechten. Hoofdpersoon van de serie Kanu is lid van de Seito school en het verhaal draait grotendeels om haar en de leider van Seito high school. Een van m'n eerste figuren komt uit dezelfde serie en zit op dezelfde school:

Afbeelding

Ze heeft niet veel optredens in de serie maar uit de paar keren dat ze in actie komt is ze een van de sterkste, zoniet het sterkste, karakters uit de serie maar dit blijft geheimzinnig en wordt nooit helemaal duidelijk. Waarschijnlijk herbergt ze ook de ziel van een draak.

Voorzover de achtergond, terug naar Kanu. Zoals je hier kunt zien en lezen is de motor inmiddels af:

viewtopic.php?f=5&t=42792

En hebben we een beginnetje gemaakt met Kanu, niet veel losse onderdelen, we beginnen met het lichaam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Basiskleur van het pak wordt paars. Alleen laat paars zich niet echt makkelijk vastleggen op de gevoelige plaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan heeft ze nog een speer in haar hand, een eeuwenoude magische speer die ze altijd bij zich draagt. Het blad van de speer was licht gebogen wat op zich geen probleem is, even fohnen en het is zo weer recht. Maar ik vond het ook iets te "iel" Dit werk had ik al eerder gedaan, maar hier de foto's. Begonnen met een plaatje aluminium uitgeboord en gezaagd:

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens lekker met de vijltjes aan de slag:

Afbeelding

Afbeelding

En na flink wat vijlwerk hebben we dit:

Afbeelding

Afbeelding

En meteen gepast in de drakenkop:

Afbeelding

Moet deze wel nog even goed schuren met p1000 om de krasjes van de vijltjes eruit te krijgen en daarna flink polijsten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 apr, 2014 11:15 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 24 nov, 2009 12:49 pm
Berichten: 327
Ha! Een animefan. :mrgreen:
Het lijken me een stel mooie kists als ik het zo bekijk.
Wat leuk die keuze om het te vervangen door een stukje aluminium!
Geeft gelijk een heel ander (mooier) beeld. Vervang je vaker onderdeeltjes?

Myth

_________________
F.L.A.G.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 apr, 2014 12:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Hoi,

Ondertussen een behoorlijke fan inderdaad :brouw: maar nog niet zo lang de resin figuren ontdekt :D kende wel de kant en klare PVC figuren maar om die te verzamelen zag ik niet zo zitten, als je ze zelf hebt gemaakt beleef je er ook na het brouwen veel meer plezier aan.

Ik heb 2 keer eerder wat dingen vervangen bij een figuur, danwel toegevoegd. Toevallig eenklein detail bij de figuur op de eerste foto, de groene linten aan de zwaardschede toegevoegd van flessenlood. Bij een ander figuur het zwaard omdat dit gebroken was. Daar tevens een extra werpwapen aan een ketting aan vastgefabriekt. Vond de linkerhand in combinatie met de positie vreemd als ze daarin niets zou vasthouden. Vervangen doe ik in principe alleen omdat het onderdeel bijvoorbeeld gebroken is en te dun om mooi te lijmen, dat was in het geval van de goedkope Thaise kits die gewoon van erbarmelijke kwaliteit waren. Vooral het gietwerk van de kleinere delen was erg slecht en vol luchtbubbels. In dit geval echter om het meer "body" te geven en tegen de uitstraling van echt gepolijst metaal kun je niet opschilderen :mrgreen: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 apr, 2014 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hallo
Pepijn,

Mag jij weer lekker mooie meisjes bepotelen :lol: :lol: :lol: :lol:
Wat jij maakt is wel toppie,
ik volg je , hoor ( al een tijdje :mrgreen: ) ( ik zit meestal op de vrachtwagen-afdeling)

succes!!

groeten
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2014 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Erg mooi hoor :brouw:

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement