Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2014 22:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Zo, na een paar weken houtlijm snuiven nu even tussendoor wat resin en secondenlijm :D

Heb blind uit de voorraad resin kits een doosje gepakt om mee aan de slag te gaan. De kits komen van E2046, deze heb ik liggen:

Afbeelding

En na het schudden en omdraaien van de foto's is deze het geworden:

Ignis (Protector of Humanity): Ignis is a Demon Hunter with fiery red hair and an attractive figure. She's an expert martial artist and has superb skills with a Katana and numerous other weapons that she uses in her Demon Hunting. Despite not having the superhuman abilities of the Narazaru, she's more than a match in battle for them, using her superb fighting skills to overcome the most dangerous of adversaries. Despite her tough exterior, she's a friendly woman who quickly becomes attracted to the main Hero of the game. However, her flaw is that she's overzealous in her work, and hence has earned enemies even among the Good-aligned demons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jingai Makyo is een Japanse visual novel. Een "PC spel" wat voornamenlijk bestaat uit plaatjes en tekst waarbij je tekst keuze de uitkomst van het verhaal bepaald. Simpel gezegd een interactief stripboek.

De, zoals altijd door E2046 uitstekend verpakte, kit uitgepakt en de losse onderdelen uitgespreid:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2014 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Dat is een mooi figuur,zelf heb ik ook nog zoiets liggen.Kan ik mooi even bij jou afkijken hoe het moet :mrgreen:
Die op de motor is ook erg gaaf.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 maart, 2014 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Eerst een dryfit van zoveel mogelijk onderdelen zonder pinnen. De passing van de E2046 kits is vooralsnog uitstekend:

Afbeelding

Afbeelding

Zonder pinnen mooi in balans, na het wegzagen/ snijden / knippen van de gietresten & grof glad maken beginnen we met het aanbrengen van de pinnen voor de stevigheid. Hier valt weinig over te zeggen. Soms is het bij kits mogelijk twee delen op elkaar te zetten en dan in een keer beidde delen te doorboren. Dit is de mooiste manier. Sommigen kiezen ervoor dit altijd te doen en dan later de gaatjes in huid of kleding weer op te vullen. Maar als je goed meet en kijkt is het ook zonder goed te doen. Ik maak de gaatjes meestal wat ruimer zodat je genoeg ruimte hebt om bij het vastlijmen van een kant van de pin een goede uitlijning te krijgen.

Hier valt verder weinig over te vertellen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als alles van gaatjes & pinnen is voorzien passen en de pinnen aan een zijde vastlijmen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het hoofdje met een pin op de plek en ook de haren voorzien van pinnetjes, klaar voor een dryfit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan een dijbeen moet wat opgevuld worden voor een strakke aansluiting op het been (6e foto te zien op het linkerbeen). Voor de rest is de passing zeer goed en hoef ik slechts minimaal bij te schuren. Alleen de riem en rok moet wat meer aan gebeuren. Deze is uit twee helften (voor en achterflap) die aan de zijkanten niet goed aansluiten. Eerst verwarmen en beter om het lichaam buigen en dan moeten er aan beidde zijde een paar millimeters opgevuld worden. Zover zijn we echter nog niet. Er moet nog wat licht geschuurd aan het haar worden en wat geknutseld aan haar voorlokken. Hier volgende keer meer over.

groeten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 maart, 2014 1:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Weer een klein beetje verder. Het corset is gepast, zoals te zien sloot het niet mooi op haar lichaam aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo hoort de voorkant te zitten maar dan staat de achterkant weer te ver open. Gellukig kom je ver met een Fohn of heet water dus na wat verwarmen kon ik het netjes om haar lichaam vormen. Er blijft wel een opening over. Het resin stukje dat de verters moet vormen is te klein om dat netjes op te vullen. Dus gaan we het anders doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wel even een mooie maat touw zoeken voor de veters en dan knopen we het straks aan elkaar.

Bovenbenen aan het lichaam gelijmd en nog wat kleine kiertjes opgevuld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan nog wat geprutst aan de haren, er moeten twee lokken uitsteken maar zoals het is geleverd gaat het niet werken. Dat halen we los en lijmen we dan los van elkaar, eerst nog even de scheiding netjes maken tussen de twee helften.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat giet restjes weg gefreesd tussen de haren

Afbeelding

Als vulmiddel gebruik ik overigens dit, heel lang geleden eens ergens vandaan gehaald:

Afbeelding

Een fijne automotive filler die niet krimpt tijdens en na het drogen en die je spiegelglad kunt schuren.

En nog maar een keer een dryfit gemaakt. De twee flappen van de rok ook verwarmt en beter om het lichaam gevormd. Ook deze twee flappen maak ik straks middels een veter aan elkaar, vandaar de touwtjes ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 maart, 2014 11:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2012 15:47 pm
Berichten: 585
Prachtige vormen heeft het model, je zie de actie ervan af springen. (De andere vormen zijn ook mooi hoor ;- )

_________________
Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 maart, 2014 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Jazekers :lol: de vormen van deze figuren zijn erg mooi :mrgreen:

Wat werk aan het haar gedaan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Delen liggen nu te ontvetten en dan kunnen ze in de primer, daarna verder schuren en vullen waar nodig. Vaak zie je door de primer meer onvolmaaktheden dan zonder de primer.

Afbeelding

De base is al wel zover en klaar om geschilderd te worden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 14:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe je het gaat schilderen :wink:

enne, e2046 heeft een uitverkoop, tot maar liefst 50% korting :D :wink:

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 maart, 2014 20:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Ja, kreeg van de week een mailtje...Maar eens even kijken hoe het met mijn verlanglijstje & bankrekening staat :mrgreen:

Niet zo heel veel gedaan, het voetstukje wordt een experiment, ik heb nog nooit iets dergelijks geschilderd. Ik wil het wel "donker" krijgen maar ook felle kleuren. Wat je hier ziet is dus helemaal niet zeker dat het eindresultaat er straks op lijkt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik met de rok bezig geweest en de voor en achterkant gespoten, Vallejo premium metallic rood & blauw

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze kleuren zijn echter nog niet donker genoeg en zonder verdere behandeling gewoon flets, het metallic blauw is opzich wel mooi maar moet veel donkerder/dieper van kleur. Daarom heb ik een testje gedaan op de been beschermers. Deze hebben dezelfde blauwe metallic kleur gekregen. Ik heb vervolgens een paar dagen het resultaat aangekeken en bedacht hoe ik het donkerder kon krijgen. Andere, donkerdere blauw metallic kopen of een sterk verdunde normale donkerblauw (Pruisisch/Royal) eroverheen maar ik vermoedde dat ik daarmee het metallic effect te niet zou doen en het eerder mat dan glanzend zou worden.

Ik had echter ook nog een potje blauwe citadel ink (Vortex blue) staan, normaal gesproken als ik die als wash over blauw gebruik wordt deze meer violet dan blauw. Toch deze voor proef in de airbrush gegoten en hier het resultaat:

Afbeelding

Al veel meer richting de kleur die ik hebben wil en totaal anders dan ik verwachte. De randen van de beschermers worden wit, ook details in de rokken worden wit dus dit zal straks nog mooier afsteken tegen dit blauw. Misschien nog een laag aanbrengen om het iets donkerder te krijgen maar eerst de andere blauwe delen spuiten om een beter beeld van het geheel te krijgen. Het rood wil ik dan nog een keer overspuiten met transparant rood.

Ik zal van de week ook even wat foto's in daglicht maken. Nu is het allemaal een beetje half/half met en zonder flits.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 maart, 2014 16:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Vakantie begonnen :D mooi weer om buiten te werken en een goeie temperatuur om tussendoor wat te airbrushen en lekker te laten drogen terwijl ik in de tuin bezig ben.

Niet veel over te vertellen eigenlijk, wat aan het voetstukje "geklooid" en nog wat delen blauw & rood gespoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 maart, 2014 17:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
dodo schreef:
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe je het gaat schilderen :wink:

enne, e2046 heeft een uitverkoop, tot maar liefst 50% korting :D :wink:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bankrekening leeg :oops: :roll: :( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement