Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kara 1/6
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 1:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 jan, 2007 21:32 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Belgium
Eindelijk toch nog iets afgewerkt.
Schaal1/6
Huidskleur en leder handgeschilderd met olieverf.
Kleding en goud geschilderd met Valejo colors.
Staal met Humrol Metalcote en zilver
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 1:15 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
:shock: :shock: :shock:

Die is heel mooi geschilderd. Met olie verf zeg je. Dit wil ik ook gaan proberen, maar kan niet ergens een leuke how to vinden. Ikzelf schilder warhammer enz. figuren en een beetje ww11 Maar dan alleen met vallejo verf. Is ook al erg fijn om mee te schilderen. Weet je mischien iets.

Wel een tip. Kijk eens naar de schaduwen van de leren kappen en de string. Dit mogen iets meer aangezet worden. Dan komt er net iets meer leven in. Bij warhammer doen wij dit altijd een beetje overdreven met inkt maar het zou jou figuur denk ik ook net een stukje optillen. Ook bij de naad van de grijze delen die ze aan heeft aan de benen. Dit is net iets te flets. Hierbij wil ik wel zeggen dan ik jou dit niet na doe. Erg mooi.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 7:03 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
inderdaad een hele ooie Kara, die uil is ook goed gelukt. De shadows is een persoonlijke keuze, bij dit vrouwenfiguur vind ik het iets minder zwaar shadowen juist wel mooier

Tis wel een groot hoofd he?

En Rik, kijk eens bij tips en technieken :lol: :lol:
BertUS


WW 11?? we waren toch pas bij WW2?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Erg vervelend om daaraan te moeten werken lijkt me...Afbeelding
Wie hebt je gebruikt als voorbeeld? :roll:

Mooi geschilderd, kan niet anders zeggen vooral de huidskleur is erg moeilijk! :brouw:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 18:20 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Citaat:
En Rik, kijk eens bij tips en technieken Laughing Laughing
BertUS


heb ik gedaan, maar ik heb toch wel een beetje schroom om te beginen denk ik en dat is de reden dat ik meer mensen om info vraag. Dit ligt niet aan het topic hoor dat is gewoon goed.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
krijg je niet ontzettende bibberhanden als je zo'n schoonheid in je handen hebt?.. mooi resultaat.. er zullen bij mij wel een paar tubes "Van Gogh" doorheen gejaagd moeten gaan worden eer ik ook zoiets kan... maar ach.. oefening baart kunst..

@ modelengeneer, die How-To van BertUS is goud waard.. ik durfde er ook niet zo aan te beginnen, maar 'k heb me uiteindelijk kostelijk vermaakt met Olieverf.. weer een techniek geleerd.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 mei, 2005 12:00 pm
Berichten: 31
Heel mooi geschilderd.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om met olie verf aan de gang te gaan,en de how to gelezen.Het enige wat ik mis is:welke kleuren moet je kopen om een compleet figuur te schilderen.
Geef eens aan welke keuren die je gebruikt hebt bij dit figuur een perfect voorbeeld.
Echt klasse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 jan, 2007 21:32 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Belgium
Bedankt voor de reakties.

Het hoofd is inderdaad een ietsje groot, ik denk dat de sculpteur een hoofd van een van zijn vorige figuren lichtjes heeft aangpast om op dit lichaam te plaatsen.

Met inschaduwen op 1/6 figuren mogen niet te zwaar zijn, de inval van het licht alleen maakt schaduwen vlug donker op zulke grote schaal, 25mm figuren vragen diepere kontrasten om de details naar boven te brengen.

De uitstekende how to van Bert beschrijft wat ik ook doe.
Eerst een basislaag aanbrengen met enamel of acrylverf. Gezien de grote schaal heb ik voor deze eerst een laag model master huidskleur met airbrush aangebrachte over een witte primer, paar dagen laten rusten en dan heb je een goede basis voor de transparante olieverven
Ik start ook met Burnt Sienna, gele oker en Titaan wit, enkel voor de bleke zachtere perzikkentinten voor vrouwelijke figuren voeg ik een micropuntje groen of blauw toe (echt heel weinig anders heb je een smurfen of shrektint :lol: )
Zoveel mogelijk verf terug verwijderen zodat er een filterdunne laag overblijft (voor zulke grote figuren gebruik ik een vijftal platte brede marterharen borstels, na veel afborstelen en reinigen op een droge keukentissue gaat het penseel oververzadigd geraken met verf, als je het dan uitwast blijft deze borstel vochtig en zal alle verf verwijderen bij herbruik. Dus een uitgewassen borstel 1 nacht laten rusten.
Op deze dunne laag dan schaduw en oplichteffeken aanbrengen. De volgende dag kan je ze nog dieper accentueren, voor de laatste laagjes voeg ik ook een kleine druppel sicatif toe (echt miniem klein druppeltje) dit laat olieverf hard drogen op enkele uren tijd.
Trukje dat ik van mijn vader heb geleerd, ik gebruik nog altijd het blik dat hij heeft gekocht in 1958, is gewoon een 1liter blik waar op staat droogsel voor wit (sicatif pour blanc), het goedje is zwart maar je kan het gerust in witte verf mengen, de verf blijft wit.

Enne met bibberhanden kan je best met olieverf schilderen :lol: als je een beetje uit de aflijning zit kan je de verf makkelijk verwijderen met een penseel gedrenkt in een beetje terpentijn. (buiten sicativ is terpentijn het enige medium dat ik aan olieverf toevoeg, ik probeer ze zoveel mogelijk puur uit de tubes te gebruiken, en mij te houden aan de iets duurdere kwaliteit (Rembrandt voor Taelens verven of Winsor & Newton Artist colors deze bevatten meer kleurpigmenten dan de goedkopere tubes.

Het beste is zoveel mogelijk proberen om alle eogenschappen van deze verven onder de knie te blijven, ik ben er nu ook al 30 jaar mee bezig en doe steeds nieuwe experimenten :wink: Dit keer heb ik dus geleerd at het mogelijk is om Valejo Acrylverf over olieverf aan te brengen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 7:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Het probleem met vrouwenfiguren, of juist de moeilijkheid is dat de kleurenovergangen op een vrouwenlichaam veel softer moeten zijn, je moet veel subtieler zijn in je kleurgebruik.

Zoals ALb ook al schrijft, de truk is zo dun mogelijk schilderen

Outlaw

IK denk dat dit een heel moeilijke vraag is om te beantwoorden. Ik heb diverse kleuren goen, 2 kleuren rood, 2 kleuren blauw 2 kleuren geel, wit, burnst en umber, gijs en zwart. Hiermee kan je in weze alle kleuren mengen die je wil hebben. Het is zelfs mogelijk zijn om met alleen de primaire kleuren rood, blauw en geel en de tinten zwart en wit alle kleuren te krijgen die je wilt. Google maar een op kleurwielen oid
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 dec, 2007 12:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 feb, 2006 22:21 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Koksijde - ODK
Hi,

Het is misschien wa off-topic maar is er iemand die mij kan vertellen waar ik dit model zou kunnen aankopen?
Verder kom ik er met al jullie goede raad zeker uit!

Bedankt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement