Ik plaats eigenlijk nooit iets in dit deel, om het feit dat ik nooit figuren maakte, tot nu.
Op facebook ben ik actief in een Pieterpad-groep. Ik ben in 2011 begonnen met deze wandeltocht in Pieterburen en hoop over een paar weken te eindigen op de St. Pietersberg te Maastricht, een dikke 500 km zuidelijker dan het startpunt. Ik loop dit met 2 vrienden en 1 x per jaar prikken we een weekend, gaan een stukje lopen en kletsen lekker bij.
Op een keer sprak ik een andere wandelaar (op fb) omdat ze van haar wandelingen een verslag maakte in de vorm van een tekening. Zij kon dat erg goed, 'Ik wou dat ik zo creatief was' zei ik. En toen viel ineens een muntje: Maar ik ben toch modelbouwer? En modelbouwers zijn toch creatief? En zo ontsprong er een idee.
Op de laatste ESM dus op jacht naar een geschikt poppetje om deze als wandelaar te kunnen laten fungeren. Mijn oog viel op een setje van MB (1:35), Allied Forces, woestijn figuren.

Ik heb gekozen voor de benen van figuur links, romp van de middelste, hoofd en hoed van de 2e van links en ook het loshangende shirt van de middelste. De rugzak heb ik als accessoire een beetje aangepast.

Om er een lopend figuur van te maken, heb ik één been ingezaagd zodat ik het onderbeen iets naar achteren kan buigen.

Ook het bovenbeen moest iets verdraaid worden, de bovenkant voor de romp was dus niet vlak meer en heb ik uitgevuld met een stukje styreen.

Armen, hoofd, hoed en shirt gemonteerd.

De pols van de rechterhand heb ik ook losgezaagd om hem iets te draaien, zodat hij een 'pelgrimsstaf' vast kan houden.
Werk aan de rugzak, de slaapzak verwijderd.

Hengsels aangebracht van tape+aluminium-folie

Voor het ondergrondje slaagde ik bij de Action, 3 verschillende berkenschijfjes voor weinig. Even creatief met karton voor wat hoogteverschil en een soort looppad.

Beetje plamuur

Beetje zand, kiezels en een paaltje

Ondergrond in kleur gespoten, bruintinten en groentinten

Beetje los strooigras (verschillende soorten)

Met Vallejo air heb ik wat leuke kleurtjes aangebracht. De ogen vond ik niet mooi, bovendien schijnt de zon als je wandelt, dus heb ik een zonnebril gemaakt.

Het paaltje heeft een wit-rode markering gekregen. Dat is de aanduiding voor een LAW (Lange Afstand Wandeltocht). Niet alleen het Pieterpad is zo gemarkeerd, alle LAW's hebben deze markering. Streekpaden zijn geel-rood gemarkeerd. De wandelaar heeft zijn staf en is lekker aan het wandelen.

Dit was gewoon even leuk om tussendoor te doen en voor mij alvast een beloning voor het volbrengen van het Pieterpad. Dat er nog maar vele wandeltochten mogen volgen.