Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kanu on motorcycle 1/6
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2023 14:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Terug van weggeweest, niet veel kunnen doen de laatste jaren maar ook niet helemaal stilgezeten. De motor heb ik jaren geleden al gebouwd en daar moet nog ergens een verslagje van staan hier op het forum ( https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=42792 ). Eindelijk, alweer een tijd terug ook Kanu zelf af kunnen bouwen. Hierbij het volledige foto brouwverslag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is helemaal goedgekomen :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dan eindelijk Kanu zelf af kunnen bouwen, helaas minder foto's van dat proces dan van de motor! Kleuren ook helemaal veranderd als waar ik gebleven was een paar jaar terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanaf hier maken we een sprong naar bijna klaar, voorgaand is waar ik gebleven was voor ze voor even de ijskast verdween :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groeten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 feb, 2023 12:48 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nog zo'n bijzonder model. Ook weer goed gelukt. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hier niet zo veel verstand van heb, maar het is wel heel netjes gebouwd en geschilderd.

Zijn dit resin kits? Ik zie tenminste dat je gedurende de bouw wat problemen hebt gehad met de verf. Zo te zien een beetje siliconen residu van de mal.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2023 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Ja, zijn resin casts ik bestel ze op https://www.e2046.com/ of https://www.shop2000.com.tw/gk-m/product De eerste die ik bestelde kwamen van ebay en waren goedkope Thai kits. Daar mixen ze veel talkpoeder in het resin en dan krijg je keiharde resin met putjes talkpoeder, een ramp om mee te werken. Resin van beidde websites is veel mooier en echt goede kwaliteit. Vrijwel geen flash, scherpe details en makkelijk te bewerken, of het nu schuren, plakken en boren is of wat verhitten om bij te buigen.

Passing is ook uitstekend en bij de nieuwere modellen past alles vrijwel direct zonder fillers te hoeven gebruiken. Oudere kits zijn hetzelfde als oude spruekits, heeft wat meer werk nodig.

Ik wil graag aan een 3d resin printer, maar van alle kits die ik tot nu gezien heb is voor mij het issue dat ze of uit een stuk zijn, wat ik niet prettig vind schilderen voor het beste resultaat, en als de kit wel uit meerdere onderdelen bestaat is de passing vaak erg slecht en vraagt veel opvul werk. Zodra ik prints in onderdelen zie die net zo goed passen als de gegoten kits die ik nu heb ga ik over :D Ik rommel nog weleens in Daz3d en Blender en daar kun je je eigen modellen in elke positie zetten en dan exporteren voor een 3d print. Wil je een auto voor de achtergrond print je die in een stuk. Wil je een figuur achter het stuur van een tank met volledig interieur, geen probleem. Dat opent echt een hele nieuwe wereld maar is de software, dan wel de betaalbare thuis printer, m.i. nog niet helemaal aan toe om in zoveel detail zoveel onderdelen zo goed passend te printen zoals bijvoorbeeld een ouderwetse handcast of plastic sprue van een goede farbikant wel heeft.


Ik weet niet wat er toen mis is gegaan met de grondlaag spuiten, was de verf, inderdaad toch nog wat mold release agent of de resin was nog niet helemaal uitgehard, sindsdien laat ik kits waarvan ik weet dat ze net geintroduceerd en/of opnieuw geproduceerd ook wat langer op de plank liggen zodat ze goed kunnen uitharden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2023 10:49 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
PepijnS schreef:
Ik wil graag aan een 3d resin printer, maar van alle kits die ik tot nu gezien heb is voor mij het issue dat ze of uit een stuk zijn, wat ik niet prettig vind schilderen voor het beste resultaat, en als de kit wel uit meerdere onderdelen bestaat is de passing vaak erg slecht en vraagt veel opvul werk. Zodra ik prints in onderdelen zie die net zo goed passen als de gegoten kits die ik nu heb ga ik over :D Ik rommel nog weleens in Daz3d en Blender en daar kun je je eigen modellen in elke positie zetten en dan exporteren voor een 3d print. Wil je een auto voor de achtergrond print je die in een stuk. Wil je een figuur achter het stuur van een tank met volledig interieur, geen probleem. Dat opent echt een hele nieuwe wereld maar is de software, dan wel de betaalbare thuis printer, m.i. nog niet helemaal aan toe om in zoveel detail zoveel onderdelen zo goed passend te printen zoals bijvoorbeeld een ouderwetse handcast of plastic sprue van een goede farbikant wel heeft.

Ik heb nog een 1e generatie resin printer. Ik wil hem gaan vervangen omdat de nieuwe printers groter, nauwkeuriger en sneller zijn. Ik wil niet meer terug 8)
Ik heb mezelf Blender moeten leren om mijn eigen ontwerpen te maken. Maar ook heel vaak gebruik ik ontwerpen van anderen en pas ik ze aan naar mijn eigen wensen. Zo zou je ook een (te) groot model kunnen ophakken.
Maar het is wel een nieuwe tak van sport in onze hobby. En vergt wel investering van tijd en geld.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 feb, 2023 8:24 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb nu de Elegoo 3 en die print echt wel goed en op een resolutie van 0.02 gaat dat prima, alleen de wateroplosbare resin niet echt sterk, maar heb geen zin in de wassing met iso.

Bender, ja heel mooi maar ik snap er geen moer van, dus hou het maar bij SolidWorks, dan maar geen figuren

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement