Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Mooi geheel en knap spuitwerk, een opmerking.... waar mijn oog opviel.....leggen ze in Belgie de straatstenen in een verlengd patroon ?

gr.Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@ Snafu, Ik zie wat je bedoelt, in België is een kassei overwegend vierkant... of het in de Ardennen anders is weet ik niet maar wat wel vaststaat is dat er in 1944 nog niet al te veel straten waren waar kasseien lagen en zeker niet op het platteland.
Nu, "reality in scale" is blijkbaar een Nederlands bedrijf en waar zij dit soort kasseiweg vandaan halen is mij ook een raadsel, zijn er in Nederland langwerpige kasseistenen dan?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Je gaat als een speer zeg! Ik ben jaloers op dat bouwtempo :mrgreen:. De chipping ziet er goed uit; ondanks het feit dat ze soms wat aan de grote kant zijn vind ik het geheel er erg overtuigend uitzien. De stuifsneeuw op de tank vind ik er goed uit zien, goed dat je het subtiel gehouden hebt met de hoeveelheid, en hem niet volgestort hebt met sneeuw.
Al met al een geslaagd model!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
@walesha Volgens mij niet , althans ik heb ze nooit gezien. Bij ons leggen ze de straatstenen meer overdwars of in keepverband.
Daarom viel het me ook op bij de dio. eigenlijk moet je hem eem kwartslag draaien maar dan is ie te kort en zit de stoep in de weg.
Maar ja dat is hoe ik er tegenaan kijk..... :mrgreen:

gr.Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja Gerhard, ik had er nog niet eerder op gelet maar het is hoe dan ook een rare kasseiweg. :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 18:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 mei, 2016 19:40 pm
Berichten: 49
Zit ik hier opeens met een rare kasseien weg :D . Het was mij eigenlijk niet opgevallen dat ze een kwart slag gedraaid zijn. Als ik hier naar buiten kijk (binnenstad Bergen op Zoom) zie ik dat ze ook een kwart slag gedraaid zijn. De indeling stoep,straat en goot klopt overigens wel met wat ik voor de deur heb. Maar we moeten het er mee doen en ik vindt de producten van Reality in scale overigens van een hoge kwaliteit.
Thiery bedankt voor je tip over dat wijzigen. Gaan we echter niet meer doen want we gaan gelijk naar de dio.

Groeten Mario


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 18:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 mei, 2016 19:40 pm
Berichten: 49
Goed, wat ik voor ogen heb met het dio: Onze Tiger wordt vandaag na enige tijd voor het station van Spa geparkeerd te hebben gestaan opgehaald door een geschikte trailer voor transport naar de haven van Antwerpen en vervolgens naar Amerika. Het transport wordt begeleid door enkele G.I.'s die al enkele dagen in het station bivakkeren en ook de nodige oorlogsbuit ondertussen hebben verzameld. Deze heren zaten in dit doosje:

photo 426954

Drie van deze mannekes ga ik gebruiken (de zittende niet).
Nou kan ik jullie nu al verklappen dat ik door gebrek aan ervaring van figuren beschilderen deze er niet top uit gaan zien.
Heb me best ervoor gedaan maar er ging van alles fout. Vanaf het begin lukte het niet om de juiste kleuren te vinden en ik maakte ook fouten met olie op acryl zonder eerst een goede vernislaag bijvoorbeeld. Dit is wel iets waar ik wat meer ervaring mee op wil doen want ik vind dat als je een dio maakt er toch wel enkele figuren bij mogen staan.

Groet,

Mario


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Betreft de kleuren: als je de kleurtjes van de uniformen van de staande figuren op de box-art volgt zit je goed en oefenen... tja, dat probleem heb ik ook... ik zou zeggen: neem als oefenmateriaal die paar figuurtjes die je niet gaat gebruiken. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 mei, 2016 19:40 pm
Berichten: 49
Strak plan Walesha.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Tiger II Ardennen
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 19:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 mei, 2016 19:40 pm
Berichten: 49
Het is zover! Vandaag wordt onze tank opgehaald. Na een goede nachtrust slepen onze G.I.'s hun trofeeën naar buiten om ook mee op transport te kunnen.
Een toevallig passerende reporter uit Canada legt dit tafereel vast.
Wat ontbreekt is een goede eindfoto (ik hoop dat ik deze later nog mag plaatsen) en wat sneeuw aan de voeten van de mannekes.

photo 428351

photo 428353

photo 428350

Ik vond deze groepsbouw werkelijk geweldig. Ook het onderwerp stond me erg aan. Je kan er alle kanten mee op.
Ik vind zelf de tiger erg geslaagd. De figuren minder, maar het dio goed. Op de achtergrond zou eigenlijk het station van Spa moeten staan maar dat bedenken jullie er zelf maar bij (mij lukt het :D ).
Bedankt voor jullie bijdrages, zeker de voordrager van het groepsbouw onderwerp en misschien tot een volgende.

Groeten,

Mario


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement