Het glas zit er nu ook op. De pasvorm was bij beiden goed genoeg. Ik kon het glas - heel voorzichtig - goed vastzetten met gewone modelbouwlijm (Tamiya Extra Thin),
daar waar de delen elkaar raakten. Eventuele spleetjes werden met houtlijm opgevuld. Verder was er ook heel weinig vuller nodig. Ik gebruikte Vallejo Plastic Putty om
de kiertjes op te vullen.
De voorkant van de Otaki versie zit tijdelijk met drie hele kleine drupjes dikke lijm vast. Zo kan ik zonder problemen het hele vliegtuig afplakken en spuiten, zonder dat de
motorkap los komt. Is de verf droog, dan breek ik de kap af, bouw de motor in, en lijm de kap weer terug op zijn plek, met alle details weer op hun juiste plek.
En dan nu het leukste werk waar elke vliegtuigbouwer naar uit kijkt : het afplakken van het cockpitraam. En dan nog twee ook......!!! Het leven wordt gewoon niet mooier.......
Oké..........
GRAPJUUUHHH !!!!Ach, het viel wel mee. Vele dunne strookjes van een rol afgehaald, op het raam geplakt en het overschot met een vlijm nr. 15 afgesneden. Ik had geen zin om nóg meer
tape te plakken. Dus.....werd het potje vloeibaar rubber erbij gehaald.
De Otaki kit wordt de zilveren Amerikaanse versie. Dit vanwege de popnagels en andere details, die goed uit zullen komen op een alu body. De hoogteroeren zitten er nog
niet op omdat ik eerst de rood-wit-blauwe markering op de staart wil afplakken en spuiten. Helaas zitten deze kleuren er niet bij als decals.
De Tamiya kit wordt de groene Engelse versie.
Nu eerst de kits zeer goed schoonmaken en dan gaan ze hun eerste laag verf krijgen.
_______
Erik.