Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 11:50 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Jammer van de decals.
Ik heb ook ooit eens LF-decals gebruikt. Ging goed tot de vernislaag. Bij het aanbrengen losten de plakkers op.
Bij de kleine letters stond dat enkel watergedragen vernis mocht gebruikt worden.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 15:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Het jute is nieuw voor mij. Wat ik heb liggen is schilderslinnen. Dat is ietsjes fijner dan jute, maar heeft ook een duidelijk voelbare structuur. Ik denk dat ik daar eens een stukje van af ga knippen.

Mooi vliegtuigje, jammer van de decals. Ben benieuwd naar het eindresultaat, de eerste in deze groepsbouw!

Succes verder!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik volg dit al een tijdje in stilte en wat dergelijke modellen betreft ben ik eigenlijk steeds benieuwd naar de historische achtergrond. Zo kom ik uit op de kleurtjes... heb je enig idee waarom dit toestel zo'n opvallende gele buik en dito staart heeft?
Vind ik namelijk nogal vreemd in oorlogstijd, maar daar zal waarschijnlijk wel een plausibele uitleg voor bestaan? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 17:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Ik vind het ook vreemd, al die felle kleuren in oorlogstijd. Maar de foto's uit die tijd bewijzen inderdaad dat vele vliegtuigen in de meest
onverwachte kleuren gespoten werden.

Ik vermoed dat deze felle kleur gebruikt werd omdat dit toestel niet bij echte missies gebruikt werd, maar alleen als test toestel. Al moet
ik er wel bij zeggen dat ik deze info ergens diep uit mijn herinneringen moet halen, niet uit betrouwbare boeken. Ik kan het dus mis hebben.

Maar geel was niet de enige felle of ongebruikelijke kleur. Er werden ook kleuren gebruikt als oranje, rood, roze, blauw, geel-zwart gestreept,
en dergelijke. En deze vliegtuigen vlogen wel degelijk in vijandelijk gebied. En begin maar niet over de Amerikaanse vliegtuigen. Die hadden
vaak helemaal geen camouflage. Glimmende gepolijste kisten met rode, gele of blauwe vlakken, etc. Die dingen zag je niet makkelijk
over het hoofd.

Die gele onderkant was waarschijnlijk om de Duitse troepen op de grond te waarschuwen dat het om een vliegtuig in Duitse handen ging
en dat ze dan hopelijk niet op het vliegtuig gingen schieten omdat iemand toevallig het silhouet van een P-47 herkende.....
De balkenkruizen onderop zijn ook veel groter dan normaal, dus samen met de gele kleur moet het wel voor de herkenbaarheid zijn
geweest.

Oja......... ik begin een steeds grotere hekel aan LF Models te krijgen........
Wat een K # $ % ^& E decals !!!!
Zelfs met een extra laag Future Klear kan ik ze nog steeds zó wegpoetsen. Met mijn vingers, met water en met wasbenzine. Alcohol gebruik
ik nu niet meer in dit stadium omdat ik anders de glimmende laag wegpoets en dat blijft zichtbaar na de laatste zijdemat laag.
Er is inmiddels haast geen decal meer intact..................
Zucht.....................

Ik poets alles zo weg, zonder moeite.........WAT EEN TROEP !!!!!!!!!

Die Tsjechen bakken er niks van. Ik zal eens een flinke klacht hun kant op sturen. Ik heb zojuist hun website gevonden. Met een beetje
mazzel sturen ze een nieuwe set op.

Eerst even afkoelen. Dan bouw ik weer verder.


______
Erik

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 17:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik dacht dat de meeste beute toestellen bij Circus Rosario (Sondercommando) ingedeeld werden. Ze kregen deze felle kleuren om herkenbaar te zijn voor de eigen luchtafweer bij testen met deze vliegtuigen. Ook werden er naast de testen om de prestaties en de beste manier te bepalen om ze aan te vallen ook rondgereisd om de eigen piloten een soort opleiding te geven in aanvalstechnieken. Dus moesten ze algemeen herkenbaar zijn.

Ook werden er soms rare constructies gemaakt, zoals de Messerspit, waar de neus van een Bf-109E op een SPitfire geplaatst werd. Dit gaf eigenlijk best wel een schitterend resultaat naar prestaties toe, met de Duitse injectiemotor tegenover een carburateur en de vliegeigenschappen en ruimere cockpit van de Spitfire...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Dat is balen van die decals zeg. Terwijl het toestel en je spuitwerk er puik uitzien. Maar stel dat je nieuwe decals van LF krijgt, heb je wellicht weer hetzelfde probleem.
Cutting Edge maakt ook decals voor deze Thunderbolt. Zie deze link (wel even een stukje naar beneden scrollen):

http://fineartofdecals.com/goodies/148- ... es-allied/

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 14:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 jul, 2008 23:37 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Middelburg
Deze kit heeft niet veel onderdelen en niet veel decals. Dus zijn we snel klaar.

Misschien dat er nog een antennedraadje op moet (ik kan mijn dunne EZ line trouwens toch niet
vinden, dus dat doen we later) of misschien moet er bovenop, achter de cockpit, nog een lampje
geschilderd worden, maar ik noem hem bij deze klaar.

Ik ga gelijk door met de volgende P-47, ook een Otaki maar dan in een doos van Arii, zie pagina 1.
Maar dat is geen "captured" P-47 dus komt er geen bouwverslag van.

photo 413112

photo 413113

photo 413114

photo 413115

photo 413111

_________________
Nee hoor, ik ben niet lui. Ik maak altijd af waar ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 19:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Wat heb je een ontzettend mooi vliegtuig gemaakt, zo strak gespoten (en natuurlijk afgeplakt) resultaat waar je trots op mag zijn!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jun, 2017 11:37 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Hij is mooi! In een recordtempo gebouwd, maar zeker met zorg uitgevoerd.
Een opvallende verschijning.

Alvast bedankt voor je bijdrage aan deze groepsbouw.
Vergeet geen foto's in de eindgalerij te plaatsen.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jun, 2017 13:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Mooi ''strak'' stukje werk deze ''Clean Machine''....... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement