Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 jul, 2017 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Deze heeft alweer veel te lang stil gelegen. Maar ik ben vanavond weer verder gegaan met de bouw van deze "Schwalbe".
Waar waren we ook alweer gebleven? O ja, de cockpit. De stoel toch maar van riempjes voorzien en daarna het hele spul aan één van de romphelften geplakt.

photo 416323

Daarna de wielbak voor het voorste landingsgestel geassembleerd.

photo 416322

photo 416324

Het lood op de foto is 20 gram. Meneer Revell wil dat je dat gewicht in de neus aanbrengt om te voorkomen dat het een staartzitter wordt. Dat gaat dus nooit-van-z'n-leven passen.
Nadat circa de helft was aangebracht was de neus helemaal vol. Even getest hoe dit uitpakt, het voelde al best zwaar. En ja hoor, hij zakte keurig op z'n neus!

photo 416325

photo 416326

Dus de romp maar dichtgeplakt.

photo 416327

photo 416330

Hierna de vleugels, die uit drie delen bestaan (1 onder- en 2 bovenvleugels) samengeplakt.

photo 416329

En vervolgens de vleugels aan de romp.

photo 416328


photo 416331

Het begint al aardig op een Me-262 te lijken!

De romp ook nog voorzien van wat Vallejo putty. Niet eens heel veel, de pasvorm van deze kit is verrassend goed.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2017 20:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Begint inderdaad al op een zwaluw te lijken!
(Alhoewel ik vind dat de vorm van de neus meer weg heeft van een haai)

De pasvorm ziet er ook goed uit, altijd bevorderlijk voor een bouw...

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jul, 2017 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Lt D schreef:
Begint inderdaad al op een zwaluw te lijken!
(Alhoewel ik vind dat de vorm van de neus meer weg heeft van een haai)

Gr
Thiery

Tja... wie verzint nu de (nick)naam voor een vlieg- voer- of vaartuig. Wie zal het zeggen??? :roll:
Nu ja, het zal wel zoiets zijn als bij een kind... ik gaf mijn motorfietsen en mijn auto's ook altijd een naam! :mrgreen:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 sep, 2017 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Zo, deze heeft al weer veel te lang stilgelegen, maar we gaan vrolijk verder!

photo 420114

photo 420115
De motoren aan de binnenkant geschilderd, samengebouwd en aan de vleugels bevestigd. Daarna de achtervleugeltjes. Ook hier een uitstekende pasvorm!
Alleen zit er bij de linkermotor aan de bovenkant een gaatje. Blijkbaar iets te weinig plastic geïnjecteerd. Maar ongetwijfeld zal een beetje plamuur uitkomst bieden.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 dec, 2010 9:13 am
Berichten: 119
Ik heb begrepen dat Revell een klein foutje heeft gemaakt met de 262. Je zal wellicht gezien hebben dat de onderkant van de cockpit-badkuip gedetailleerd is met kabeltjes en popnagels. Dit komt omdat de wielen eigenlijk tegen de onderkant van deze badkuip aanzaten en niet, zoals revell nu gegoten heeft, een 'normale' wheelwell heeft. Als je er nog bij kan zou je kunnen overwegen om de wheelwell open te maken en het detail aan de onderkant van de badkuip te laten zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Groet, Paul
-------
Af in 2014: 1/72 JU-87 G-2 , 1/72 A-10a Thunderbolt II voor War on Terror Groepsbouw, 1/72 Me-262 A-1a en 1/72 Me-163 voor groepsbouw Zu wenig & zu spät: Duitse operationele jets in WOII
WIP: 1/72 Eduard BF110 G2 / 1/72 Hobby Boss Heinkel HE-162 / 1/72 PM Model DFS-194


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2017 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Goeie info Paul. :wink:
Het verbaasde me reeds dat Revell zoveel detail aan de binnenzijde heeft aangebracht waar nadien niets meer van te zien is...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement