Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 15:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 aug, 2017 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt heren, ik snap het nu :D Een wash komt er sowieso nog wel overheen ja. Straks eerst de primer en dan later vanavond nog een preshade. De kleuren ga ik waarschijnlijk met model master verf spuiten aangezien ik daar de meeste juiste kleuren van heb. Ik hoop dat die een beetje goed vlot drogen, dan zou ik in theorie een heel eind moeten komen dit weekend.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 aug, 2017 14:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Zo, de eerste stap is gezet. Gisteravond moest ik eerst nog het e.e.a. aan pitotbuisjes monteren. Daar ging stiekem meer tijd in zitten dan verwacht. Mede doordat het plastic relatief zacht is en de plekken waar het onderdeel aan de sprue verbonden zit niet echt handig is voor het verwijderen van de restanten, brak er eentje...

photo 419409

Maar aangezien ik toch de lijm in handen had, was het ook weer niet zo'n probleem.

photo 419410

Vervolgens kon de grondlaag erop. Hier gebruik ik vaak de spuitbus met primer van Humbrol voor. Zo ook dus in dit geval en daarna de preshade.

photo 419413

Ik ben er niet zo gelukkig mee, want de zwarte verf kwam er nogal korrelig uit. Maar straks zien we daar als het goes is niets meer van.

En dan verder met de kleuren! Dit denk ik allemaal nodig te hebben.

photo 419411

Toch meer Humbrol dus. En de eerste zit er al op. De albatros heeft een mooie gele snavel en kuif gekregen :D

photo 419412

photo 419414

Nu moet het allemaal even goed drogen en morgen verder met de rest. Dus tot dan!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 aug, 2017 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1948
Mooi! inderdaad van de pre-shade zie je dat korrelige straks niet meer. Ik was met de C-46 ook niet tevreden (te dikke banen, dacht ik) maar uiteindelijk is het prima. Het is wel zaak te voorkomen dat het nog eens gebeurt als je de camo gaat spuiten. Weet je de oorzaak?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2017 10:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik denk dat het aan de verf ligt, het geel heb ik namelijk met dezelfde naald (0,2mm) gespoten en dat ziet er wel netjes uit. Misschien dat ik de zwarte verf nog niet voldoende had verdund, maar dat lijkt me toch erg sterk als ik het vergelijk met de gele verf. Met revell verf heb ik ditzelfde probleem ook wel eens dus ik denk dat het aan het pigment ligt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2017 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Tijd voor weer een kleine update. De zandkleur zit er nu op. De verf heb ik verdund met de Humbrol thinner en dat werkt dus prima. Deze verf gaat er erg makkelijk op.

photo 419507

photo 419506

Nu de GP van België kijken, dan kan de verf mooi drogen en wellicht kan de volgende laag er later ook op vandaag.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug, 2017 13:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Aangezien de race van Max snel afgelopen was en er weinig uitzicht op een verder spannende race was, kon ik mijn aandacht deels weer op andere zaken verleggen. De verf die ik 's ochtends gespoten had, was inmiddels ook alweer droog waardoor ik het model weer ter hand kon nemen. Maar om mogelijke vingerafdrukken te voorkomen heb ik twee stukjes bluetac op de luchtinlaten geplakt.

Voor de tweede camouflage kleur heb ik humbrol 71 gebruikt wat het equivalent van gunze H85 zou moeten zijn. Op de afbeelding op de achterkant van de doos is dit een zandbruine kleur. Echter is in realiteit deze kleur een wat witgele zandkleur als je het mij vraagt, maar oordeel vooral zelf.

photo 419514

photo 419515

Na wat verder te zoeken op het www kwam ik op de site van "wings pallette" nog een ander kleureninstructieschema in hetzelfde camouflagepatroon tegen met de bijbehorende humbrol kleuren. Hierbij wordt humbrol 94 als tweede kleur gesuggereerd. Deze heb ik dan niet in mijn collectie, maar volgens verschillende conversietabellen zou dit weer ongeveer overeen moeten komen met revell 88 of 16. Die laatste heb ik gelukkig wel en lijkt ook meer op datgene wat er bij de kleureninstructies staat. Dus wellicht dat ik die er nog overheen spuit.

Maar eerst ga ik vanavond eens verder met de derde camouflage kleur. Ook hier heb ik zo mijn bedenkigen bij als het gaat om de kleuren die Eduard aangeeft. Zij hebben het over groen, maar op de achterkant van de doos lijkt het toch echt meer bruin. Toch lijkt het op plaatjes op internet groen te zijn dus deze keer zou het wel goed moeten zijn.

Dus hopelijk tot vanavond bij de volgende update.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug, 2017 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Met de laatste straaltjes zonlicht van vandaag en een beetje kunstlicht kon ik net nog net twee redelijke foto's maken van het resultaat van de spuitbeurt van vandaag.

photo 419554

photo 419555

Ik ben redelijk tevreden, maar er zijn wel wat plekjes die ik moet opschonen. De eerste twee strepen groen had ik met de losse pols gespoten, maar dat gaf toch te vage lijnen. Dus de bluetac er maar bij gehaald en streep voor streep de boel afgeplakt en gespoten. Al met al toch gauw zo'n twee uur bezig geweest. Morgen heb ik weinig tijd, maar hopelijk lan ik toch nog wat doen.

Tot de volgende update dan maar weer.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug, 2017 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooie camo. Als straks het grijs en het oranje er ook op zit, heb je helemaal leuke contrastkleuren.

Succes nog even de laatste dagen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2017 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik hoop dat je het nog binnen de tijd af gaat krijgen, :brouw: deze laatste paar dagen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2017 23:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Yaaaay! Mooie kleurtjes erop. Dat wordt dan weer een stuk levendiger en vrolijker! Finishlijn in zicht, succes! :D

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement