Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 6:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2017 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
dave the doctor schreef:
Lood niet vastzetten met secondenlijm, dit kan na verloop van tijd chemisch gaan reageren.


Wat is 'na verloop van tijd'? Nog geen problemen mee gehad.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2017 8:32 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Daar gaat jaren over heen, het is een heel langzaam proces, maar het gaat corroderen waardoor uiteindelijk je model man opensplijten.
Het is dus ook afhankelijk hoe krap het lood in het model zit verlijmd.

@Thierry, uiteraard kan je.ook met rood en oranje werken, ik heb meerdere kleuren geprobeerd als onderlaag, maar mijn ervaring is dat het dayglow "warmer" word als je mat geel als.onderlaag gebruikt.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 apr, 2017 15:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Lt D schreef:
Geen lood voorhanden? ik gebruik wel eens vijzen of moeren.


Heel erg bedankt voor deze tip! uit de schuur een moertje gehaald en in de neus gestopt. Aangezien ik niet zeker wist of het genoeg was heb ik het aangevuld met grind. De neus zit lekker vol.

Iedereen ook bedankt voor de tips voor de verf! anders was ik ZEKER de mist in gegaan!

Verder ben ik bezig geweest met de canopy (nog steeds niet mijn sterkste kant...), nog een beetje aanstippen en overtollige verf (wat ik nu op de foto zie) weghalen met een stukje spreu.
photo 408654

Ook de romp aan elkaar geplakt. Vrij goede pasvorm, wel op sommige punten wat putty moeten gebruiken. Daarna de putty weggeschuurd en ziet de romp er weer prima uit. nu goed bijwerken met korrel 8000 zodat het weer helemaal mooi is aangezien er nog een paar krasjes op zitten. Dat zal anders waarschijnlijk te zien zijn als ik het ga verven. verder ook de staartstukken aan elkaar gelijmd. Hier hetzelfde verhaal, bijschuren en een klein beetje putty.
photo 408653

photo 408655

daarna een testfit gemaakt met de vleugels. Dat was teleurstellend. Past niet goed over de romp en sluit niet goed aan waardoor er flinke kieren overblijven. daar zal ook flink wat putty nodig zijn. ook moet er het een en ander bijgeschuurd worden...
photo 408656


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 apr, 2017 16:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
onderkant van de vleugels erop gemaakt. daar zijn flink wat klemmetjes voor nodig!
photo 408749

En dan blijf je achter met dit... Wat een kieren.. ook de inlaat van de motor zit niet goed! bijschuren dus!
photo 408781

daarna flink wat putty over de kieren smeren en dan schuren. dan blijf je achter met dit resultaat:
photo 408788

ziet en nu redelijk netjes uit. de panellines opnieuw scriben en daarna de pannellines inkleuren met zwart. daarna het overige zwart wegpoetesen waardoor er mooie pannellines overblijven (rechts is niet bijgewerkt, links is bijgewerkt)
photo 408801

en na een tijdje is alles bijgewerkt...
photo 408846

photo 408847

nu kan de eerste laag verf er overheen. zie op tegen het afplakken :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 apr, 2017 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Door de lichtinval lijkt het wel of er een deuk in die kleppen/panelen buiten de staartbomen zit. Was dat bij het origineel ook zo?

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 apr, 2017 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1944
Rick97 schreef:
De panellines opnieuw scriben en daarna de pannellines inkleuren met zwart. daarna het overige zwart wegpoetesen waardoor er mooie pannellines overblijven. nu kan de eerste laag verf er overheen.

Dat is een volgorde die ik niet zo vaak zie. Meestal is het pre-shade, verf, dan de panel lines en afgewerkt met varnish. Ben heel benieuwd wat jou volgorde voor effect geeft.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 apr, 2017 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Vintage Jet schreef:
Rick97 schreef:
De panellines opnieuw scriben en daarna de pannellines inkleuren met zwart. daarna het overige zwart wegpoetesen waardoor er mooie pannellines overblijven. nu kan de eerste laag verf er overheen.

Dat is een volgorde die ik niet zo vaak zie. Meestal is het pre-shade, verf, dan de panel lines en afgewerkt met varnish. Ben heel benieuwd wat jou volgorde voor effect geeft.

:brouw: VJ


Aangezien ik dit voor het eerst doe hoop ik dat dit wat effect geeft. mocht dit niet zo zijn moet het weer over na de verflaag haha.
We will see what happens #fingerscrossed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jul, 2017 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Beste mede-bouwers.

helaas moet ik mededelen dat dit model niet afgemaakt gaat worden.

door verschillende tegenslagen is het niet meer mogelijk dit model af te maken...

persoonlijk vind ik het erg jammer dat ik dit model niet af heb kunnen maken, hopelijk komt er in de toekomst nog een moment dat ik overnieuw kan starten.

wel wil ik jullie nog meegeven dat het eerst doen van panellines geen meerwaarde heeft aangezien deze vrijwel meteen verdwijnen. maar daar leren we weer van!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jul, 2017 7:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Jammer, en benieuwd naar wat er juist misgelopen is

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jul, 2017 15:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
na het verven met het zilver pakte het niet goed uit. het hele model gereinigd en weggelegd om voor te bereiden op de nieuwe verflaag. helaas had ik de deur open laten staan en is mijn nieuwe hond er mee vandoor gegaan nadat hij het van tafel had gevist. dan is er al snel niets meer te redden... gelijk zn mond gewassen en met het beest naar de dierenarts gegaan voor een onderzoek of er niet iets van plastic opgegeten was. de dierenarts zij dat er niets wees op een opgegeten stuk plastic. wel moet ik hem in de gaten houden en terugkomen als de hond raar gaat doen. gelijk een hekje voor de trap gemaakt zodat de hond niet meer boven kan komen en hopelijk gebeurt dit niet meer...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement