Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2017 21:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 jun, 2007 20:48 pm
Berichten: 127
Woonplaats: gouda
Hierbij dan mijn bijdrage aan deze leuke groepsbouw: De Hawkt T-1A van BAE Systems. Deze trainer is sinds midden jaren '70 in gebruik bij de RAF en is in grote getale gebouwd. De versie die ik ga bouwen is de Red Arrows variant en wel met de jubileum staart vanwege het 50 jarig bestaan van de Red Arrows. Ik heb de Red Arrows zelf voor het eerst gezien in hun jubileumjaar 2004 bij de luchtmachtdagen in Gilze-Rijen en ben sindsdien fan van het team en een mooi model van de Hawk staat dan ook hoog op mijn verlanglijstje. Ik vind de Hawk een best mooi en lekker compact toestel. Mij lijkt het leuk om de komende jaren een flink aantal modellen te gaan maken van vliegtuigen die ik op airshows heb gezien. Ik heb daarvoor ook een F5 van Patrouille Suisse in aanbouw maar dat staat momenteel stil vanwege de aankomende oplevering van een nieuw huis. De Hawk ga ik na de klusperiode wat voorrang geven boven de F5 zodat deze binnen de gestelde termijn wel af moet kunnen komen.

Eerst maar eens wat inspiratiemateriaal:

photo 402423
De Hawk T-1A op de start/landingsbaan van Gilze-Rijen. Ik weet nog niet welk nummer het model krijgt maar het wordt in ieder geval 1 van de kisten die ik zelf gezien heb.

photo 402424
Voor velen bekend: de Red Arrows met hun gekleurde rook voor de start

photo 402425
De beroemde 9-ship formatie van de Red Arrows, super strak en altijd indrukwekkend.

photo 402416
Dit boekwerk over de Red Arrows zorgt ook nog voor de nodige inspiratie

En dan de kit, ik ga de Italeri kit gebruiken waar al de goede decals in zitten:
photo 402414


Met daarin de volgende sprues:
photo 402417

photo 402415

photo 402419

En de decals:
photo 402418
Ik twijfel een beetje over de blauwe kleur, in mijn beleving moet die veel donkerder zijn. Ik kan me ook voorstellen dat het beter gaat ogen op een donkere achtergrond en na aflakken met blanke lak. Iemand daar ervaring mee?

En dan zijn er nog twee extra's die ik ga gebruiken bij deze kit:

photo 402420
Een interieur setje met voorgekleurde PE voor instrumenten en gordels.

photo 402421
En een messing pitotbuis voor op de neus.

Zoals gemeld gaat het nog wel even duren voordat ik met deze kan starten, ik vrees dat dat pas ergens in mei wordt, maar ik wil er dan wel vol overtuiging voor gaan!


En om af te sluiten nog een mooi sfeerplaatje van de mirror formatie die ik heb geschoten bij de Belgian Air Force Days in Kleine Brogel, ook in 2014:
photo 402422


Groeten,

Sander

_________________
eigenlijk een modeltreinbrouwer, die ook wel van een vliegtuigje brouwen op z'n tijd houdt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2017 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Bij een groepsbouw als deze mag de Hawk inderdaad niet ontbreken!
Ik vind de versie met deze staart ook de mooiste.
Succes met je verhuizing.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2017 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Succes met het bouwen van dit toestel, persoonlijk vindt ik deze 2010 jubileum-uitvoering van de 4th FTS mooier. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Ik weet het niet zeker, maar denk dat het blauwtint iets donkerder lijkt op de arrows rode achtergrond. Ik weet niet welk merk verf je gebruikt, maar humbrol heeft de arrows red in het assortiment onder nummer 238 in enamel en acrylic.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2017 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 jun, 2007 20:48 pm
Berichten: 127
Woonplaats: gouda
Ik heb een potje xtra color Red Arrows Red klaar staan voor deze bouw.

_________________
eigenlijk een modeltreinbrouwer, die ook wel van een vliegtuigje brouwen op z'n tijd houdt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2017 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hey, da's niet eerlijk. Jij hoeft alleen maar te lijmen en decals aan te brengen 8)

Red Arrows geven inderdaad altijd een gave show weg. Leuke aanvulling op deze groepsbouw.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2017 8:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 jun, 2007 20:48 pm
Berichten: 127
Woonplaats: gouda
Scheelt weer wat tijd inderdaad :lol: , daarom heb ik de cockpit set er bij gekocht, heb ik in ieder geval nog wat te schilderen :brouw:

Van mij had het niet in dat rode kunststof gehoeven, grijs o.i.d. werkt naar mijn mening beter en is wat rustiger voor de ogen

_________________
eigenlijk een modeltreinbrouwer, die ook wel van een vliegtuigje brouwen op z'n tijd houdt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2017 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Kan je alleen maar gelijk in geven. Dat rode plastic is horror voor de ogen.

Hhahhaha, waar is de tijd van Matchbox? :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2017 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Scale72Modelking1984 schreef:

Ik bedoelde eigenlijk de mooiste van de Red Arrows uitvoeringen. :wink:
Die 2010 jubileum-uitvoering is inderdaad erg gaaf!
Er zijn in het verleden veel Hawks met speciale beschilderingen geweest. Wat dat betreft is er keuze genoeg!

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2017 12:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Flynn schreef:
Dat rode plastic is horror voor de ogen.

De Red Arrows-kits van Airfix en Revell worden ook standaard in rood plastic geleverd! :wink:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 feb, 2017 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Saab 900 schreef:
De Red Arrows-kits van Airfix en Revell worden ook standaard in rood plastic geleverd! :wink:

Vroegah werden de Airfix BAe Hawker T1 (en Folland Gnat T1) kits in rood plastic geleverd. :wink:
Tegenwoordig is het lichtgrijs (het zou zelfs een "new tool" kunnen zijn, aangezien alle new tools van Airfix in lichtgrijs plastic zijn uitgevoerd).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement