Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Mooi dat er een datum is. Bij het opgeven zat ik met de volgende toestellen in mijn hoofd. De TF-104, in het klu project komt al de F-104 langs. De NF-5B, in het klu project komt al de NF-5A langs. De F-16B, in het klu project komt al de F-16A langs.

Wat heb ik dan nog liggen aan kits waar ik ook de spullen al voor heb om er 1 te maken.
Juist de T-33A. Ook hiervan vind ik het niet moeders mooiste. Het zij profiel wel alleen het boven of onder aanzicht vind ik echt lelijk maar daar kan ik weinig aan veranderen :lol: .

Hier een linkje met wat meer info over de T-33 mocht het gewenst zijn op wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_T-33

Dan de kit van Great Wall Models
Afbeelding
Tja de doos weinig over te zeggen. De inhoud daar in tegen ziet er echt goed uit.
Afbeelding
Aantal sprue's die netjes verpakt waren en het lijkt op fijne details dus ik ben benieuwd.
Afbeelding
De handleiding. Is net als bij Hasegawa helemaal uit te vouwen en persoonlijk vind ik een boekje makkelijker. Er zit ook een los vel in omdat er blijkbaar in het origineel een fout zat. Dat hebben ze dan wel weer netjes bij gevoegd. Een verf schema volledig in kleur en nog wat decals.
Maar de decals gaan vervangen worden door een setje dat er een klu kist van te maken is.
Afbeelding
Naast de T-33 zitten er ook decals in voor een hunter T-7 meteor &-4 en een meteor F4.

Ik weet waar ik naar opzoek ga.

Nu rustig wachten tot 1 maart en dan lekker van start.

Gr Ashwin


Laatst bijgewerkt door fighter Falcon op ma 17 apr, 2017 19:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb je ook al ingetekend bij Dutch Decal, als hij 50 sets heeft verkocht (T-33), gaat hij ze weer uitbrengen.

Maar aan de andere kant, je hebt al een set van Flevo.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Ja ik heb me zeker ingeschreven. Ik zou ook graag een t33 van het 306 sqn maken en als ik het goed heb begrepen zitten die er ook bij.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Dat is een mooie kit. Heb zelf de oude Hobbycraft kit(maar dan de RT) en dat is van een "kwaliteit van weleer" zullen we maar zeggen.

Succes met deze, benieuwd hoe hij bevalt,



Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
G.W.H. daar had ik nog nooit van gehoord. Ben benieuwd hoe deze in elkaar valt.
Succes met de bouw!

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 maart, 2017 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Zo 1 maart geweest dus we mochten los. Helaas dacht de agenda er iets anders over maar vandaag nog een uurtje gevonden om wat te doen en op het forum te slingeren.

Gezien het een gevleugelde vriend is zullen we maar beginnen met de zit kuip en het meubilair.
Ze hebben echt alles los gegoten en er zijn dan ook 2 sprue's met spullen voor de plofstoelen.
Afbeelding
En voor je het weet staat er een stoel van 5 onderdelen.
Afbeelding
Afbeelding
Volgens de handleiding moet er ook nog een kussen in maar op referentie foto's zie ik het allemaal als een metalen kuip of een zit-chute erin. Mocht iemand hier iets meer over weten hoor ik dat graag. Er zijn nog wel riemen onderweg om het wat aan te kleden.

Verder heb ik helaas nog niet veel kunnen doen. Ik heb wel alles klaar gelegt en hoppelijk kan er morgen de eerste kleur op het geheel.
Afbeelding

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 maart, 2017 22:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Dat is een heel mooi verzorgde kit zeg.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 maart, 2017 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
fighter Falcon schreef:
Volgens de handleiding moet er ook nog een kussen in maar op referentie foto's zie ik het allemaal als een metalen kuip of een zit-chute erin. Mocht iemand hier iets meer over weten hoor ik dat graag. Er zijn nog wel riemen onderweg om het wat aan te kleden.
In de T-33 droeg de vlieger een rug parachute, in de seat pan zat de dinghy en het survival pakket. Dit bleef over het algemeen in het toestel aanwezig tot het inspectietijd was. Ik zou het "kussentje" dus wel aanbrengen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 maart, 2017 12:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie bangseat...

weet niet of je deze kent: http://www.ejectionsite.com/frame_sg.htm

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 maart, 2017 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Heren bedankt voor de feed back.

Ik ga het kussen in 2 delen, zodat het rug-deel er inderdaad niet bij zit maar het zit gedeelte wel.
De site had ik voor mijn pauze in het modelbouwen als favoriet opgeslagen. Daar is die nu weer terug gezet :lol:

Mijn baas heeft nog steeds een iets andere planning dan ik. En hier thuis gaat het ook even wat anders maar ook daar is een hele goede rede voor (vrouw 36 weken zwanger). Daarom helaas iets minder op het forum, gezien ik nu de tijd die ik vind gebruik om te bouwen.

Maar wel wat stappen kunnen maken.

Ik ben nog wat verder in de stoel gedoken en zag nog wat verschillen die toch wel duidelijk zichtbaar zijn.
Afbeelding
Zoals te zien is is de zijkant volledig dicht en lijken er een soort van hoorns op te zitten. Misschien om de canopy te breken tijdens ejection. Dit kon ik echter niet terug vinden op foto's van T-33 bij de Klu. Dus hoop het mes erin gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Het is toch iets wat me zou opvallen en waar ik denk ik spijt van krijg als ik er niks mee doe. Verder zijn de seatbelts binnen dus op het moment dat de kist in de lak staat ga ik verder aan de stoelen.
Als eerst verder gegaan met het kantoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daar zitten best wat details in. Ik ben blij dat ik niet voor de set van Eduard heb gekozen omdat je hier echt een leuke pit van kan maken. Als ik de foto zo zie had ik misschien het instrument panel wat moeten verdunnen maar ik vraag me af of je dan wel echt de klokken zag. Er zit namelijk een decal achter.
Ik moet toegeven dat GWH dat wel zeer netjes heeft gedaan. Het decal komt echt overeen met de klokken in het ip.
Dan verder met alles in elkaar gaan zitten. De details die in de kit zitten zijn erg netjes en fijn. Ook de onderdelen vallen zeer netjes en strak in elkaar dat je haast zonder lijm afkan.
Afbeelding
Als ik dan toch 1 puntje van kritiek moet geven zijn het de ingangen van het plastic tijdens het gieten. Dezen zitten op veel plekken op de lijm rand. Daarbij is het zeer hart plastic. Dus ik heb helaas ook al meegemaakt dat tijdens het los knippen van een onderdeel het onderdeel brak.
Afbeelding

Als eerst de cockpit en neus sectie in de ene kant van de romp gezet. Ook dit valt allemaal zeer netjes en goed in elkaar. Het nlg bestaat zelf uit 7 onderdelen die echt goed passen. Je zou zonder lijm het nlg zo in de wheelbay kunnen plaatsen en dan blijft het zeker zitten. Alleen de torque links moet je even verlijmen. Natuurlijk alles gewoon verlijmd.
Verder zit er boven de wheeybay nog een gewicht wat bij geleverd is. Echter dit is geheel uit plastic dus ik heb er nog wat lood omheen gelegd.
Afbeelding
Ook de main wheelbay in de vleugel geplaatst. Dit is uit 2 delen gemaakt waar opzich best wat detail inzit en ook alles past keurig.
Afbeelding
Waarna het geheel is samen geduwd.
Afbeelding
Alles blijft zo ook zitten zonder maar een druppel lijm tussen de vleugels en romp.

Ook de vleugels en stabilizers zijn verlijmd en dan lijkt het ineens al op een T-33.
Afbeelding
Afbeelding

Tot nu toe ben ik echt blij verrast door de kit. Het bouwt zeer makkelijk weg en tot op dit moment kan ik het iedereen aanraden om hem een keer te bouwen.
Hopelijk dat ik van de week nog verder kan want ik hoop zeker dat ik hem voor 29 maart af heb gezien de rust dan echt voorbij is.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement