Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 12:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
photo 412881

De panel lines zijn gekleurd met Flory Grey (witte delen) en Flory Dark Dirt (grijze delen). Daarna is er een dun laagje ALC-600 aqua gloss overheen gegaan. Hierna kunnen de zwarte delen gespoten en kunnen de decals er op.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er mooi uit hoor, echt leuk. Mooie contrasterende kleuren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jun, 2017 13:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Als ik naar je openingsposts kijk en nu naar je laatste foto, dan ben ik verwonderd over wat je reeds uit dat hoopje plastiek hebt weten te halen.
Knap werk, mooie kleuren. Succes met het zwart; dat zal nog een bijkomend contrast geven.

gr
thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jun, 2017 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Lt D schreef:
Als ik naar je openingsposts kijk en nu naar je laatste foto, dan ben ik verwonderd over wat je reeds uit dat hoopje plastiek hebt weten te halen.

Het is een dankbaar model kan ik zeggen. Het vergt aandacht, maar er is ook een boel uit te halen. En dat werkt motiverend.

Vandaag tijdens de regen gewerkt aan tal van kleine details. Het project komt nu echt in de afrondende fase. Eerst maar even het zwart.

photo 412983
Dit is de Paris-Deux voorzien van deicing boots. Het principe is simpel: ijsvorming zal zich op de vleugelvoorrand voordoen en dat is meteen ook de plaats waar het de meeste negatieve invloed heeft. Als zich een laagje op de boot heeft opgebouwd zet de vlieger de pomp aan waardoor de boot iets wordt opgeblazen; het ijs breekt en wordt door de luchtstroom van de vleugel geblazen. Bij moderne straalverkeersvliegtuigen worden verwarmde randen gebruikt, maar bij turbo-props zie je nog regelmatig boots. Van alle gebouwde Paris toestellen waren alleen die van de RLS voorzien van boots. Dat zal te maken hebben gehad met vliegen onder alle weersomstandigheden ter voorbereiding op de commerciële luchtvaart.

photo 412981
En hier het model met anti-glare neus en boots. De boot op de vertical fin komt met een decal. De volgende stap is het aanbrengen van de chroom delen op de lucht in- en uitlaat.

photo 412980
De lensjes op de tip tanks zijn aangebracht, met daaronder de kleur van het navigatielicht. Het slaat hier nog wat wit uit van de Kristal Klear.

photo 412985
De lens van het landingslicht zit op zijn plaats. Ook dit is vastgezet met Kristal Klear. Beide genoemde lenzen zitten niet bij het model en zijn afkomstig van de C46.

photo 412984
En de cockpit kap is nu voorzien van de standaard creme kleurige zonwering. Dit is eenvoudigweg gemaakt van wat opgekruld papier.

photo 412982
En als laatste; de front gear door zit op zijn plaats, voorzien van twee trek/duw stangetjes (0.2mm draad).

Wat volgt: chroom, decals, gloss spuiten en buitenopnamen.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jun, 2017 7:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Nu kun je pas echt goed zien hoe fraai de day-glow erop zit. Je verfwerk ziet er ( net als de rest ) zeer verzorgd uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jun, 2017 15:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Mooi strak schilderwerk!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Nu de afronding nadert heb ik bijna dagelijks een update. Dat komt omdat ik even een paar vrije dagen heb, maar vooral omdat ik dit deel van de bouw altijd het spannendst vind. Bij het spuiten van de laatste details zie je pas echt goed of al het voorbereidende brouw en schuurwerk voldoende is geweest. Maar als het dan lukt glimt het je tegemoet. Zeker bij het aanbrengen van het chroom!

photo 413109
ALC gloss black base

photo 413108
Inspire chroom

photo 413106
Ik zie ook dat ik nog een klein kiertje moet wegwerken... Met het blote oog bijna niet zichtbaar, maar zo vergroot valt het me wel op.

photo 413105

photo 413107

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 14:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Wauw! Dat ziet er erg mooi uit met dat chroom. Het is zo een mooie combinatie van verschillende kleuren en tinten aan het worden. Ik hoop alleen dat de dayglow decal over de rest van de romp mooi aansluit bij de kleur van de neus.

Succes! iI kijk al uit naar de update van morgen dan :D

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
FokkerFan schreef:
Ik hoop alleen dat de dayglow decal over de rest van de romp mooi aansluit bij de kleur van de neus. iK kijk al uit naar de update van morgen dan :D

Haha, morgen is het weer werken geblazen, dus de volgende update zal weer even op zich laten wachten ;-)
Het day-glow is gemengd met de decals er naast. Er zal vast een tintverschil zijn maar omdat het geverfde day-low nergens direct grenst aan decals hoop ik daar mee weg te komen...

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jun, 2017 12:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
De decals zitten er op. Dat was een spannend klusje, want oef wat zijn ze dun. En de day-glow delen juist weer heel stug. De decals van de registratie moeten nog versneden worden over de verschillende wieldeuren. Er moeten nog wat panel lines bijgewerkt worden, een laatste laagje gloss spuiten en daarna gaat de cockpit weer open en mogen de wielen er onder. Hij is bijna af. Een beetje als sneek-preview gefotografeerd in het prachtige licht van vandaag:

photo 413268

photo 413269

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement