Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat een mooi toestel.
Wat ik van GWH lees op het internet zijn het best goede kits. en wat jij hier laat zien bevestigd dat ook weer.

Erg leuk dat je hem in een nederlands jasje steekt.

Ga deze zekers volgen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
fighter Falcon schreef:
Als ik de foto zo zie had ik misschien het instrument panel wat moeten verdunnen maar ik vraag me af of je dan wel echt de klokken zag. Er zit namelijk een decal achter.
Ik moet toegeven dat GWH dat wel zeer netjes heeft gedaan. Het decal komt echt overeen met de klokken in het ip

Dat ziet er netjes uit! Ik hou van dit soort detaillering. Wat had je misschien willen verdunnen? Het reliëf komt mij natuurgetrouw over. Mensen denken bij een instrumenten paneel vaak aan aan vlak geheel, maar juist die oude klokken-cockpit had veel opliggende randen met dieper liggende glazen. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ockpit.JPG

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 0:18 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Mooie kit! Wat een pasvorm! Had nog nooit gehoord van dit merk.

De pit ziet er al heel geslaagd uit.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 maart, 2017 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2013 0:38 am
Berichten: 124
Woonplaats: Puttershoek
Prima start :!:
Persoonlijk heb ik nog geen ervaring met G.W.H.en heb ik er ook nog geen in mijn stash,maar nu ik zo je verslag lees ga ik er zeker nog eens 1 aanschaffen .
Have fun met de bouw , ik volg met veel intresse .
Groet Arne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 maart, 2017 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Details van deze kit zien er goed uit. En op de foto's lijkt het alsof de kit inderdaad in elkaar valt. Beter dan de Academy varaint, vooral de inlaten.

Mag ik vragen je nog bepaalde referentiesites etc. gebruikt en of je die wilt delen? Of gebruik je de kleuren volgens de instructies?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 maart, 2017 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Even een kleine update zonder foto's

@VJ
Ik bedoel ook niet het voorste deel van het IP. Maar het IP bestaat in de kit uit de delen. Het deel waar de wijzers en klokken op zitten is behoorlijk dik op zich zelf(zie de rode pijlen.
Afbeelding
Misschien was het mooier geweest om deze aan de achter kant wat dunner te maken. Maar dat zal ik met een volgende doen.

@FokkerFan
Ik denk dat je wat doelt op de blauw-achtige kleur van de cockpit. Ik heb voor de pit niet de instructies gebruikt. Maar via Google heel simpel de zoektermen T-33/ Klu/ RNlAF en cockpit gebruikt. Daarnaast op de site van IPMS walkaround bekeken en ook op ARC. Zo ben ik gaan kijken naar het paneel in de kit en welke ik daar bij kon vinden om het in die richting te krijgen. Zo doe ik het meestal met de cockpit en wheelbays.

Ik vind de instructies altijd mooi als leidraad maar ik probeer altijd vergelijkingsmateriaal op internet te vinden.

Voor nu staat de T-33 al in de alclad. en ben ik nu aan het stoeien met de Dayglo panelen. Hiervoor heb ik vallejo aangeschaft. Helaas gaat dit niet van zelf. Flink verdunnen en in heel veel dunnen laagjes aan brengen. Maar 1 keer niet genoeg verdunt en gelijk het geen wat je vaak leest de tip dry.

Morgen weer verder met laagjes spuiten.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Zo een hele tijd terug maar er zijn we stappen gemaakt.

Echter sinds 2 weken mag ik mezelf vader noemen en daar gaat toch wel veel tijd in zitten :P . Nu een week vakantie gehad dus wel wat kunnen doen. Echter wel de afweging gaan we plakken of gaan we schrijven en het eerste won toch.

Metde laatste update stond alles in elkaar en kon het zijn kleurtjes gaan krijgen. Ik heb voor de metal kleuren weer Alclad gebruikt. Hoe meer ik het gebruik hoe fijner ik het eigenlijk vind dus ben blij met de keuze voor die verf. Na de metaal kleur het mooie oranje Dayglo gespoten. Ik snap nu waarom mensen hier zo een hekel aan hebben. Hiervoor heb ik Vallejo voor gebruikt. Voor de rest heb ik Gunze gebruikt.
Afbeelding

Afbeelding

Op het eerste gezicht was ik wel tevreden echter na een inspectie was er toch wat oranje onder de tape gekropen.
Afbeelding
Het oranje verwijderd en opnieuw een paar puntjes gespoten en na de tape verwijderd te hebben kwam het fijn te spuiten kleurtje er ook af :evil:.
Afbeelding

Nouja ook daar mee door gegaan en uiteindelijk alle kleurtjes erop zodat het in de blanke lak kon voor de decals.

Afbeelding

Ik heb voor het eerst flevo decals gebruikt en toch echt zonde dat hij is gestopt. Alleen de anti slip en rode lijn om de flaps heb ik van de dacals die bij de kit zaten gebruikt. Verder echt zeer tevreden over de decals.
Afbeelding

Nu de blanke lak er nog over daarna verweren en alle kleine deuren er op zetten. Dan is het volgens mij zo goed als af.

29 Maart was niet gelukt en ik durf ook geen uitspraken meer te doen wanneer er weer een update komt maar 1 september is deze jongen zo ie zo klaar met deze kit.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2017 0:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
fighter Falcon schreef:
Echter sinds 2 weken mag ik mezelf vader noemen en daar gaat toch wel veel tijd in zitten


Van harte. Die van mij zijn al wat ouder, dus die drukte heb ik achter de rug, maar daar komen dan wel weer andere zorgen achterweg hoor. :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 apr, 2017 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Dat ziet er prima uit Ashwin! Welke tinten van Alclad heb je gebruikt?


Gefeliciteerd met je kindje ook, mooiste wat er is he!


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 apr, 2017 1:21 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Proficiat met het vaderschap!

Je T-33 ziet er al heel goed uit. Mooie schakeringen en met de decals erop komt het geheel tot leven!
Knap.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement