Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 19:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2017 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan. PH-RLA geschoten op Oostwold 2017.

photo 418056

photo 418055

photo 418054

photo 418053

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 aug, 2017 11:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Leuk toestelletje aan het worden zo!

Heb je deze nu met de hand geschilderd?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2017 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
:) Jep, met de hand geverfd.

Reden: Ik wilde de kit zo bouwen als in de periode van die tijd, afgezien van de decals en hier en daar wat PE details.
Het is soms ook gewoon leuk om een klein model als dit met de hand te verven. Het enigste wat ik met de airbrush doe is aflakken met blanke lak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 10:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Scale72Modelking1984 schreef:
photo 418036

Jouw precissie en nauwkeurige aandacht kennende is de staart reeds bijgewerkt neem ik aan? :)

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Het is fijn om je weer aan het bouwen te zien! Nog een klein detail dat simpel is op te lossen, als dat al niet is gedaan: de achterste day glow cheat-line laat een stukje overgang wit/grijs zien. Op de (mooie) foto's van Rob is goed te zien dat deze cheat-line niet helemaal recht loopt, terwijl jou afplakwerk dat wel doet. De oplossing is eenvoudig; kantel het laatste streepje iets voorover (in vliegrichting gezien).

Succes! :brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
SpeedAS schreef:
Jouw precissie en nauwkeurige aandacht kennende is de staart reeds bijgewerkt neem ik aan? :)

photo 418036 Dit staat op mijn lijstje om aangepakt te worden, maar ben er nog niet aan toegekomen.
Waarschijnlijk dat ik er vanavond aan toe kom ander morgen.

Vintage Jet schreef:
Het is fijn om je weer aan het bouwen te zien! Nog een klein detail dat simpel is op te lossen, als dat al niet is gedaan: de achterste day glow cheat-line laat een stukje overgang wit/grijs zien. Op de (mooie) foto's van Rob is goed te zien dat deze cheat-line niet helemaal recht loopt, terwijl jou afplakwerk dat wel doet. De oplossing is eenvoudig; kantel het laatste streepje iets voorover (in vliegrichting gezien).

Succes! :brouw: VJ


De kleine details, ah, op zo'n klein scheetje. Ik probeer het zo goed als ik kan (maar met de kennis van nu, doe ik het in de toekomst iets anders.)
Hier kom ik later (bij de eind-foto's) nog wel op terug.

In de tussentijd, heb ik de prop erop. Mooi met zijn oranje spinner en doffe aluminium look, ik moet alleen nog iets bedenken voor de zwart witte lijn op de propeller tips.
Ook heb ik het registratie op de onderkant van de vleugel zitten.

Voor de komende paar dagen zal ik alles afronden (Hopelijk allemaal voor het komende congres van Jehovah's getuigen.), en met de komende foto's hoop ik alles netjes te kunnen fotograferen.
Daarna ik me rustig kan voorbereiden op de komende groepsbouw "dubbelstaarters", waarvoor ik een Nord 2502 Noratlas heb klaarliggen.

In ieder geval, heb ik op dit moment weer plezier in bouwen. Hopelijk blijft dit even aanhouden, en zo niet, het blijft een hobby. En zelfs bij een hobby kan de boog niet altijd gespannen zijn.

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 aug, 2017 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Hoi Ben, Gaat het je lukken de laatste loodjes af te ronden voor het einde van de maand? Zou een leuke toevoeging zijn aan het einde van deze mooie groepsbouw. Ik zou zeggen: Geef het niet op! :wink:

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2017 2:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
De laatste paar puntjes, en dan hoop ik woensdag eindfoto's te laten zien.

Ik ga morgen even langs de Ikea voor een setje spiegelstegels die ze in hun assortiment hebben, zodat ik mijn model daarop kan fotograferen.

Maar daarover later meer.

Morgen komen ook de laatste paar decals erop, en maandag nog een paar kleine dingetjes, zoals de antenne, en de radiowire, maar dan ben ik volgens mij klaar om foto's te schieten.

Ik hoop dat ik aan het eind enigszins tevreden kan zijn met deze groepsbouw, en dan weer rustig verder kan met het project voor de volgende groepsbouw. Ik heb de Nord 2502 Noratlas voor me op de plak klaar liggen, en ze ligt me lekker te maken om haar onder handen te nemen. :D

Ook mijn andere projecten liggen enigszins ongeduldig te wachten op dat ik ze afbouw.

Ik hoop dat ik snel mijn bestelling met spulletjes van Aalsmeerderbrug binnenkrijg, anders zal ik de Saab zonder radiowire moeten fotograferen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2017 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Scale72Modelking1984 schreef:
Ik hoop dat ik snel mijn bestelling met spulletjes van Aalsmeerderbrug binnenkrijg, anders zal ik de Saab zonder radiowire moeten fotograferen.


Kan je die niet van een vislijntje of garen maken? Wat ik ook vaak lees is dat mensen een stukje sprue boven een vlam verwarmen en die uittrekken. Nu krijg ik dan geen mooie strakke lijn dan, maar anderen kennelijk wel.

Succes en zet 'm op!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 aug, 2017 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Op het ogenblik ben ik nog bezig met de laatste paar decals, ik verwacht dat het morgen verstuurd wordt. Het lijntje dat ik wil trekken komt pas, afgezien van foto's schieten, als laatste stap.

Bedankt voor de tips. Het nylongaren dat ik in huis heb is te dik in verhouding tot het model, en dat is het volgens mij het dunste nylongaren dat er is. De tip van het warm maken van een stukje afvalspue kende ik ook, alleen heb ik dat nog nooit geprobeerd. Dat zou ik eerst willen proberen voordat ik het op een model toepas. In het verleden, toe ik een tiener was, heb ik het geprobeerd maar was niet tevreden met het resultaat.

Mijn resultaat zal niet te laat komen. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement