Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 maart, 2017 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Afgelopen week in een gedachte-file komen te staan. Ben aan het twijfelen welke kleur ik de stoelen van mijn interieur maak, en dan vooral de bekleding-kleur.

Enige tijd geleden heb ik een bod gedaan op twee modellen die op ebay geadverteerd stonden. Deze heb ik gewonnen, en woensdag kreeg ik de eerst van deze twee binnen. Dit was een Airfix kit met de modellen van de DHC-2 Beaver, D.H. Heron II en Ford AT-5 Trimotor.

Gister kreeg ik het tweede pakket binnen, een Transall C-160 waarmee ik de Air France Transall kan afbouwen. Ter zijne tijd zal ik deze bouwverslag ook weer oppakken.

photo 404275

Hier een foto van de Airfix kit die ik woensdag had ontvangen, van de Transall kit kun je een foto vinden in mijn verslag over de Air France Transall.

Met deze kit ga ik de t.z.t. de volgende modellen bouwen:
- Een De Havilland DH.114 Heron II, Martinair livery;
- Een De Havilland Canada DHC-2 Beaver, Kroonduif livery;
- en een Ford AT-5 Trimotor, Northwest Airlines livery.

Denk dat ik dit weekend even pas op de plaats maak wat bouwen betreft, en komende week weer verder ga.
Ga zo naar Zandvoort, even het strand op en lekker even een tijdje nergens aan denken, misschien morgen ook als het zo blijft.

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Oké, met nog een maandje zal ik even tempo moeten maken met dat bouw van deze Saab Safir. :oops:

Waar was ik ook alweer?

photo 403873 photo 403872

photo 403907

Juist, niet ver dus.
In de komende weken maar afbouwen, en dan zal er waarschijnlijk de volgende groepsbouw klaarstaan.

Voor groepsbouw 'Dubbelstaarters' ligt de Nord 2502 Noratlas al klaar.



:oops: Waarom neem ik altijd teveel hooi op m'n vork :?:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Scale72Modelking1984 schreef:
:oops: Waarom neem ik altijd teveel hooi op m'n vork :?:

Hallo Benjamin,

Fijn dat je weer terug bent. In je voorlaatste post sloot je af met 'een pas op de plaats'. Ik hoop dat het je de rust heeft gebracht die je zocht. We hebben het er vaker over gehad, maar een voorzichtig antwoord op jou bovenstaande vraag zou kunnen zijn: werk projectmatig en stel van te voren je grenzen qua detailniveau. Een groepsbouw is daar de ideale omgeving voor. Bijna alle modelbouwers zijn ook verzamelaars en hebben een stash waarmee je tot ver in je pensioen zou kunnen bouwen. Als je die ook nog allemaal tegelijk onderhanden gaat nemen, wordt het al snel teveel.

Ik kijk uit naar jou bijdrage de komende maand. Je bent een talentvolle bouwer; je werkt netjes en je hebt oog voor detail. Maar ook detail kent zijn grenzen, zeker in schaalbouw. Laat die motor lekker zitten en vul de voorkant op met loodbolletjes en geniet vooral van een leuk onderwerp en een prachtige Saab!

Veel succes, :brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 jul, 2017 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Oké gisteravond en afgelopen middag maar weer de draad opgepakt met de Saab Safir.

Gisteravond heb ik wat paneel lijntjes in de vleugels geschraapt, en vervolgens lichtjes met waterproof opgeschuurd. Nu liggen de meeste lijnen in i.p.v. op de vleugel. Afgelopen middag heb ik wat PE opgeplakt in het interieur en de gril van de neus. Morgen zie ik weer verder, misschien dat ik vanavond nog zin heb op een stukje verder te bouwen, ik zie wel.

Voor het eind van de weer zal ik een paar foto's schieten, en toevoegen aan het verslag.

@ VJ

Ik kan me inderdaad voorstellen dat er medebouwers zijn die een dergelijk grote stash hebben dat je voor de rest van je leven moeiteloos kan doorbrouwen.

Zelf schok ik ook toen ik gister een van de lades onder mijn bed opende en zag dat het vol zat met modelbouw kits :o Een paar dagen daarvoor had ik een DC-4 besteld bij de LVH, omdat ze in de aanbieding was.
Alsof ik nog niet genoeg te bouwen had :lol:

Trouwens, ik vindt dat jouw model voor deze groepsbouw zeer goed is geslaagd, aangezien die kit nogals spartaans is vergeleken met mijn Heller kit. (Eerlijk gezegd heeft die Aerofile kit meer weg van Mach2, als ik zo de spreu zag.)

Petje af :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2017 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
De afgelopen paar dagen een en ander aan de Saab geknutseld.

photo 417817 photo 417818

photo 417819 photo 417820

Het is jammer dat dayglow en foto's niet lekker samengaan, er gaat altijd iets van de kleurintensiteit verloren.

De komende paar dagen en waarschijnlijk ook volgende week zal ik me concentreren op de propellernaaf, propeller en ook zal ik wat gewicht in de neus plaatsten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 aug, 2017 0:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Aan de hand van wat ik gisteravond op de geschoten foto's zag ben ik vandaag verder gegaan met de SAAB.

Als eerste heb ik het dayglow oranje van de neus wat strakker gemaakt, want hier was ik nog niet tevreden over.

photo 417820



Nadat dit lichtjes op te schuren en van een dunne nieuwe strakke laag oranje had voorzien, zette ik dit opzij om de romp van de Safir verder te gaan.
Voor zover ik nu kan zien is het nu een stuk strakker, maar dat zullen jullie wel bij de foto's zien wanneer ik weer nieuwe kiekjes schiet van mijn vordering.

Ik plakte de romp van de Safir af met dunne vinyltape 3 mm om vervolgens de bovenkant van de romp te voorzien van de eerste laag Humbrol 22, Glans wit.
Dat liet ik vervolgens een paar uurtjes drogen, om na de paar uurtjes drogen een tweede laag wit aan te brengen.

Vervolgens zette ik de romp opzij, om de neus er weer bij te pakken. Nu ging ik hiermee weer een stukje verder, door me te concentreren op de motor en dergelijke details. Ik zal alleen de eerste twee cilinders achter de gril plaatsen, aangezien het dermate klein is dat ik vermoed dat meer cilinders toch niet te zien zijn.

Morgen ga ik weer verder waar ik gebleven ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 aug, 2017 17:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ik heb eens de foto's van de Safir bekeken. Om heel eerlijk met je te zijn ben ik voor 100% met VJ eens. Laat die motor cq voorste cylinders lekker zitten. Probeer eens een dryfit van de prop en de spinner. Je zult zien dat er dan misschien 10% doorkijk naar binnen is. Zeker op deze schaal is er nagenoeg niets van de motor te zien. Lekker een schot plaatsen, zwart schilderen en daarachter beter wat lood inlijmen om staartzitten te voorkomen.

EDIT: Paar linkjes met vooraanzicht.
https://cdn.jetphotos.com/full/3/24986_1362737745.jpg
https://abpic.co.uk/pictures/full_size_043/1065487-large.jpg

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 aug, 2017 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
SpeedAS schreef:
Ik heb eens de foto's van de Safir bekeken. Om heel eerlijk met je te zijn ben ik voor 100% met VJ eens. Laat die motor cq voorste cylinders lekker zitten. Probeer eens een dryfit van de prop en de spinner. Je zult zien dat er dan misschien 10% doorkijk naar binnen is. Zeker op deze schaal is er nagenoeg niets van de motor te zien. Lekker een schot plaatsen, zwart schilderen en daarachter beter wat lood inlijmen om staartzitten te voorkomen.


:P :mrgreen: Ik heb die twee cilinders er al in zitten. :D

Ik zal volgende week foto's schieten van mijn vorderingen. :brouw: Toch bedankt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2017 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik dacht ik heb nu even tijd, dus zal even wat kiekjes schieten.

photo 418035 photo 418036

photo 418038 photo 418039

photo 418040 Potjandikkie, wat is het af en toe klein. :evil:


De laatste loodjes...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2017 16:02 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Klein, maar wel heel mooi!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement