Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 1:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik heb uiteindelijk gekozen om voor groepsbouw de Saab 91 Safir met livery van de Rijksluchtvaartschool te maken.

De kit die ik daarvoor heb is van Heller, en het model is in schaal 1:72.

photo 383761

De sprues zijn van de bekende Heller kwaliteit in geel plastic.

photo 401027 photo 401028

photo 401029

Naast de kit, vul ik het nog aan met PE details, waarvan ik een foto zal maken wanneer ik dat met de decals in huis heb.


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op do 31 aug, 2017 15:09 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Leuk toestelletje, doet me een beetje aan een Messerschmitt Bf 108 Taifun denken. Zoals de meeste Heller modellen uit die tijd wat eenvoudig qua uitvoering, maar meestal is de pasvorm en gelijkenis met het 1:1 model wel in orde.
Veel succes en vooral plezier met de bouw!

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Leuk vliegtuigje. heb hem hier op Seppe wel eens zien staan. Ook in de uitvoering van de rijks luchtvaart school. Iemand vand de badminton vereniging had op dat toestel ook zijn eerste vlieg uren gemaakt. Zijn dan weer leuke verhalen om te horen.

Succes met je bouw als we mogen beginnen.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Leuk, nog een Saab!
En ook leuk dat je er eentje van de RLS gaat maken.
Al is een Zweed natuurlijk ook nog een optie :wink:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Ik bouw hoofdzakelijk toestellen van:

KLM;
Martinair;
Transavia;
Northwest;
Air France;
en MALÉRT/MASZOVLET/MALÉV.


Aangezien de RLS later KLM flight academy werd, vindt ik dat de RLS dus ook wel bij het rijtje past. Een Zweedse trainer laat ik dus voor een andere brouwer.

Ik heb een paar modellen die ik ga bouwen die niets met KLM of MALÉV te maken hebben, maar ze hebben wel in Nederland gevlogen.

Het gaat om de helikopters van Sabena, die onder andere een landingsplaats hadden in Rotterdam en Eindhoven, naast een flink aantal Belgische steden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Scale72Modelking1984 schreef:
Ik heb een paar modellen die ik ga bouwen die niets met KLM of MALÉV te maken hebben, maar ze hebben wel in Nederland gevlogen. Het gaat om de helikopters van Sabena, die onder andere een landingsplaats hadden in Rotterdam en Eindhoven, naast een flink aantal Belgische steden.


Miks mis mee.

Safir vind ik een lief toestel, vind ik leuk om naar te kijken op vliegshows, net als de Fokker S.11. Ik vind de Noor op de box-art ook wel leuk. Als je niks met die decals doet, wil ik ze wel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Een hele tijd geleden ook eens gemaakt. Fijn kitje!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
@ tsjopper bob (René)

Ik gebruik de decals van deze kit inderdaad niet, ik heb een setje Flevo decals bij de LHS klaar liggen naast de PE voor deze kit. Ze zullen met de komende bestelling, eind februari, mee worden geleverd.
De decals zal ik voor je appart houden, ze zijn wel iets vergeeld en bros. Dus zult ze voor gebruik moeten behandelen.
Stuur maar en PB-tje wanneer ik ze naar je op kan sturen. :)

(Die decalset heeft trouwens ook de livery voor de Beech D18s en een paar andere toestellen die bij de RLS gevlogen hebben (Kom even niet op de merk/type van die toestellen).)

@Flynn

In die tijd was Heller/Airfix ook de betere kit-fabrikant. Hoop dat de tijd gaat keren bij Heller, ze hebben de laatste tijd nogal wat doorstarts gemaakt. Afgezien dat je de Heller kits bij hun sit bestellen kan, zie je ze nog maar weinig in de modelbouw hobbywinkel liggen. Persoonlijk gezien zouden ze de meeste van hun kits moeten opfrissen, net als o.a. Revell en Airfix doen.

Met deze kit ga ik wel een en ander doen om haar iets mooier te maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Ja, maar veel mallen zijn doorverkocht aan Modelex, een argentijnse speelgoedfabrikant.
Wat ik gelezen heb is dat vele mallen niet zijn opgepoetst en zo zijn gebruikt waardoor er wat onvolkomenheden zijn ontstaan.
Vooral de glaasjes hebben hun transparantie hierdoor verloren.

http://www.modelex.com.ar/aeromodelos

Goed plan dat je haar wat gaat verbeteren! Ik kijk er naar uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Volgens mij ligt het iets anders. Tegenwoordig valt Heller Joustra onder Maped, de oorspronkelijke matrijzen zijn eigendom van Heller en Airfix. Heller kan dus niet zomaar, zonder toestemming van Airfix (tegenwoordig vallend onder Hornby) matrijzen doorverkopen.

Ik denk dat Modelex kopie-matrijzen gebruikt, en dat daardoor de kwaliteit van die kits van mindere kwaliteit zijn. Want dan zullen ze waarschijnlijk alleen maar recht hebben om met die kopie-matrijzen kistjes te persen, voor waarschijnlijk alleen de Zuid-Amerikaanse markt. Wat je dan ziet gebeuren is dat na loop van tijd de kits van slechtere kwaliteit worden, omdat ze van de kopie-matrijzen geen kopies mogen maken.

Wat ik begrijp bestaat Modelex S.A. sinds 1989. Het kan dus goed zijn dat Modelex oorspronkelijk door Heller is gecreëerd om belastingtechnische reden, en met de eerste faissement van Heller, Modelex los is gekocht van Heller.

Revell kent ook zo'n constructie in Amerika met Monogram of Revell/Monogram. Revell kent zelfs een Duitse site en een Amerikaanse site. Op de Duitse site zie je alleen het Revell logo, en op de site voor de Amerikaanse markt zie je de gecombineerde Revell/Monogram logo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement