Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 jul, 2017 4:24 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Zoals de Fransen zeggen: Very Nice!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jul, 2017 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Chappeau Sjaak !

Immer lastig om transparante onderdelen te bewerken maar het ziet ernaar uit dat je inspanningen zich dubbel & dwars hebben uitbetaald. Je eerste poging was zeer zeker niet slecht maar zonder de kleine "scheurtjes", ziet het een & ander er stukken beter uit.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jul, 2017 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi gedaan hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 jul, 2017 20:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Netjes!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 aug, 2017 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Na een paar dagen vakantie vieren in Frankrijk de draad van deze bouw weer opgepakt. Het einde van de groepsbouw nadert met rasse schreden en ik had nog wel plannen voor een Harvard :( . Voorlopig ben ik al blij als ik de Spit op tijd klaar heb.

Hier was ik gebleven:

photo 417992

Vandaag de canopy afgeplakt met de Peewit masks. Werken op zich goed, maar voor de voorste canopy wel een beetje onnodig gecompliceerd. Daarna de boel in het groen gespoten en meteen de neus open laten barsten. Ik had er een penseel in gestoken om het model vast te houden en zoals ik al eerder opmerkte bleek de lijmnaad niet zo erg stevig. De boel opnieuw aan elkaar geplakt en meteen maar aangesmeerd met Mr. dissolved putty. Morgen eerst maar eens de boel glad schuren en daarna in de zwarte Alclad primer en op mijn test Meteor kijken of de Tamiya silver leaf en de Alclad elkaar goed verdragen.

photo 417991


photo 417990

Wordt vervolgd.....

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2017 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De laatste dagen een beetje gas gegeven om voor het einde van de groepsbouw klaar te zijn. Het toestel staat inmiddels in de verf en met de decals ben ik bijna klaar. Paul had hier goede resultaten behaald met Tamiya "silver leaf" en dat heb ik ook gebruikt. Hoewel niet dramatisch slecht, werken met een spuitbus is niet aan mij besteed. Gebrekkige controle over de hoeveelheid verf maken mij niet enthousiast. Bovendien had ik de satéprikker verwijderd tijdens het decallen waardoor de verf beschadigd is door het beetpakken :( . Vandaag dus experimenteren welke verf ik kan gebruiken voor het bijwerken met de verfspuit. Bijwerken met de spuitbus is met de reeds geplaatste decals geen optie.

Op weg naar de laatste loodjes, uitlaten spuiten en plaatsen, de banden nog een laatste laagje verf en dan zijn we bijna bij de eindstreep.

photo 418481

photo 418480

photo 418479

photo 418478

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2017 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Dat ziet er fraai uit Sjaak ! Ik kan me voorstellen dat het aanbrengen van de decals leuk is geweest. Naast het feit dat een model dan tot leven begint te komen, heeft deze rakker gedurende het proces tevens zijn identiteit/nationaliteit gekregen en dat is immer een leuke "gebeurtenis"...

Gr. Ruud

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2017 4:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Dat zit er mooi strak op! Ga je de naadjes nog vullen met een wash? Volgens mij gaat dat er heel mooi uitzien op dit model.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2017 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dank voor de complimenten! Vandaag zelf de registratie met behulp van een stokoude IPMS set geknipt. Helaas nog iets te groot, maar ik had niet kleiner. Foutje van AZ, voor de gecamoufleerde versie staat de registratie wel onder de vlag (in het wit, dus niet bruikbaar). Verder nog een glanslaag van Alclad 310 eroverheen en de canopies uitgepakt, gevolgd door het weg polijsten van wat verf die onder de masking was gekomen.
Vintage Jet schreef:
Ga je de naadjes nog vullen met een wash? Volgens mij gaat dat er heel mooi uitzien op dit model.
Dat is zeker de bedoeling, ik heb altijd ruzie met washes, maar ik wil eens wat proberen met olieverf.

photo 418619

photo 418618

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2017 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Shake schreef:
Dat is zeker de bedoeling, ik heb altijd ruzie met washes, maar ik wil eens wat proberen met olieverf.

Flory wash is op kleibasis. Dat kan je ruim opbrengen en en dagen laten zitten. Daarna veeg je het overtollige er zonder problemen van af met een licht vochtige doek. Het werkt super gemakkelijk en geeft een mooi effect. Dit heb ik ook bij de RLS Paris jet gebruikt. En als het mislukt?: model onder de kraan en opnieuw beginnen.
Je Spit begint er echt prachtig uit te zien!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement