Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 23:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
1 maart it is. Tijd om kennis te maken met mijn volgende uitdaging. In plaats van een Alpha Jet, of een Fouga Magister of een Fokker S.11, toch maar gekozen voor een iets uitdagender kist, de Sopwith 1 1/2 Strutter.
Afbeelding

wiki
Citaat:
The Sopwith 1½ Strutter was a British single or two-seat multi-role biplane aircraft of the First World War. It was significant as the first British two-seat tractor fighter, and the first British aircraft to enter service with a synchronised machine gun. It was given the name "1½ Strutter" because of the long and short cabane struts that supported the top wing (zie uitleg hieronder). As well as serving with both British air services, it also saw widespread but lackluster service with the French Aéronautique Militaire. The RNAS and the RFC (and after April 1918 the RAF) used the type as a trainer after it had been withdrawn from operational service.


Uitleg:
Citaat:
The upper wing (there was no true centre section) was connected to the fuselage by a pair of short (half) struts and a pair of longer struts, forming a "W" when viewed from the front (zie hieronder), this giving rise to the aircraft's popular nickname of the 1½ Strutter.

Afbeelding

Inbox foto's komen later, zo ook de onthulling welke versie / uitvoering het gaat worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Laatst bijgewerkt door tsjopper bob op do 31 aug, 2017 19:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2017 8:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Oei, een Roden, jij durft, ik dacht dat ik een onmogelijk kitje had ;) Een Roden heeft in ieder geval mooie details, dus dat scheelt alweer, maar als ik de verslagen van Jeroen eens lees, heeft hij vaak heel wat herstelwerkzaamheden.
Succes René.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2017 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
markie schreef:
Oei, een Roden, jij durft, ik dacht dat ik een onmogelijk kitje had ;)

Inderdaad (waarschijnlijk) een hele uitdaging. Op de shelf of doom ligt nog steeds een Roden Gotha G.IV die ik nog een keer moet afmaken, maar waarbij ik een beetje de moed heb verloren. Hoop dat deze beter in elkaar valt.

Succes!

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2017 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, een Gotha is dan toch weer wat anders dan deze veel kleinere Strutter.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Dat ziet er uitdagend uit. Nu heb ik me nog nooit durven begeven op het gebied van spandraden.

Ik had ergens wel een heli verwacht bij jou?

Succes,

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Mooi onderwerp, ik hou op z'n tijd ook wel van een tweedekker met touwtjes.
Maar nu even niet!
Dus ik ga lekker bij jou kijken hoe je de rigging gaat doen.
Wat ga je hiervoor gebruiken?

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
fighter Falcon schreef:
Ik had ergens wel een heli verwacht bij jou?


Weet jij een specifieke heli-trainer? Afgezien van een Bo-102.
Afbeelding

Saab 900 schreef:
Mooi onderwerp, ik hou op z'n tijd ook wel van een tweedekker met touwtjes. Maar nu even niet! Dus ik ga lekker bij jou kijken hoe je de rigging gaat doen. Wat ga je hiervoor gebruiken?

Mijn voorkeur heeft visdraad (ik heb 0.08 en 0.18 mm), maar ik heb ook een rolletje stretch-line van Uschi.

Kan ik mooi even oefenen. Ga me binnenkort ook storten op de Wright Flyer.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Nee daar heb je inderdaad wel een puntje. Ik ken geen specifieke heli trainer.

Maar dacht bijvoorbeeld aan de eer dat men op een apache vliegt worden er daarvoor natuurlijk ander helikopters gebruikt ivm leren helikopter vliegen.

Maar ik snap het punt wat je maakt.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Je begint op een sportvliegtuig, vervolgens de PC-7 en dan naar Amerika verder op een T-38. Als je helikopterpiloot wordt (omdat F-16 vlieger te hoog gegrepen is....

Citaat:
Degenen die verder gaan op de helikopter blijven in eerste instantie op Woensdrecht, en vervolgen hun helikopteropleiding in Fort Rucker in Alabama, het grootste opleidingscentrum voor helikoptervliegers ter wereld. Hier leer je de in’s en out’s van het helikoptervliegen. Ze vliegen daarvoor met de TH-67-trainingshelikopter.

Afbeelding
Fort Rucker

Daarna volgt de advanced helicopter course waarin je je verder bekwaamt op de Chinook, de Cougar of de Apache. Dit deel wordt afgesloten met het Groot Militair Brevet.


Natuurlijk kun je in elke 2 of meerzitter trainen als helikopter piloot. Ik heb eens een lesvlucht (proef) gevlogen in een Robinson R-22 (een van het voormalige team van de Lelykopters op Lelystad)
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2017 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Ow goodie, fijn om een dubbeldekkertje te zien hier.
Ik heb'm in vacform liggen, maar dat zal nog even duren eer ik deze onder handen neem.

Veel succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement