Met goed gevolg de 11-stedenwandeltocht gelopen (210 km in 5 dagen), waardoor er weer wat tijd beschikbaar kwam om te gaan bouwen.
Als eerste het staartstuk aangepakt. De opmerking was - na bestudering van foto's - terecht, dus moest er wat plamuur aangebracht worden.
Na dat in model te hebben gebracht, wederom een 'linnen' kleurtje aangemaakt en alles wederom gespoten.
Op de zijkant lijkt een flinke vingerafdruk in de verf te zitten, met het blote oog is deze oneffenheid niet zo goed zichtbaar, dus geloof ik het wel.
Er komt toch nog een glanslaklaag en een matte laklaag overheen.
Vervolgens wil je enthousiast verder, dus de bovenvleugel gemonteerd door de 'W'-steunen op de romp te lijmen.
De nog aan te brengen struts zijn voorzien van een bruine kleur omdat ze van hout zijn, maar.....
De struts zijn te kort. Ik moet de vleugel teveel naar elkaar toe buigen om de struts er passend tussen te krijgen.
Dat vind ik te riskant. Dus worden uit styreen nieuwe struts gemaakt.
Eerst bewust wat te lang, zodat ik ze al passend op maat kan maken. Zoals Rob dat doet, middels de trial-and-error methode.
De oplettende kijken ziet ook dat er stipjes op de motoromhuizing (cowling) zijn aangebracht.
Dit heb ik gedaan door met een iets afgeplatte cocktail-prikker er aluminium stipjes op te zetten om een geborsteld oppervlak na te bootsen, te zien op onderstaande foto.
Of de echte dit ook hadden? Geen idee, maar het staat wel leuk.
René