Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu ma 18 feb, 2019 12:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 7:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 695
Leuk ding geworden, is ook wel weer een voordeel van de WO1 kisten nemen niet veel ruimte in :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 3469
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi geworden, Rene :brouw: . Wat betreft de gaatjes door de vleugel: Altijd het kleinst mogelijke boortje gebruiken en de lijmkop er zo goed mogelijk met een zeer scherp mes afsnijden, zodat je alleen nog maar het pitje van de draad ziet. En het is waar: Bij spuiten blijft meer zichtbaar dan met kwasten. Misschien te verhelpen door een extra laagje primer?

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
Nu bezig met de 1/72 master voor een Koolhoven F.K. 49A kit en een scratchbuild 1/72 De Schelde Scheldemeeuw. Begonnen met een 1/72 Pander D.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 9:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 774
Mooie kist geworden René! De rigging is heel knap gedaan.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 1778
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Erg gaaf gedaan René! Zeker op deze grootte.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
McDonnell RF-4E Luftwaffe
Buddy Build "Phabulous Phantoms": McDonnell F-4B USN VF-14
Groepsbouw "Brilliantly British": Folland Gnat T.1 RAF
Laatste afgeronde project:
Groepsbouw "Re-hell 101": BAe 146-200 Eurowings


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 12:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 15562
Woonplaats: Hurdegaryp
robh schreef:
Wat betreft de gaatjes door de vleugel: Altijd het kleinst mogelijke boortje gebruiken en de lijmkop er zo goed mogelijk met een zeer scherp mes afsnijden


Ik kwam er na het boren achter dat ik per ongeluk een boortje van 0,5 mm heb gebruikt i.p.v. 0,3 mm. (heb inmiddels ook 0,2 mm boortjes, maar die zijn wel heel iel).

René

_________________
Bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2019 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6051
Woonplaats: ARNHEM
Even oude koe uit den sloot.

Ik ben dit model momenteel zelf aan het bouwen en heb de beschrijving doorgelezen. Ik denk dat er qua spandraad bevesteging toch aardig wat tijd bespaard kan worden door minder gaatjes te boren en de spandraad aan één kant op het plastic vast te zetten met miniscuul drupje gel secondelijm, laten drogen en de draag door te trekken naar gewenste positie (al dan niet met gat). Het gebruik van kicker kan een aan te brengen spandraad meteen vast zetten. Ik heb in mijn model nog geen derde vd hoeveelheid gaatje geboord. Zit nu nog wel in het proces ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Dit wordt overigens een Franse uitvoering.

Groet, Nico

_________________
Een bouwdoos is sneller gekocht dan gebouwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 feb, 2019 19:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 15562
Woonplaats: Hurdegaryp
Zoveel draden, zoveel gaten toch? Of je lijmt de draad in (door) het gat of je lijmt hem vast op de vleugel, beide keren moet je er moeite voor doen. Je hebt wel heel weinig lijm nodig als je hem op de vleugel wilt fixeren zonder dat het zichtbaar is lijkt me.

Wel een herkenbaar vliegtuig al op de foto's. Goed bezig.

René

_________________
Bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement