Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2016 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Leuk dat je mee bent gaan doen! Het ziet er tot nu toe netjes uit. Ben je van plan om de kist net zo te verweren als op een van de foto's in de openingspost? Zou wel gaaf zijn...

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 nov, 2016 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Dank je, Friso. En wil je vies, dan kan het nog veel erger heb ik gezien :D :

photo 392439

Ik vind het ook prachtig, maar ik ben blij dat er ook voorbeelden zijn van vrij schone kisten. Dit soort heftige verweringstechnieken gaan mijn vaardigheden toch wat te boven... Op Modelingtime (http://www.modelingtime.com/forum/viewt ... 62&t=12721) vond ik een mooi maar daarom ook nogal ontmoedigend voorbeeld door trachio001 van hoe het eigenlijk zou moeten met deze kit:

photo 392440
(foto: trachio001)

Niet alleen zwaar verweerd maar ook het hele landingsgestel geverherbouwd, leidingwerk in de wielbakken aangelegd, flaps laten zakken en nog veel meer. Zelfs de tientallen vortex-generators rond de staartvin (wie zei daar F-86?) heeft hij er op weten te krijgen. Schitterend, maar ver buiten mijn mogelijkheden (of ik zou de tijd moeten nemen tot de derde editie van deze groepsbouw :wink: ).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Wegens gedoe met dokters, ziekenhuizen en nog wat andere toestanden was het hier lang stil. Ik mag nu voorlopig thuis verder uitzieken en heb dus de draad weer opgepakt. Laatste bericht was dat ik een andere stoel wilde hebben en dat is gelukt:

photo 391941

Het was drie euro voor alleen een stoel of vijf euro voor een compleet nieuwe cockpit, links op de foto naast het originele setje. Weliswaar ontworpen voor de Revell-kit, maar dat mocht geen probleem zijn dacht ik. Helaas viel dat vies tegen:

photo 399828

Het achterste schot kreeg ik met geen mogelijkheid passend en zoals je kunt zien laat het zo wel erg veel licht door. Na veel prutsen, schelden en een paar dagen laten liggen heb ik het zo opgelost:

photo 399827

Achter het resin-schot van het Pavla-setje zit de kop van het originele schot. Lichtdicht en tegen de tijd dat de kap erop zit zie je er niks meer van. Nu het schilderwerk retoucheren en dan hoop ik snel de beide helften op elkaar te kunnen zetten zodat we verder kunnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 11:47 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Goed dat je de draad weer hebt opgenomen.
Veel beterschap!
Modelbouwen is dan ideaal om de gedachten te verzetten.

Mooie vorderingen, moeilijk lukt ook...
De klokjes zien er geweldig uit, met een antiek potje Humbrol als steun :wink:

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4284
Woonplaats: Bovensmilde
Dat is een mooie toevoeging aan de kit Jan, veel beterschap thuis gewenst en succes met de rest van de kit.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2017 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Dank voor de aanmoedigingen, heren. En ja, dat potje Humbrol kon best eens twintig jaar oud zijn :wink: . Overigens heb ik inmiddels geleerd dat die stoel blijkbaar niet correct is voor een Italiaanse G.91, maar alleen voor de bij Messerschmitt & Co. gebouwde versies. Hij ziet er zeker wat levendiger uit dan die van Meng, dus mag hij er in. Een ander ding waar ik nog wel mee worstel is hoe Meng de bakken voor het landingsgestel en de kleppen heeft uitgevoerd. Als je kijkt naar de ribben, liggers en huid bij deze brouwheld en hoe het ook (denk ik) hoort te zijn:
photo 392440

en dat vergelijkt met de inrichting die Meng biedt:
photo 391943

dan zie ik toch een probleem. Als gezegd klikken de delen bijna vanzelf op de bedoelde plek, maar wel op een manier die nogal onrealistisch is. Het lijkt er op dat de enige juiste oplossing inhoudt dat alle inwendige structuur overdwars doorgezaagd en verlengd moet worden en dan weer juist verkleind om in de romphelften te passen. Dat gaat me toch iets te ver, dus wordt het slikken of stikken...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2017 1:53 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Bewuste deel vlak schuren en met getrokken sprue in de gewenste richting werken?

T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Mijn dank voor het meedenken, Thiery. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je precies bedoelt. Zoals ik het zie zouden beide wielbakken dieper moeten liggen en dus ook langer moeten zijn. Netjes verlengen van die hoofdwielbak wordt een flinke klus met al die ribben en liggers erin en dan wacht ongeveer hetzelfde klusje bij het neuswiel. Ik vind Gina nog steeds erg lief, maar of ze zoveel werk waard is? Dan wordt het toch deuren dicht of accepteren wat het is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Kleine update tussendoor. De romp is inmiddels dicht en met de neus er op begint het toch al aardig op een Gina te lijken:

photo 400665

(iets moderner potje Humbrol deze keer :wink: ).

Het hoofdlandingsgestel heb ik definitief afgekeurd. Het lijkt echt helemaal nergens op en zelfbouw in deze schaal van zo'n toch redelijk complexe constructie zie ik niet zitten. Ik heb er nog wel over gedacht om de Revell-kit ergens op de kop te tikken in de hoop dat die een betere versie biedt, maar die is lastig te vinden. Dus gaan de deuren dicht:

photo 400663

Bij het passen van de stoel kwam er nog iets leuks naar voren:

photo 400555

De camera weigerde scherp te stellen daar diep binnenin, maar je kunt nog wel zien dat er absoluut geen ruimte meer is tussen de stoel en het instrumentenpaneel voor een toch wel redelijk essentieel onderdeel: de stick. Dat zal me leren om die aftermarket-zooi er klakkeloos in te plakken :roll: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 feb, 2017 8:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4284
Woonplaats: Bovensmilde
Dat is een naar probleempje, die stick.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement