Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2016 7:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Leuk dat je die Fujimi gaat bouwen Jan, die heb ik ook, kan ik mooi even kijken of het wat is.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 okt, 2016 8:39 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Trajanus schreef:
De kwaliteit van beide kits lijkt me prima, al lijken de decals me wat aan de dikke kant. Lossen we op.

VrGr
Jan


De decals op laten lossen ?? Lijkt me niet zo'n goed plan... :lol: :lol: :lol:

Geintje natuurlijk !
Veel succes en plezier met deze zusjes, Jan.
Jou kennende gaat t weer wat moois worden !

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 10:01 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Beste mensen,

Na ampele overweging heb ik besloten niet verder mee te doen aan deze GB en aan andere GB's waar ik belangstelling voor heb/had. Ik zal ze ook niet zelf meer organiseren. Ik krijg de indruk van groepsbouwen eigenlijk "uit" is, wat bevestigd lijkt te worden door het beperkt aantal deelnemers dat uiteindelijk meedoet. Veel inschrijvers vallen af, zonder dat we weten wat er aan de hand is.

Het valt mij vooral het laatste jaar op dat het op het forum - maar ook hier - maar een tamme, lauwe boel is. Al heb ik zelf over reacties niet te klagen, en doe ik mijn best om op anderen te zinvol reageren, toch valt mij op dat veel bijdragen onbecommentarieerd blijven. Dat vind ik jammer, want posters doen immers hun best: ze maken foto's en schrijven stukjes over hun bouwsels.

Daarnaast valt me ook wat op aan de mensen die een GB organiseren. Ik heb niets dan lof voor hun initiatief - begrijp me niet verkeerd - maar een GB leiden bestaat blijkbaar alleen maar uit een bal het veld in schieten en vervolgens zelf te verdwijnen in de kleedkamer. Ik merk niets of nauwelijks iets van pogingen van GB-leiders om mensen te stimuleren, om met initiatieven en ideeën te komen, informatie toe te voegen etc. en andere dingen te ondernemen om hun eigen GB-initiatief tot een succes te maken. De beleving en uitdaging om samen aan "iets groots" te werken lijkt verdwenen te zijn. Een dieptepunt voor mij was de Brouwersdag van dit jaar waar van de deelnemers aan de GB Twins slechts Juggernaut, BBT, Lt.D en ondergetekende hun model kwamen showen. Blijkbaar leeft het niet, of vragen privézaken meer aandacht. Dat heb je immers niet altijd in eigen hand.

Ik merk dat dit alles mijn motivatie onderuit haalt. Zowel wat het bouwen betreft, al het posten erover. Maar misschien ligt het allemaal aan mij en verwacht ik teveel.Voor mij is deelname aan en organiseren van een GB geen vrijblijvend klusje. Je committeert je immers, toch?

Dus gaan de Stuka's terug in de kast om daar op hun beurt of op verkoop te wachten.

Intussen blijf ik wel bouwen en bouwverslagen plaatsen, al is het maar voor mezelf :lol:

VrGr,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 jun, 2005 13:45 pm
Berichten: 393
Woonplaats: Leerdam
Hoi Jan,

Ergens snap ik je beslissing wel.
Ik heb laatst voor de grap eens alle berichten als 'Gelezen' gemarkeerd.
En als je dan ziet wat er gepost wordt, dan is dat toch bar weinig in de groepsprojecten.
Denk dat mijn Tu-22 (Heavy hitters) en Predator (Aeronautica II) misschien ook wel mijn laatste modellen zijn voor een groepsproject.
Tenzij er een project komt waar ik heel graag aan mee zou doen, maar dat zie ik in de toekomst wel.

Blijf natuurlijk wel lekker doorbouwen, dus zullen echt wel verslagen danwel foto's in het forum blijven verschijnen.
Maar dan op mijn eigen tempo, zonder groepsproject deadline :wink:

Groet,

Marco

PS. De lopende groepsprojecten maak ik dus nog wel af...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 14:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ik ken het gevoel, van mijn bijdrage bij de heavy hitters zijn de reacties niet verder gekomen dan imposant vliegtuig... Om dan daarvoor updates te posten... Eindfoto's komen er nog, samen met de tussenstappen. Ik weet dat het al een tijdje borrelt bij je, maar 300 kijkers en 1 reactie die dan nog niet eens over je update gaat... Nu ja, soms denk ik dat de posts onder groepsbouwen enkel door de deelnemers bekeken wordt....

Hopelijk zien we deze bij de sectie zonder verslag verschijnen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 21:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Spijtig om te vernemen Jan dat je de handdoek qua groepsbouwen in de ring gooit.
Je gekozen onderwerpen bij iedere groepsbouw was altijd weloverwogen en een leuke/aparte verschijning.
Die inzet van een model voor een groepsbouw deel ik, ik houd niet van 1000 in een dozijn, maar net dat ene aparte ding neerzetten wat de aandacht naar een groepsbouw trekt en daarmee een groepsbouw boeiend maakt.
Uiteraard respecteer ik je keuze om niet meer deel te nemen, en mocht men iemand zoeken om de kar te trekken voor jouw groepsbouw (het leuke idee blijft toch van jou!) Dubbelstaarters, dan wil ik die groepsbouw voorzitten.

Jan, vooral blijven bouwen, en ons je bouwkunsten tonen!

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt, 2016 23:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
@ Dave, bedankt! Natuurlijk blijf ik bouwen en heb mezelf nu gericht op een diorama et de He 177: "Bombing up the Greif". Just for fun. Ik wilde eerst ook allerlei dingen doen met 'refuelling' maar dan wordt dat diootje te druk. Die Roden tankwagen en andere dingen bewaar ik voor een ander dio.

Ik zou het zeer waarderen als je de GB Dubbelstaarters wilt gaan trekken t.z.t. Van de GB Eyes in the sky heb je ook een succes gemaakt doordat je als GB-leider ook zelf echt actief was.

@ Oenckie & Silenoz: dank voor het medeleven, mannen :lol:
VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2016 9:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hoi Jan,

Uiteraard vind ook ik het jammer dat je stopt met het organiseren van en het participeren aan groepsbouwen. Helaas ben ik zelf ook nog wel eens een Sjaakafhaak, maar eigenlijk heb ik dan altijd redenen waarom, overlijden, verhuizen en dergelijke.
En ja, ik irriteer me er zelf ook vaak aan dat er een gebrek aan reactie komt op modellen. Dan begin je toch een beetje aan jezelf te twijfelen.

Even voor wat betreft de modelbrouwers dag, ik heb voor mij bewust de keuze gemaakt om dit jaar, nadat ik vorig jaar wel ben geweest en het me eigenlijk nogal tegenviel, niet heen te gaan omdat het voor mij een behoorlijk eind rijden is en ik toch voornamelijk naar een dergelijke beurs wil gaan om leuke aanbiedingen en tweedehandsjes op de kop te tikken. De gebouwde modellen waren over het algemeen mooi om te zien, maar dat er eigenlijk alleen aanbieders van nieuwe spullen staan in plaats van ook tweedehandse producten, dat viel mij nogal tegen.
Daarentegen zal mijn Mosquito (groepsbouw Twins) aankomend weekend wel te zien zijn in Hurdegaryp.

Ik zal in ieder geval je modellen blijven volgen ook wanneer je ze niet meer in de groepsbouwen zet. Maar je merkt inderdaad dat de interesse nogal tanende is.
En ik heb liever wel dat je die Stuka bouwt, dan kan ik namelijk zien hoe de pasvorm is.

Groetjes Mark

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2016 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Jammer dat je ermee stopt Jan. Ik begrijp je keuze. Ik denk dat het probleem van deze GB is dat al ruim een jaar geleden het idee is gelanceerd. Omdat er toen nogal veel GB's tegelijk bezig waren, besloot ik een polletje te gebruiken om te kijken wanneer het voor iedereen het beste uitkwam om deze GB te laten beginnen. 1 oktober was de uitslag, een jaar later dus. Daardoor zullen mensen het vergeten zijn/geen zin meer hebben/andere zaken. Ook ik zat in een bouwdip, en zit er eigenlijk nog steeds in. Daardoor werk ik zelf maar weinig aan mijn modellen en kan ik mezelf er weinig toe zetten andere deelnemers aan te sporen, wat ik als organisator natuurlijk meer zou moeten doen.

Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2016 13:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Ha Friso, ik verwijt niemand iets maar heb proberen aan te geven wat de huidige situatie op het forum met mijn motivatie doet.
Verder merk ik dat ik na de inspanningen van 4 maanden met de Greif ook in een dip zit. Ik houd het nu klein allemaal door figuurtjes voor een dio te schilderen.

Ik zal aan mijn zelfverkozen verplichting voldoen en de Stuka hier afmaken, maar niet nu. De foto's komen t.z.t. in de galerij.

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement