Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 8:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Een GB voor toestellen die uitsluitend als bommenwerper dienst hebben gedaan. Alle jaartallen zijn toegestaan mits er aan de volgende regels wordt voldaan:
  • Max. bommenlast: vanaf 3600kg
  • Het toestel moet specifiek als bommenwerper ontworpen zijn.
  • Experimentele toestellen mogen, mits er minstens 1 prototype is gebouwd. Bijvoorbeeld de XB-36 en de G8N1. Dus geen tekentafeltoestellen.



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 10:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7917
Woonplaats: Ingelmunster
ie komt met de vleugels in de achterste stand. momenteel zijn ze geplaatst, maar ik hoop dat ze niet afbreken tijdens het spuiten... het is een fragiele verbinding..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 nov, 2016 9:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7917
Woonplaats: Ingelmunster
Verfjasje zit erop als basis. Ik heb hetzelfde geprobeerd als Dave, maar met lichtere kleuren.

Ik heb geprobeerd met een lichtbruin, een lichtgrijs en een donkerder grijs... uiteindelijk heb ik het idee dat enkel het donkerder grijs een beetje effect had. Nu nog de details rond de motoren...

photo 390395

photo 390396

photo 390394

photo 390393

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2016 21:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
knap met dat wit erg mooi ok al is deze lichter. vind het allebei wat hebben. ga zo door!

gr luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2016 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7917
Woonplaats: Ingelmunster
Thx.

even een paar kleine vraagjes tussendoor:

als ik mijn schilderinstructies vergelijk met die van andere merken zoals, zvesda, ICM, trumpeter (1/72 versie) zitten er in mijn schilderinstructies redelijk wat tekortkomingen, ondrling schelen deze ook nogal. Ik weet niet of iemand me helpen met het volgende

Achter de vleugel zitten verdikkingen langs de romp. Zijn deze in het wit (trumpeter), volledig blank metaal (Zvezda) of gedeeltelijk blank metaal (ICM)

Het gedeelte bovenaan de romp vlak voor de uitlaten, is op mijn instructies gewoon wit, elders gaan deze van stainless steel tot burnt metal. Is dit sowieso zo? Zijn er onderaan ook blanke delen?

Afbeelding

Iemand idee hoe het best de scharnierpunten te schilderen, het is een bruinig effect, maar wat zou een goede basis zijn om van te vertrekken?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 nov, 2016 23:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Op referentiefoto's van witte toestellen zie ik die verdikkingen telkens in het wit. (gedeeltelijk) blank metaal zie ik alleen op toestellen met een grotendeels ongeschilderde romp.

De uitlaten zijn zo te zien aan de onderzijde ook grotendeels wit geschilderd.

linkje naar een referentiefoto waarop ook de scharnierpunten goed te zien zijn. Lijkt me een "tan"-achtige kleur, iets bruiner dan 'radome tan'.

linkje naar een aantal walk arounds. Onder 'photo walk arounds' zitten een aantal links die op scalemodels.ru uitkomen met soms zeer uitgebreide walk arounds. Tekst is wel in het Russisch, maar Google Vertalen is je vriend (en plaatjes kijken kan ook in het Russisch)

Grtz.
BigBear


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2016 21:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Mooi hoor! Moeilijk kleurtje, dat wit, zeker als je schakeringen wil.

Ziet er goed gelukt uit!

Over Russische toestellen heb ik zeer weinig kennis, maar de post van BigBear zal je al zeker op weg helpen...

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2016 14:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7917
Woonplaats: Ingelmunster
Bedankt voor de info en de walkarounds. De verdikkingen achterop de romp zijn eigenlijk kabelgoten en zijn in blank aluminium. De bovenste afdekplaten van de motoren zijn blank staal, de onderzijdes wit, en de voorrand van de vleugelwortels zijn RWR-panelen en kunnen enorm varieren in kleur.

Begonnen met de grote decals, diegene die nu volgen zijn hoofdzakelijk zo groot als een speldekopje... (zie de zwarte puntjes op de tweede foto...)

photo 391254

photo 391253

Deze decal is trumpeter vergeten te spiegelen, ik heb gepoogd om deze een beetje bij te snijden en het zo op te lossen...
photo 391252

Bij de grote staartdecals heb ik het wit erafgehaald omdat je bij het echte toestel ook geen kleurovergang kan zien
photo 391251

photo 391250

Op naar de rest van de prutsen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2016 18:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Flink geknipt in de decals, jammer dat ze niet juist geleverd worden. Onbegrijpelijk van een producent!
Ze zijn naar mijn gevoel ook wat aan de dikke kant. Ga je nog wat decalsetting gebruiken?

Wat wel mij aandacht trok is tussen uitlaat en staart: Is dat een naadje die nog opvalt?

Wat moet er eigenlijk nog in het rechthoekje op de neus komen?

gr
thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2016 18:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7917
Woonplaats: Ingelmunster
tussen de uitlaat en de staart zit geen naadje meer... ik heb er lang genoeg op gezwoegd om deze eruit te krijgen ;-) maar ik heb het met de hand geschilderd in aluminium, en ik denk dat je de rand van het aluminium ziet.

De decals zijn redelijk dik, en momenteel ben ik bezig met decalsetting van daco om deze in de naden te krijgen. Hoewel dikke decals, gaan ze toch redelijk eenvoudig in de paneellijnen... gelukkig...

In het voorste "hok" komt de bijtanksonde.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2016 18:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
ah, OK, gelukkig (2 maal "oef": voor het naadje en de decals!)

Gr
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement