Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 02 jun, 2020 20:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Een GB voor toestellen die uitsluitend als bommenwerper dienst hebben gedaan. Alle jaartallen zijn toegestaan mits er aan de volgende regels wordt voldaan:
  • Max. bommenlast: vanaf 3600kg
  • Het toestel moet specifiek als bommenwerper ontworpen zijn.
  • Experimentele toestellen mogen, mits er minstens 1 prototype is gebouwd. Bijvoorbeeld de XB-36 en de G8N1. Dus geen tekentafeltoestellen.



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 jun, 2016 15:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 6891
Woonplaats: Ingelmunster
Mijn bijdrage aan deze groepsbouw wordt de Tu-160:

photo 375113

De Tu-160, ook wel "white Swann" genaamd is een zware strategische bommenwerper met variabele vleugelstelling. die de mogelijk bezit om aanvallen te doen vanop grote hoogte, maar ook vanaf boomhoogte...

Het eerste toestel werd in 1987 geleverd, en was daarmee de laatste strategische bommenwerper, ontworpen voor de Sovjet Unie. Momenteel zijn er nog 16 in dienst bij de Russen, maar deze zijn niet allemaal luchtwaardig.

Het de eerste aanbesteding voor een supersonishe strategische bommenwerper werd gelanceerd in 1967, maar in 1972, nadat de Russen weet hadden van de B1, werden de specificaties veranderd naar een swing-wing configuratie en een snelheid van Mach 2.3. Toen de B1 geannuleerd werd door de USA bleven de russen werken aan deze en per toeval werd dit toestel 1 maand voor zijn eerste vlucht gefotografeerd vanuit een passagierstoestel. Er zijn veel gelijkenissen tussen de beide toestellen, maar de Tu-160 is veel groter en sneller dan de B1B (nadat het B1-project terug in leven geblazen werd, maar in een afgeslankte versie)

Meer kan gevonden worden op wikipedia hierover.

voor de mensen die houden van cijfertjes: http://www.defencetalk.com/pictures/sho ... ?photo=974" onclick="window.open(this.href);return false;

voor de meer plaatjesgerichte medemens:

Afbeelding Afbeelding

algemene karakteristieken

Crew: 4 (pilot, co-pilot, bombardier, defensive systems operator)
Length: 54.10 m (177 ft 6 in)
Wingspan:
Spread (20° sweep): 55.70 m (189 ft 9 in)
Swept (65° sweep): 35.60 m (116 ft 9¾ in)
Height: 13.10 m (43 ft 0 in)
Wing area:
Spread: 400 m² (4,306 ft²)
Swept: 360 square metres (3,900 sq ft))
Empty weight: 110,000 kg (242,505 lb; operating empty weight)
Loaded weight: 267,600 kg (589,950 lb)
Max. takeoff weight: 275,000 kg (606,260 lb)
Powerplant: 4 × Samara NK-321 turbofans
Dry thrust: 137.3 kN (30,865 lbf) each
Thrust with afterburner: 245 kN (55,115 lbf) each

Performance

Maximum speed: Mach 2.05 (2,220 km/h, 1,200 knots, 1,380 mph) at 12,200 m (40,000 ft)
Cruise speed: Mach 0.9 (960 km/h, 518 knots, 596 mph)
Range: 12,300 km (7,643 mi) practical range without in-flight refuelling, Mach 0.77 and carrying 6 × Kh-55SM dropped at mid range and 5% fuel reserves[68]
Combat radius: 7,300 km[69] (3,994 nmi, 4,536 mi,) 2,000 km (1,080 nmi, 1,240 mi) at Mach 1.5[29]
Service ceiling: 15,600 m (51,181 ft)
Rate of climb: 70 m/s (13,860 ft/min)
Wing loading: 742 kg/m² with wings fully swept (152 lb/ft²)
lift-to-drag: 18.5–19, while supersonic it is above 6[70]
Thrust/weight: 0.37
Armament

Two internal bays for 40,000 kg (88,185 lb) of ordnance including
Two internal rotary launchers each holding 6× Raduga Kh-55SM/101/102/555 cruise missiles (primary armament) or 12× AS-16 Kickback short-range nuclear missiles.

De kit komt in een doos:

Afbeelding

en deze bevast naast de handleiding:

2 romphelften
photo 375106

photo 375107

vleugels en interieur:
photo 375109

photo 375110

kleppen en landingsgestel:
photo 375112

glaswerk:
photo 375111

en decals:
photo 375108

Vandaag in afwachting van de primer op de Fouga reeds een klein begin gemaakt, en ik moet zeggen, deze past stukken beter samen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op do 01 dec, 2016 9:40 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2016 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1487
Dat ziet er uit als een mooie kit! Succes met dit beest van een bommenwerper!


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2016 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
mooie kit , jammer genoeg 1/144 , zou mooier zijn in 1/72

veel succes en plezier bij de bouw

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2016 1:52 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10389
Woonplaats: Installation 05
Henny, ik betwijfel of de 1/72 kit binnen de gestelde tijd te bouwen is. :lol:
Maar los daarvan, het is een hele brute bak!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2016 6:00 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10389
Woonplaats: Installation 05
Eveneens een imposant plaatje (maar wel aan de grote kant...)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_T ... 857%29.jpg


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2016 13:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 6891
Woonplaats: Ingelmunster
bedankt voor de aanmoedigingen... Verlof is voorbij, ferm van genoten, en vooral gebruikt om te werken eigenlijk... dus mijn vrije tijd vooral gebruikt om delen tussendoor te ontbramen en op te schonen. Niet dat er zoveel stukken zijn, maar moeder de vrouw heeft nog steeds een veto tegen bouwen tijdens de renovatie... dus... ging in hele kleine beetjes

De eerste details van de cockpit worden geschilderd, de wielen hebben ook hun eerste laag aan 1 zijde...

photo 382670

Delen van de wheelbays die in alu moeten komen hebben ook hun eerste laagje gekregen, de andere delen die erover passen worden grijs, maar dat moet ik nog gaan kopen.

photo 382671

Luchtinlaten worden zwart vanbinnen, dus daar valt niks meer te zien van het detail, ze hebben wel nog een lichte schuursessie nodig op de buitenzijde...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 aug, 2016 13:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 6891
Woonplaats: Ingelmunster
verder geschilderd aan de details:

cockpit is zo goed als af, na het sluiten van de romp zie je er bijna niks eer van terug, dus ook geen overdaad
photo 382773

photo 382774

en ook het obligate toilet is niet vergeten
photo 382775

Binnenzijdes van de wheelbays, nog een kleine wash en en paar details uitpikken/corrigeren
photo 382771

photo 382772

wielen zijn bijna af, nog een paar kleine correcties
photo 382776

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 9:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 6891
Woonplaats: Ingelmunster
Details kunnen verderschilderen en met een wasje erover verandert er veel

Delen van de wielbakken:
photo 382817

photo 382816

photo 382813

Deze hebben nog een drybrush nodig:
photo 382814

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2016 8:15 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 4048
Woonplaats: IJsselstein UT
Wat een mooi vliegtuig is dit, Silenoz. Je hebt in ieder geval voor een schaal gekozen die het beest hanteerbaar houdt :lol:

Succes!

Jan

_________________
Nu lopende BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Belangstelling? Meld je aan op de pagina van onze Buddy Build
. Al 30 brouwers gingen u voor ;-)

Op de pijnbank:Mitsubishi G3M2 Nell (Hasegawa 51209, 1:72)
On hold: WWII RAF Bomber Re-supply set 1943 (Airfix A05330, 1:72)
Net klaar: Nakajima Ki-44-II Shoki (Hasegawa 02562, 1:72)
Portfolio: Mijn ATF portfolio


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2016 21:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5461
Woonplaats: Ede
Ik heb em schaal 1/72 liggen, geloof me, een monster!

Dave

_________________
Kitje kopen?
http://ipms.freeforums.org/zolderopruiming-t563.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement