Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column december 2006
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2006 16:15 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 aug, 2004 16:59 pm
Berichten: 53
Robert (de schrijver dezes) heeft het niet zo op met Bert (z’n nickname, niet te verwarren met BertUS, die eigenlijk Bert heet, en bijvoorbeeld Bert, die Joe weer als z’n nickname heeft). Om de situatie dus nog iets gecompliceerder te maken, kunnen die twee uit de eerste zin niet zo goed met elkaar overweg. Ze vullen elkaar wel prima aan, maar op de een of andere manier is er toch een splitsing ontstaan tussen de Robert van vlees en bloed, en zijn (fictieve) “nickname” Bert.

Robert is meer een conservatieve brouwer, die wel van een geintje op z’n tijd houdt, maar waarvan de onzekerheid toch weer vanaf druipt. Bert (zijn “nick” dus) is een Brouwer die bijna overal de humor tot vervelens toe van inziet, en die het niet erg vind om een beetje te overdrijven, en wat bombast toe te voegen. Dat kan niet anders als botsen……en dat allemaal vanuit een persoon. De eerste scheurtjes in hun relatie vertoonden zich al een tijdje. Maar de bom barste feitelijk bij het maken van de Decembercolumn.

Robert had zich tot doelgesteld een lekkere sentimentele column te maken, met veel achteromkijken, en dus de voor iedereen al bekende hoogte punten nog eens de revue te laten passeren. Bert is van mening dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen wat de hoogtepunten van 2006 zijn geweest, daar is geen nostalgie voor nodig. Iedereen weet wat de hoogtepunten voor het Brouwersforum zijn, en het heeft dus geen nut om deze allemaal nog eens op te sommen, onnodige bladvulling.

Bert wil eigenlijk alleen maar brouwen, is ook niet zo’n lezer, maar maakt wel altijd de geweldigste modelbrouwavonturen mee. Daar zou Robert eens wat moois over kunnen schrijven, vooral nu het brouwseizoen weer is aangebroken volgens de mening van Bert. En de meeste brouwers dus verplicht door hun vrouwen door massa’s winkelstraten worden getrokken, langs kerstmarkten af worden gestuurd, servetjes moeten vouwen, en verzin nog maar meer wat er allemaal aan tijdrovende verplichte klusjes gedaan moeten worden. En niet te vergeten: de kinderen die twee weken lang gedurende hun vakantie geanimeerd (niet verwarren met reanimeren) moeten worden.

Oh Wunderful Christmas time aldus Robert.
Zo dreigt juist in deze vredelievende tijd een breuk tussen Robert en z’n “nick” Bert. En dat vraagt dus om een oplossing, die er ook gekomen is.
Robert mag terugkijken, naar het snelgroeiende ledenaantal, de supergeslaagde brouwersdag, het succes van de BCC’s, en dan vooral de brouwsels die daaruit voortkomen. Zeer zeker zal ook het succes aangehaald worden van de verhuizing van de shop van Hanjo, die helemaal uit z’n jasje gegroeid was en dus in een groter winkelpand intrek nam. De weerbaarheid van het forum, als er weer eens een storm in een glas water dreigde op te komen. Allemaal hoogtepunten. Robert heeft dus de toestemming van Bert gekregen om terug te kijken, maar wel pas volgend jaar. Dit jaar wil Bert er nog niks van weten, te veel sentiment op te korte tijd. Bert wil het liefste zijn avonturen nu al kwijt in deze column, maar ook hij beseft dat de nu nog beschikbare ruimte ervoor desastreus afneemt, met elk geschreven woord.

Samen gaan ze zich dus voorbereiden op een knallend 2007, met iets meer genuanceerde columns van Robert, en de overdreven brouwervaringen van zijn “nick” Bert. Variatie van spijs doet eten, en dat beseffen ze beide maar al te goed. Ze hopen dat jullie er een net zo invliegen met brouwen, als het afgelopen jaar. Zelf gaan Robert en Bert nu de kerstinkopen doen, de verplichte kerstmarkten afstruinen, servetten vouwen, en als het meezit, nog een koopspookje aan de haak slaan.

Fijne feestdagen,

Robert Aka Bert.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2006 18:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
En AL s Robert s-avonds moe maar voldaan zijn hoofd op het kussen legt denkt hij "Heerlijk daar liggen wij weer"


Schitterend, deze zelfbeschouwing, ik lig hier werkelijk met een natte plek van het lachen
BertUS, niet te verwarren met Arie

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2006 20:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Bert Takken schreef:
En AL s Robert s-avonds moe maar voldaan zijn hoofd op het kussen legt denkt hij "Heerlijk daar liggen wij weer"


Schitterend, deze zelfbeschouwing, ik lig hier werkelijk met een natte plek van het lachen
BertUS, niet te verwarren met Arie

Jongens ik lag me zot hier :lol: :D
Ik heb al vele columns (in vele media) van diverse inhoud gelezen, maar deze is heel bijzonder. Een genot om te lezen...

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2006 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Bert Takken schreef:
En AL s Robert s-avonds moe maar voldaan zijn hoofd op het kussen legt denkt hij "Heerlijk daar liggen wij weer"


Schitterend, deze zelfbeschouwing, ik lig hier werkelijk met een natte plek van het lachen
BertUS, niet te verwarren met Arie


Gij zult mij naam niet ijdel gebruiken BertUS....;)...

Arie is zelf al zo verwarrend.. hoe heeft 't zover kunnen komen.. Mijn alter ego heeft de overhand genomen, bijna niemand kent mijn echte naam.. en het uitleggen heeft ook helemaal geen zin meer.. 'k houd het wel bij Arie.. ( de dubbele persoonlijkheid van veel Forumgebruikers begint zijn tol te eisen.. :) )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2006 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Mooi stuk tekst,Bert.
Ik heb het met plezier gelezen..je wordt er steeds bedrevener in Bert alias bert.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec, 2006 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
En, heeft je vrouw nog een voorkeur voor een van beide?
Of is het wel gezellig zo met z'n drietjes?

Happy Modeling,
Easy Rider :lol:
(Werkt op eigen houtje)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec, 2006 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Dat heb je weer prachtig gescherven! :brouw:

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec, 2006 18:03 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Wij danken jullie dat jullie een beetje wijs zijn geworden uit onze kleine hersenspinseltjes :wink: .

Groetjes Robert/Bert (of wie het dan ook was :? :lol: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec, 2006 1:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
"Dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) is afstand nemen van een trauma, maar dan in extreme vorm. Om in het dagelijks leven toch te kunnen functioneren, ontwikkelen patiënten met dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) naast hun getraumatiseerde persoonlijkheid een tweede, neutrale persoonlijkheid die niet zo emotioneel belast is."


ik dacht, laat ik het maar even uitleggen

:wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 dec, 2006 10:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 18 apr, 2006 16:45 pm
Berichten: 125
Woonplaats: Waddinxveen
Grendel schreef:
"Dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) is afstand nemen van een trauma, maar dan in extreme vorm. Om in het dagelijks leven toch te kunnen functioneren, ontwikkelen patiënten met dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) naast hun getraumatiseerde persoonlijkheid een tweede, neutrale persoonlijkheid die niet zo emotioneel belast is."


ik dacht, laat ik het maar even uitleggen

:wink:


En dit is het syndroom dat de meeste mensen voor schizofrenie aanzien, of hebben ze het dan over een andere identiteitsstoornis?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement