Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column november 2006
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2006 12:57 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 aug, 2004 16:59 pm
Berichten: 53
Regelmatig “moet” ik er weer naar toe. De modelbouwwinkel.
Gerund door een aardige wat oudere meneer met een licht Duits accent.
Er is altijd wel een reden om naar een modelbouwwinkel toe te gaan. We verzinnen: over drie maanden zal verfpotje nr. 23 bijna leeg zijn, meer als drie modellen verven red ik niet meer met deze kwast, het is altijd handig om wat reserve schuurpapier in huis te hebben, thuis staan nog maar drie potjes collor mix in voorraad.

Allemaal smoesjes. Goed verzonnen smoesjes, een goed excuus.
Er is namelijk een andere –hoofd- reden om naar de modelbouwwinkel te gaan, en alle bovenstaande smoesjes legaliseren deze echte reden voor het bezoek.

Het is de confrontatie. De uitdaging. De persoonlijke oorlog die er in de shop woedt. De strijd met jezelf. De rechtstreekse aanval van het koopspook. En we houden ervan. We genieten ervan. Inspelend op ons schuldgevoel. Deze maand is er geen ruimte voor nog een modelbouwdoos. Volgende maand ook niet, maar dan kan er misschien wel wat geschipperd worden met de financiën. Een weekje op de fiets naar het werk, en het saldo is weer een beetje positief. Deze slag verliezen we graag. En eerlijk is eerlijk, er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom er weer een kitje meer op de nog te brouwen stapel bijgelegd moet worden. Ieder voor zich kan deze redenen wel invullen (zeldzaam, ontbrak nog aan de verzameling, aanbieding, precies het model wat nog gezocht werd, en de flauwste smoes:”ik heb niks meer te brouwen”).

Ieder heeft ook zijn remedies om een harde battle met het spook te voeren, oftewel het zogenaamd niet willen toegeven aan de keiharde argumenten die in ons oor gefluisterd worden. Alleen geld mee nemen voor het potje verf, pinpas thuislaten, oogkleppen opzetten.

Zelf neem ik altijd de oudste dochter mee. Wanneer het koopspook papa weer eens naar een bepaald rek heeft gesleurd met mooie aanbiedingen en kits, rent mijn dochtertje steevast naar een ander rek toe, waar net die dingen staan die niet zo super interessant zijn. Mijn oudste dochter is vier jaar, niet verstandig om die alleen te laten bij breekbaar en kostbaar plastic. Dus moet ik het spook verlaten om dochterlief te halen. 1-0 voor de modelbouwer. Dit herhaalt zich natuurlijk enkele keren totdat het ongeveer 12- ½ is in het nadeel van het koopspook. ( ½ , omdat ik over die ene aanbieding die ik nog net vanuit mij ooghoeken kon zien zeer aan het twijfelen ben geraakt). Tijd om het potje verf uit het rek te plukken en snel af te rekenen, anders ga ik het nog verliezen ook.

Niet rekening houdend met rode stoplichten, voorrang van rechts, verkeer dat op de rotonde voorrang, heeft scheur ik in de auto naar huis, de kortste weg, dus soms een stukkie fietspad, en ook eenrichtingswegen bestaan even niet voor mij.

Trots toon ik de vrouw des huizes het potje verf en vermeld terloops dat ik het koopspook heb weten te verslaan.
Vervolgens gaat de computer aan en gaat het via de favorieten gelijk naar modelbrouwers.nl.

Even in de shop van Hanjo kijken. Mmmmmm, interieur vlokken heb ik ooit nog eens nodig, dan ook maar gelijk even chirurgische mesjes en wat superfijn schuurpapier bestellen. (inmiddels word ik al een beetje duizelig). Volgende stap, even kijken op marktplaats.nl. (gekke kriebels in mijn buik). Zoekopdracht is: Italeri. sh*t, dit gaat niet goed.

Ik zit al bij de vrachtwagens te koekeloeren. Die MAN formule 6 en die Mercedes Eurocab staan er wel “goedkoop” bij, bij deze aanbieder. (de grond zakt onder mijn voeten weg). Ik hoor verwarrende stemmen in mijn hoofd, zweetdruppels banen zich een weg over mijn voorhoofd, een black out is het gevolg. Vijf dagen later belt de postbode aan met een pakketje voor Bert.

Koopspook wint door K.O.


Laatst bijgewerkt door brouwers op wo 13 dec, 2006 16:17 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2006 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Hmz, ik herken hier wel dingen in :lol:

Greetz,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2006 16:14 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja dit is weer zo'n column waar elke brouwer zich in zal vinden. Met name die opmerking "hier was ik al jaren naar opzoek" gebruik ik steeds vaker. "Want het is niet alleen het bouwen, maar het is ook de verzameling." :oops:

In elk geval ben ik wel blij dat we dit probleem op therapeutische basis hier met elkaar bespreekbaar kunnen maken :D ;)

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2006 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
In diezelfde winkel heb ik gisteren nog verloren tegen het koopspook, een setje 1/48 Panzergrenadiers ( voor het dio) een plaat styreen, mesjes, verfpotje...
Maar het blijft leuk .... vechten met de koopspook.
Moet ook eens mijn dochter van vier meenemen.

gr
tbs

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2006 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 sep, 2006 20:33 pm
Berichten: 1498
Woonplaats: Valthermond
:D prachtig verhaal, ik kan mezelf er goed in vinden.
(Dat internet gedeelte niet, ik heb ook nog ouders boven mij staan :cry:)
Maar soms ff naar de stad om kleren te kopen en dan vraag ik, ach ook nog ff naar de modelbouwwinkel? Laatst hadden ze daar ook van die mooie dingen. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2006 22:03 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
robert lanting schreef:
Dat internet gedeelte niet, ik heb ook nog ouders boven mij staan :cry:



Houden zo! Ik ben inmiddels aan mijn derde hypotheek toe door die flauwekul met dat koopspook :mrgreen: .

Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2006 22:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 sep, 2006 20:33 pm
Berichten: 1498
Woonplaats: Valthermond
Haha lachen :D

(Ook robert)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2006 21:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6307
Woonplaats: Blauwhuis
Als ik mijn dochters meeneem, kom ik niet eens meer thuis :oops: .
Kitje voor mij, kitje voor dochter 1 en een kitje voor dochter 2, oja ik vergeet nog alle benodigde verf en kwastjes en een lege bankrekening :cry: .
Thuis gekomen zitten er dan spontaan andere sloten op de deuren en hangt er een briefje op de deur ( ben even sigaretten halen :wink: ).

Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2006 2:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Och, dat is nog niks...
Ik heb ooit een trauma opgelopen door niet maximaal gebruik te maken van een St. Nicolaas - aanbieding eind jaren tachtig. ( Imai Harley-Davidson 1/12, Fl 12,50 en keuze uit zowat de gehele collectie ) Ik was niet zeker over de kwaliteit, en koos er slechts één. :oops: Daarna kwam Revell met her-uitgaven van die Imai Harley's, echter de collectie was zeer ingeperkt en de prijs lang niet zo aantrekkelijk. :(
Sindsdien die tijd had ik nog meer moeite een goed geprijsde doos te laten staan. :mrgreen:
Inmiddels heb ik een voorraad van zo'n 200 kits ongebouwd. Valt toch wel mee als je al ruim 20 jaar brouwt? :lol:

Happy Modeling,
Easy Rider 8)

That ghost... It's a haunting ghost :twisted:


Laatst bijgewerkt door easy rider op vr 01 dec, 2006 1:18 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2006 16:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 sep, 2006 20:33 pm
Berichten: 1498
Woonplaats: Valthermond
:shock: 200 kits op voorraad???

Ik heb nog een aantal doosjes 1/72 figuren te schilderen, maar daar blijt het dan ook bij. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement