Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De hobby en mijn vrouw
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2018 13:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Niets is wispelturiger dan een vrouw, uhh, ja het weer misschien.
Waarom?
Mijn vrouw wilde een aantal jaren geleden ook eens een houten schip maken en had via MP een mooie kit van een brits fregat gezien. Zag er niet moeilijk uit, redelijk makkelijk romp, dus met wat hulp moest ze goed in staat zijn om zoiets te maken want onhandig is ze niet echt.
Met de kit in huis heeft die een jaar of 4 op een kast gelegen, zonder enige vorm van aandacht van haar, want breien, haken, borduren en diamond painting waren opeens hot.
Vorig jaar zat ik mij een beetje te vervelen (lees, geen zin om 1 van de 200 projecten die nodig afgemaakt moeten worden, op te pakken) en ben in overleg maar begonnen met de bouw.
En ja, dat ging razend snel, spantjes op kiel, mooi recht ("daar gebruik je toch niet de Duplo van de kleine voor, idioot" tja andere mannen worden liefje of schat genoemd geloof ik)
Dek er op, volgens de regels beplankt en het werd best mooi.

"Schat" (ik blijf toch volhouden he) "wil je de romp helemaal hout of het onderwaterschip ook wit?"
"Hoezo, onderwaterschip, tis geen duikboot", "nee, duh, maar dat gedeelte van de romp wat normaal onder water is"
'uhhh, hoe ziet dat er dan uit"
Ik dus even een plaatje in de PC bewerkt en dat leek er wel wat.

Mooi, das dus makkelijk, hoef ik alleen de bovenzijde netjes te beplanken, de rest wordt toch geschilderd, dus alleen het idee van planken is zat, hoeft het niet zo netjes en kan ik sprokkelen, scheelt mij weer 2 maanden werk.

Echt, geloof me, dat doe ik dusssssssssssssss noooooooit meeeeeeer, want ik was klaar, laat het zien, zegt ze.
"nou, ik geloof dat ik het toch mooier vind zonder dat wit wat je voorstelde, zo in het hout vind ik het mooier".

Zou je der niet

Affijn, ik heb een klein gedeelte weten te restaureren, maar toen was ik er ook klaar mee, ik bouw dat kreng gewoon verder, dan maar zonder mooie beplanking aan de onderzijde.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2018 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Lol, ben je zeker dat je het niet over mijn vriendin hebt?

Bij mij gaat het hem dan over de verbouwingen... eerst bespreken, uittekenen, schetsen, aanpassen, herhalen... daarna akkoord, dan doe je je best het zo goed mogelijk uit te voeren... vol trots toon je je maanden werk -> reactie: mhhh, toch niet wat ik gedacht had, ik zou het liever zo en zo hebben, dus alles er weer uit en herbeginnen... in die zin snapte ik direct waarom verbouwen een relatietest is...

Nu wil ze naar een ander huis verhuizen, en krijg ik al de koude rillingen bij het idee alleen al...

Over mijn modellen (correctie speelgoed, want ik ben blijven hangen in mijn kindertijd...) zijn er identieke histories te vertellen... Ik wil dat je een model maakt voor me dat je zou kunnen inzetten op een wedstrijd... 1 week later, is ie nog niet af... 2 weken later: heb je echt niks beters te doen, stop er maar mee...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2018 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Lang leve het vrijgezellenleven! :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2018 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2790
Woonplaats: Dongen
Haha, leuk om te lezen dit.

Mijn vrouw is echt heel anders. Die heeft wel veranderdrift, maar daar ben ik inmiddels aan gewend na 16 jaar. ;)
Kom je 's avonds thuis, is de complete woonkamer anders ingericht. :lol:

Maar als het gaat om de hobby:
de mijne denkt mee, geeft me tips, heeft me juist gestimuleerd, bijna gedwongen om twee jaar geleden serieus met modelbouw te starten.
En als er verbouwd moet worden, dan doet ze dat zelf, want ze is technisch onderlegd.
Ook denkt ze mee waar in huis mijn brouwsels kunnen staan en waar ze veilig staan voor onze twee jongens.
De oudste (bijna 7) blijft er vanaf, want die is zelf ook een kleine bouwer, maar de jongste (5) beseft nog niet altijd wat hij doet.
Hij had laatst van een model een rupsband kapot getrokken. Niet expres, maar hij wilde ook erg graag een keer mee bouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement