Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Relativeren...
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2015 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@Wolf73... ook dat klinkt hier bekend, een mens is van nature een verzamelaar en je weet alleen waar je begint maar nooit waar het eindigt. Veel verzamelingen geraken immers nooit volledig.
Tig meters boekenplank vol strips, kasten, laden en dozen vol militaria, bouwdozen van alles en nog wat, diverse kleinoden etc.
Het groeit je uiteindelijk boven je hoofd en als je dan niet ingrijpt verzuip je in de rommel. Ik heb ook een lijn moeten trekken... heel wat stripreeksen van de hand gedaan, een limiet gesteld in de militaria, alle kits die niet meer in het plaatje passen verkocht of weggegeven (en ik heb op termijn nog wel zo één en ander te koop want het uitmesten is nog niet gedaan)... enfin, betreft modelbouw: het is zoals iemand hier op het forum al eerder zei: "Kopen gaat veel sneller dan bouwen", dus ja... :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Relativeren...
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 0:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ruim zes maanden na de laatste reactie, maar ik kon toch even niet laten om mijn ei omtrent dit onderwerp hier te leggen.

Ik schrijf 2014, nazomer. Ik zat in mijn paar vrije dagen op marktplaats te kijken wat men allemaal in de aanbieding heeft. Mijn oog was gevallen op een setje Bf-109 droptanks. Bod uitgebracht, verkoper akkoord en daar ik toch vrijdag in Rotterdam op kantoor zou zijn wilde ik gelijk maar even langs gaan om dat setje op te halen.

Daar aangekomen, ben ik in gesprek geraakt met de verkoper. Geen bouwer, maar weet wel de juiste tweedehandswaarde. Geen bouwer, maar wel een verkoper. Zo geinteresseerd als ik ben vraag ik waar dit dat vandaan heeft. Komt het verhaal dat er in Schiedam nog veel meer ligt en dat hij marktplaats even test op animo voor dit spul.

Zoals afgesproken ga ik in het weekend naar Schiedam. Vroeg in de middag. Het huis - klein - staat er mooi, maar triest bij. Eenmaal binnen wordt ik geconfronteerd met een immense hoeveelheid aan modelbouwspullen. Alles over vliegtuigen, diverse schalen, boeken, decal sets - duizenden! -, detail sets, PE, PS, nog meer boeken, gereedschap en een vliering vol met bouwdozen. LHS - qua oppervlakte vs hoeveelheid spullen - was niets hiermee vegeleken. Deze man, geen bouwer.

Blijkt dat het allemaal van zijn overleden vader is. Ken je de stemming van een kind in een snoepwinkel? Nou, ik was een kind in een snoepwinkel met een hele gehaktbal in mijn keel. Daar kon geen snoep meer bij.

Daar ik een gerichte koper ben heb ik veel spullen gekocht als aanvulling op mijn eigen Stash. Details setje hier, PE setje daar, aantal boeken, decals en wat gereedschap & PS. De vliering had ik voor het laatst bewaard. Oh boy, if I ever was in trouble...

"Ah! Een Tami Spit, doos open. Kopeeeeeen!"
"Een Dora! Doos open, mooi! Weer een kit apart gelegd."
"109K, doos open... is aan gewerkt, niet interessant, doos terug." .... en plots ben ik weer terug op planeet aarde, een huis in Schiedam waar vader des huizes nog geen paar weken geleden was overleden.

Ik pak de 109K weer uit de schappen en met een naar gevoel in mijn maag waag ik mij aan de afdaling van de vliering. Afgerekend, kopje koffie en weer terug naar Amsterdam. Ik heb heel wat afgereden in mijn 36 jarige leven, maar geen enkele autorit was zo sober als de rit uit Schiedam naar Amsterdam op die bewuste nazomerdag in 2014.

Deze kit heb ik nog liggen, prominent in mijn Stash. Deze kit houdt mij aan 1 belofte en dat is geen kits meer koop zo lang deze niet af is - uitgezonderd de twee TriStars voor een collega en zelfs die kits heb ik niet zelf gekocht. De 109K topic komt, binnen niet al te lange tijd. Zodra ik de moed heb om iets af te bouwen wat begonnen was door een zeer kundige modelbouwer uit Schiedam.

Ter nagedachtenis van meneer Ouwens.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Relativeren...
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 7:59 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooie column, mooie reacties.

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Relativeren...
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2016 9:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Mooi verhaal...ik heb ook eens een partijtje opgekocht....waren een stuk of 15-20 dozen, dus dat valt nog wel mee qua omvang. Dit was ook van een persoon geweest die overleden was...daar zat een Mosquito van Tamiya 1/72 bij...en die ben ik nu aan het b(r)ouwen in de Twins groepsbouw. Gezien de dozen die hij had...was het wel een liefhebber, dus ik hoop dat de Mossie die ik bouw hem zou hebben bevallen als deze klaar is. :)

SpeedAS schreef:
Ken je de stemming van een kind in een snoepwinkel? Nou, ik was een kind in een snoepwinkel met een hele gehaktbal in mijn keel. Daar kon geen snoep meer bij.

Maar al te goed....dan kijk ik op marktplaats en dan denk ik oeh...die wil ik hebben en om die wil te onderdrukken loop ik vaak naar mijn stash....en dan heb ik mijn cool down....nee toch maar niet...staat veeeeeeel te veel :lol:



SpeedAS schreef:
Ter nagedachtenis van meneer Ouwens.

:brouw: :brouw: :brouw: :brouw:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Relativeren...
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2016 16:07 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Mooi verhaal Alex! Had een column op zich kunnen zijn. :brouw:
Zelf probeer ik de laatste tijd ook meer selectief te kopen, maar om te zeggen dat dat lukt...
1 x Meng A7V 1/35 met metalen loopjes, en na het B-17 verhaal in de 'Heavy Hitters' GB is er een 1/72 B-17B, C/D, en G onderweg... :roll:
So....

Maar inderdaad...

SpeedAS schreef:
Ter nagedachtenis van meneer Ouwens.

:brouw: :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement