Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column september 2009
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2009 22:34 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Zomerperikelen


Mijn zomervakantie is doorgaan pas geslaagd wanneer van de drie beschikbare weken vakantie er zeker twee voorbij zijn gegaan met temperaturen onder de twintig graden en het liefste vergezeld van onweer, regen, hagel en natte sneeuw.

Volgens mijn bescheiden brouwerstunnel visie kunnen de koters dan gewoon op de bank geïnstalleerd worden met voldoende Disney, K3 en Dora dvd’s. Een vaas vol met ranja erbij, en zeker drie familiezakken chips in diverse smaken, en je hebt naar die koters in ieder geval geen omkijken meer. Zeker wanneer ze met voldoende scheepstouw zijn vastgesnoerd aan hun zitplaatsen, waarbij ze maar net tot de voor hun klaar gezette attributen kunnen reiken.

Voor mij als man, en dus hoofdverantwoordelijk voor het in goede banen leiden van het huishouden, rest dan alleen nog de vrouw des huizes op een strategisch verantwoorde plaats te positioneren in de potentiële oorlogszone.
Ongeveer vijf manden met wasgoed, en een strijkplank net achter de bank met koters geplaatst zijn normaal gesproken voldoende voor ongeveer een halve middag rust in de woning. Mijn vrouw hoeft zich dan geen moment te vervelen, al strijkende kan ze zowel lekker televisie kijken alswel de koters in bedwang houden.

Terwijl de begintune van het legendarische programma “The Twilight Zone” onder mijn hersenpand schalmt begeef ik mij verder in stilte, op sokken (schoenen laten de traptreden te veel kraken) op weg naar de eerste etage van ons kampement op weg naar mijn eigen modelbouwkamertje.

Rustig en beheerst ga ik zitten op mijn bureaustoeltje, schakel de computer in die voor de achtergrond muzak zal zorgen. De schijnwerpers die op mijn bureau gericht staan voor beter zicht tijdens het modelbouwen floepen ook een voor een aan. Tijd om achterover geleund even de situatie even in te schatten zoals ik deze gisteren (noodgedwongen) heb moeten achterlaten. Het staren en fantaseren duurt doorgaans een half uurtje. Ik neem een stukje schuurpapier korrel 400 in de hand, en begin een plastic onderdeeltje glad te schuren.

Gerommel en een paar opgewonden schreeuwen beneden, schijnbaar heeft een van de koters zich uit de scheepstouwen weten te bevrijden. Ik stop even met schuren en spits mijn oren. Een schijnbare gevaarlijke situatie dreigt te ontstaan waneer ik ook nog een mijn naam hoor roepen in de anarchistische toestanden beneden.

Voorzichtig drentel ik de trap weer af terwijl mijn naam in koor gescandeerd wordt. Ik heb het vermoeden dat ik op modelbouwgebied de komende uren in een lastig parket kom te zitten. Niks blijk minder waar wanneer ik de woonkamer betreedt. Mijn vrouw is nog lustig aan het strijken en reageert nergens op. Had ik maar niet zoveel manden met achterstallige was voor haar klaar moeten zetten.

De koters hebben blijkbaar maar een ding in het hoofd. In tegenstelling tot het weer dat ik doorgaans in een (mijn) zomervakantie verwacht is de temperatuur vandaag weer lekker opgelopen. Dusdanig dat zowel de oudste alswel mijn jongste dochter beide van mening is dat het zwemweer is.

Hoewel ik daar dus anders over denk (er wachten nog een kleine honderd modelbouwdozen op mijn hobbykamer op daglicht, en dit aantal neemt bijna dagelijks schrikbarend toe) ben ik bang dat ik er niet onderuit kom.

Terwijl ik drie uur later nog steeds en inmiddels hevig bezweet het zwembad op aan het blazen ben gaan mijn gedachten al uit naar de traditionele twee weken vrij in december. Naar verwachting heb ik dan wel alle tijd en rust om te modelbouwen, en wat waarschijnlijk de doorslag zal geven, ook het weer zal mee spelen om het te rechtvaardigen mijzelf veertien dagen op te sluiten in mijn hobbykamer.

Zelfs deze zomerse tussentijdse beschouwing is mij niet gegund. Even vijf minuten wat pauze na al dat gestoei met dat zwembad. En terwijl mijn jongste dochter al aan de stekker van de computer zit schreeuwt de jongste dat er nog water in het zwembad moe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2009 22:36 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ja sorry zeg voor dat halve werk. Ik heb dus zelfs geen zeggenschap over de computer meer. Maar het zwembad staat gelukkig nu op. Het was ook weer prima zwemweer vanmiddag :twisted: .


Groetjes Bert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 sep, 2009 9:24 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
LOL

Ik heb geen dochters, geen zwembad, maar helaas ook geen brouwtijd. Dan moet het toch nog ergens anders in zitten :evil:

Ik denk dat het bij mij de hond is, die stiekem veel aandacht vraagt. Mijn vriendin weet inmiddels wel dat ik zo af en toe aan het plastic moet. Gelukkig heb ik daar ook veel van hoe ik er niet voor uit stelen ;)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 sep, 2009 9:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 jul, 2007 14:02 pm
Berichten: 587
Woonplaats: Maarssen
Heerlijk om te lezen. Brouwtijd is inderdaad zo kostbaar en zo schaars. Wederom dank voor het leesplezier ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2009 9:01 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Dankjullie, ondertussen blijf ik zoeken naar een sprankje vrije tijd om te brouwen :twisted: .


Robbie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 sep, 2009 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Een goede tip:
Digitale Televisie met alle kanalen,dan zit de hele bende (vrouw en twee dochters ) na het avondeten voor de TV, en ik heb tijd voor de modelbouw.
De jongste is 7 dus die ligt vroeg in bed, de oudste plus de vrouw des huizes kijken alleen maar drama of romantische komedies, dus daar mag je, zelfs tegenwoordig, als man wegblijven ( omdat je anders de hele sfeer met domme opmerkingen kapot maakt :wink: ).

Leuk stukje weer Bert....

Groetjes uit de buurt gemeente

Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2009 8:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
nog een betere tip

"Kinderen.... Bezint eer ge begint"

Overigens leef ik wel met jullie mee en besef heel goed dat ik qua kinderen een luxe probleem heb. :lol:

Brouwse

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 sep, 2009 8:56 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Gelukkig zijn de scholen weer begonnen, is het weer inmiddels minder, en is mijn eigen vakantie ook bijna afgelopen :evil: . De overlast valt dus wel mee hoor (en stiekum zijn die twee meiden toch wel lieve schatten hoor 8) ).

Zo, nu aftellen naar die twee weken vrij voor de kerst :brouw: .


Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 sep, 2009 17:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dit soort stukjes maken mij alleen maar meer bevreesd over wat komennn gaat :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement