Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column maart 2009
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 10:33 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Non Purismo Modelbouw.

Ongetwijfeld dat je als modelbouwer bekend bent met het “hoe ziet dat er nou in het echt eigenlijk ook alweer uit” syndroom. Een syndroom dat overigens heel veel lijkt op het “hoe vertaal ik dit ook alweer naar schaal” syndroom.
Dagen, weken van stuntelen, denken, opbouwen-afbreken kortom, en zeker in het kort ”Hoofdpijn en ellende”. Het dilemma waar elke modelbouwer ooit een keer voor komt te staan.
Hoe ver moet ik gaan met detailleren, oftewel, hoe puristisch moet ik nu eigenlijk bouwen.

Daarom, en zeker voor jou is er nu de Non Purismo Modelbouw methode.
Een simpele doch zeer doordachte methode om weer normaal en lachend zonder zorgen te kunnen modelbouwen.
Niks geen uitzoekwerk, nameten, kleurenstaatjes of wat dan ook. Nee, gewoon weer onbekommerd en zonder zorgen modelbouwen.

De Non Purismo Modelbouw methode leert je weer van voor af aan plezier te hebben in je hobby, met resultaten waarmee je je vrouw, buren, familie en natuurlijk je modelbouwcollega’s versteld doet staan.
Niks geen gedoe met Aftermarket sets, PE of resinsetjes of wat dan ook. Nee, gewoon weer onbekommerd en zonder zorgen modelbouwen.

De Non Purismo Modelbouw methode behelst een eenvoudig stappenplan. Is in begrijpelijk Nederlands geschreven, en daarmede ook zeer gangbaar voor onze Vlaamse modelbouwvrienden. Elke maand krijg je een in duidelijk Nederlands geschreven module thuisgestuurd met duidelijke voorbeeld tekeningen, en beheersbare praktijkvoorbeelden.
Niks geen gedoe met vertaalprogramma’s, boormachines of schuiflinialen of wat dan ook. Nee, gewoon weer onbekommerd en zonder zorgen modelbouwen.

De Non Purismo Modelbouw methode is een betaalbare methode voor elke beurs, maar zal kwalitatief zeker net zo goed, zij het niet beter zijn als elke ander dure “merk” methode, waarbij u alleen al voor de naam van de methode de nodige duiten neer zult moeten leggen. Non Purismo Modelbouw houdt graag rekening met de beurs, zonder daarbij aan kwaliteit ten opzichte van gevestigde en “gerenommeerde” te hoeven inboeten.
Niks geen gedoe met leningen, lege beurzen, creditcards of wat dan ook. Nee, gewoon weer onbekommerd en zonder geldzorgen modelbouwen.

Dus vanaf nu geen gestuntel meer met klinknageltjes tellen en bevestigen, panellines ingraveren, dichtzittende velgen, niet bestaande raampjes inkleuren. Bouw gewoon volgens de Non Purismo Modelbouw methode. Nog nooit was het leven en dan in het bijzonder uw geliefde modelbouwhobby zo stralend en vrolijk geweest. U houdt weer vrije tijd over die u al naar gelang uw eigen behoefte ook nog eens helemaal zelf kunt indelen. U bent in de gelegenheid om meer modellen per jaar te bouwen, contacten met vrienden en familie te houden die u al jaren niet meer had gezien omdat u opgesloten in uw hobbykamer zat. U kunt als herboren weer nieuwe hobby’s naast uw al geliefde modelbouwhobby oppikken. Het is helemaal aan uzelf. De Non Purismo Modelbouw methode kent alleen maar winnaars.

Piet Lutjebroek (Oldenzaal) vertelt: “Jarenlang hield ik mij bezig met een modelspoorbaan. Voor duizenden guldens en euro’s aan materiaal had ik op zolder staan. Zorgvuldig bouwde ik mijn baan op naar Duitsche maatstaven. Het spoorweg emplacement van Mannheim had ik zorgvuldig tot op de biels nagebouwd. Per toeval kwam ik in aanraking met de Non Purismo Modelbouw methode. Het heeft mijn hele denkwereld betreffende modelbouw omver geworpen.
Alles, maar dan ook alles heb ik aan mijn achterneefje weg gegeven. Ik ben volgens de Non Purismo Modelbouwmethode weer opnieuw begonnen, en nu heb ik zelfs weer de tijd om met mijn vrouw op zondagmiddag op de heide te gaan wandelen. Ik kan iedereen de Non Purismo Modelbouw methode aanbevelen.”

Ook Berend Huizendraaier uit Onderbanken kan dit beamen: “Een fortuin heb ik uitgegeven aan die zogenaamde Aftermarket sets. Tot op een gegeven ogenblik de gerechtsdeurwaarder letterlijk aan de deur stond. Acht maanden huurachterstand had ik, en dat was stukje bij beetje gekomen door het investeren in achterlijk gedetailleerde stukjes plastic. In de sanering heb ik destijds dankzij rijkssubsidie kennis mogen maken met de Non Purismo Modelbouw methode. Vandaag de dag heb ik zelfs alweer wat geld op mijn spaarrekening staan. Geweldig, ik zou willen dat deze methode al tien jaar eerder uitgevonden was.”


De Non Purismo Modelbouw methode behelst slechts zesendertig uitvoerige delen die maandelijks naar uw huisadres gezonden zullen worden. Het eerste pakket met theorie materiaal is nu verkrijgbaar tegen de zeer aantrekkelijke introductie korting, Maak kennis met de Non Purismo Modelbouw methode. U kunt betalen per automatische incasso, waardoor u nergens geen omkijken meer naar heeft. U ziet, wij hebben overal aan gedacht. Het enige dat u hoeft te doen is een verse nieuwe start te maken met de door ons zo geliefde modelbouwhobby.

Non Purismo Modelbouw. Het grote voorbeeld, maar dan anders.



Namens Non Purismo Modelbouw,

Bert (Algemeen Directeur)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 13:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 jul, 2007 14:02 pm
Berichten: 587
Woonplaats: Maarssen
Yes!! Hij is leuk :lol: :lol: enne..kan ik korting krijgen voor de aanmelding, ik verlang zo naar een zondag op de hei (met of zonder vrouw)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 15:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Robert wat ben je toch ook een verschrikkelijke (*)*&#$%&!!!

Heb ik net na veel pijn en moeite mijn eerste 12 Porsches voor mijn verzameling klaar met alle details denkbaar, kan ik ze dus nu weg doen omdat ik ook volgens Non Purisimo wil gaan bouwen.

Je wordt bedankt!!! :evil:



:lol: :D :mrgreen: :brouw:

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Al die jaren was ik op zoek naar mijn modelbouw-identiteit, maar nu weet ik het: ik ben een B.O.B.!







Een Bewust Onbekommerd Bouwer... Afbeelding


Mijn complimenten Bert: erg vlot komisch leesbaar, en als een waar columnist ga je een heikel onderwerp niet uit de weg. Afbeelding
En met een goed gevoel voor historie: het is twintig jaar geleden dat Monogram's product manager (Bob Johnson) voorstelde de toen
geldende term "cottage industry" vanwege denigrerend te vervangen door "model car aftermarket".


easy rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 30 jul, 2008 21:24 pm
Berichten: 440
Woonplaats: Egmond
Zo, die komt hier onder! :D :D :D :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
"Nee, gewoon weer onbekommerd en zonder zorgen modelbouwen."

Dat is wat ik altijd al gedaan heb en nog steeds doe.....gewoon doen wat je zelf leuk vind :D
Ook al is het niet altijd historisch of technisch verantwoord.

PS. wat kost een abbonementje op de NPM eigenlijk :?:

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2009 10:28 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de productiemaatschappij van Non Purismo bezig is met een nieuwe cursus voor juist die modelbouwers die moeite hebben met het overzichtelijk houden van hun (hobby)werkplek....De Non Chaoto Methode. Deze methode zou zich echter nog in de ontwikkelingsfase bevinden, vanwege enige overbodige overlast op de burelen van hun kantoor, so stay tuned :D .

Namens Bert bedank ik jullie voor de getoonde belangstelling van de Non Purismo Methode, de (voor)verkoop is gewoon op de bekende verkoopadressen 8) .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2009 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
bert schreef:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de productiemaatschappij van Non Purismo bezig is met een nieuwe cursus voor juist die modelbouwers die moeite hebben met het overzichtelijk houden van hun (hobby)werkplek....De Non Chaoto Methode. Deze methode zou zich echter nog in de ontwikkelingsfase bevinden, vanwege enige overbodige overlast op de burelen van hun kantoor, so stay tuned :D .

Namens Bert bedank ik jullie voor de getoonde belangstelling van de Non Purismo Methode, de (voor)verkoop is gewoon op de bekende verkoopadressen 8) .

Groetjes Robert



Voor beide methodes wil ik me hiermee graag aanmelden.
Zijn er ook afkick centra voor PE gebruikers of de AA ( Anonymus Aftermarketsetgebruikers)? Betty Ford kliniek voor Resin Verslaafden?

Als Purismo verslaafde heb je het niet makkelijk in deze maatschappij,bedankt Bert voor het mogelijk maken van een nieuw begin,
hoe fijn zou het zijn eindelijk mijn kinderen weer te zien, ze moet al groot zijn. Misschien had ik ook een vrouw, ik ga meteen de deur van de hobbykamer openen , is er werkelijk een wereld in schaal 1:1 achter die deur....ik sta helemaal te trillen.

Bedankt , Bert ik heb er weer van genoten, ik ben blij dat de columns weer terug zijn!!

Gr
uit Limburg naar Limburg

Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 maart, 2009 12:14 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Helge.......heb jij internet op je hobbykamer :shock: . Heb jij contact met de buitenwereld vanuit jouw hobbykamer.... :shock: .

Herinner je nog hoe de mensen vreemd naar jou keken in die bouwmarkt in Almere toen je alles op bruikbaarheid testte voor modelbouw???
Volgens mij heb je geen Non Purismo nodig, je bent eerder toe aan therapie....zeer intensieve therapie.
En als directeur van Non Purismo valt mij nu dit braakliggend markttechnisch interessant stuk nog te ontginnen marktgedeelte op :twisted:. Tijd om een nieuwe financieel aantrekkelijke cursus in elkaar te flanzen.

Groetjes Bert (Algemeen directeur Non Purismo Modelbouw)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart, 2009 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 jan, 2009 20:12 pm
Berichten: 5
Woonplaats: brunssum
Ja ja

Het klopt wat je verteld Robert.
Welke mens gaat nou de klinknagels tellen bij een modelbouw
De familie of kennissen niet.
Want wie zegd dat het toen zo was.
Waren ze misschien wel een klinknagel vergeten in de oorlog of was de kleur iets anders nou en.
Geen haan die erna kraait.
Zelfs niet ome Horst en die was soldaat in de oorlog klaagt niet over klinknagels enz.
Vind gewoon ben je tevreden met je model dan is het oke.
Als anderen dat niet zijn moeten ze zelf maar eentje maken.
Bouw mijn hele leven al zo.

Vandaar dat ik ook 2 huizen heb 1 in Nederland en 1 in Belgie aan modelbouwen overgehouden heb.

Groetjes en tot de volgende aardschok. :D :D :D
Hanssie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement