Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column januari 2009
BerichtGeplaatst: vr 23 jan, 2009 14:05 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
Jean Nelissen

Zo verstrooid als ik ben raak ik dus regelmatig van alles kwijt. De lust om te brouwen is bijna een running gag geworden. Mijn met bloed zweet en tranen verdiende centen raak ik kwijt aan een onzichtbaar iets dat we koopspook noemen, of een nog minder zichtbare instantie die de belastingdienst heet.

Het voordeel van de hobbykamer was (zo meende ik mij in een grijs verleden te herinneren) dat alle modelbouwspullen mooi in een ruimte bij elkaar zouden komen te liggen, en dat ik na gedane hobbyarbeid alles letterlijk uit mijn handen kon laten vallen, en de deur achter mij dicht kon trekken. Na deze handelingen ongeveer dertig keer gedaan te hebben ben ik nu dus ook alles kwijt op mijn hobbykamer.

Natuurlijk fout omschreven die vorige zin. Het ligt er nog steeds allemaal, maar het is inmiddels een dusdanige puinhoop van door elkaar lopende projecten, potjes enamel en water verven, marterkwasten, paardenhaarkwasten, valegierhaarkwasten, rare kwasten, bouwhandleidingen, referentiefoto’s, referentieboeken, scharen, pincetten, tanden- en tandestokers, lege en volle afhaalchineesbakken (magnetronbestendig!), zakmessen, chirurgische messen, kleurenstaatjes, lege sprue’s, volle modelbouwdozen, halfvolle modelbouwdozen, lege modelbouwdozen met reserveplastic, lege modelbouwdozen met niks erin, kwastenreinigerpotjes om kwasten te reinigen, uitgewerkte kwastenreinigerpotjes om vervuiling op mijn gebouwde onderwerpen aan te brengen, spiritusflessen, wasbenzineflessen, colormixflessen tussen de verdunnerpotjes, gesloopte elektrische apparatuur vanwege de mogelijke aanwezigheid van koperen draad spoeltjes die in diverse diktes dan weer prima bruikbaar zijn om extra detaillering aan te brengen, nog te slopen elektrische apparatuur om te onderzoeken of er nog van die handige koperen draad spoeltjes in zitten, huis tuin en keukenspulletjes die ook weer handig zijn voor extra detaillering zoals koffieprut, selderie, oregano, koriander, schuursponsjes, zeefjes, theelepeltjes, een rasp, en van de vrouw de nagelknipschaartjes, nagelvijltjes, poederkwastjes, en weer terug naar modelbouwgerei zoals decals, reservedecals, overgebleven decals, zijkniptangetje, platbektangetje, griptangetjes, waterpomptangetjes, oude tangetjes, aftstriptangetjes, punttangetjes, ijzeren liniaal, gedriehoeken, sjablonen, afwrijfletters, passers, lege opbergkistjes, lege opbergkistjes om opbergkistjes in op te bergen, een echte authentieke Blokkerdremel, donorkits, uit elkaar gevallen donorkits, gewoon door de zwaartekracht gevallen kits, potloden, pennen, gummen, reservestyreen, lijstjes met wat ik bij mijn vorige bezoek aan de modelbouwwinkel ben vergeten mee te nemen, lijstjes met data van diverse brouwbijeenkomsten, lege koffiemokken, snijmatjes, daglichtlampen, tl lampen, geheugenkaartjes, fototoestellen, piepschuimplaten en tri cq multiplex voor diorama ondergronden, zakjes kunstgras, vellen schuurpapier van korrel 60 tot ongeveer korrel 20000, keukendoeken, wc rollen, papieren zakdoekjes, reserve mesjes, modelbouwmagazines, poezensnorharen (de beste voor antennes op schaal, zelf geplukt met gevaar voor eigen leven!), aantekeningen van mijn laatste gesprek met Helge (tbs) om ter analyse nogmaals door te nemen, ouderwetse plastik fotorolletjes verpakkingen voor het mengen en bewaren van gemengde verven, lege drinkglazen, lege flessen Bacardi, Schrobbeler, Feigling en bierflessen, loepjes, optivisers, vergrootglazen, spuitbussen, garen, naald, aanstekers (om plastic te smelten), spelden, hamers, theelichtjes, kaarsen, takjes (ook weer voor diorama’s), lucifers, decalsofteners, flux, modelbouw catalogussen, half afgeschreven columns, niet goed genoeg bevonden columns, crewkaartjes van de afgelopen brouwersdagen, hoofdpijntabletten, zaagjes, secondenlijm, contactalijm, houtlijm, plakband, schilderstape, de alombekende tamiya plakbanden in diverse uitvoeringen, weathering setjes, chroomplakband, zachte kussens, punaises, kladblokjes met aantekeningen, had ik de bouwhandleidingen al aangehaald, paperclips, kapot kunstof speelgoed van de koters, aanmaningen, doorzichtige stukjes plastic, papiersnijder, zakjes gipspoeder, spateltjes, pakjes behangplaksel, roerstaafjes, spuitlijm, plastic bekertjes en natuurlijk een slaapzak voor wanneer mijn vrouw mij s’nachts weer eens het bed uit trapt vanwege iets teveel geluid maken tijdens en door het snurken.

Neemt niet weg dat ik nu al niet meer weet wat het onderwerp van deze column was, laat staan welke moraal ik er dit keer aan mee wou geven.
Ik heb zoals altijd geen “goede” voornemens voor dit nieuwe jaar, maar ik hoop wel dat ik verdorie na drie avonden gebruik te hebben gemaakt van mijn hobbykamer nu snel die puinhoop weer opgeruimd krijg……


Bert (met dank aan Jean Nelissen, die oude wielercommentator, weet je wel. Die wist zijn verhaaltjes ook altijd op te leuken met ellenlange niet-toedoende lijstjes zodat je op het eind niet meer wist of het ook nog wel ergens over ging, laat staan of er buiten die lijstjes nog enige zinvolle informatie stond/staat).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 jan, 2009 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Citaat:
...en natuurlijk een slaapzak voor wanneer mijn vrouw mij s’nachts weer eens het bed uit trapt vanwege iets teveel geluid maken tijdens en door het snurken.


Zo te lezen heb je geen plek meer voor een bed, slaapt dat nog lekker, op de grond in je slaapzak? :roll: :lol:

Maar je Jean-opsomming is een goede basis voor mijn inventarislijst van de hobbykamer, ongeveer 85% komt overeen...



E.Z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 jan, 2009 22:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ach het zou best liggen op de grond, maar niet met zo'n apparaat wat in je rug prikt, een fles verdunner onder je schouder 4 bouwdozen onder je knie etc etc


Geweldige tekst Robert, blij dat jij dus nog vlokken heb

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jan, 2009 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Welkom terug ;)
Nou gaat het allemaal wel weer confronterend worden, haast op het pijnlijke af, maar het is toch altijd weer fijn om te weten dat we allemaal niet alleen op de wereld zijn met dit soort eigenaardigheden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jan, 2009 13:32 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ja, het leven van een modelbrouwer gaat best wel over rozen, zo zijn er de grote problemen van het 1/1 leven, en dan denk je je lekker rustig terug te kunnen trekken in je fijne hobby......kom je daar dezelfde problemen, maar dan op schaal weer tegen..........
Ik dank jullie weer voor de moeite die jullie getroost hebben om mijn kleine (schaal 1/87) hersenspinseltjes door te nemen.


Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement