Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 sep, 2008 16:32 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
Live verslag brouwersdag 2008.

Oké Robert, ga je gang, en denk erom houd het niet te lang; lezers, luisteraars en kijkers zappen tegenwoordig heel erg snel.

Nog 3 Seconden voor opname...

- Take 1 -

Ik ben klein en nietig, en vaak heb ik een te grote mond over hoe alles te doen en vooral dat ik mijn hulp aanbied. Na drie jaar weet ik nog steeds niet hoe het moet, althans denk het wel te weten, maar meer als wat kleine verontschuldigingen en wat gemompel over drukte en iedereen willen spreken komt er niet uit mijn mond voort. Ik voel de beschuldigende blik van Deathtrap en Hanjo zo vanuit mijn rug rechtstreeks op mijn vingers die het toetsenbord trachten te beroeren. Dieper kan ik in ieder geval niet meer zinken. De woorden rollen uit mijn mond, maar met het besef dat ze niet meer geloofwaardig zijn. Onschuldig of verontschuldigd kijken helpt niet meer. Des te groter het succes, des te groter mijn fysieke aanwezigheid, ondanks dat ik er toch bij was.

De “vip” card van vorig jaar met vermelding crew die volledig door mij ten schande was gemaakt koester ik als een kleinood omdat ik ooit….ooit, een tijd terug trachtte erbij te horen. Bij de organisatie van de brouwersdag. Ellenlange gesprekken en eelt op de stembanden, tegen de afspraak in niet meer als drieënveertig foto’s geschoten terwijl het er minimaal honderd zouden worden. Het gesprek nog niet kunnen loslaten terwijl voor, langs en achter me de zaal al lang en breed weer werd afgebroken.

Nog steeds wil ik graag actief meehelpen, zeker wetend dat het ook binnen de mogelijkheden ligt.
Nu dus brouwersdag nummer vier, deze keer geen beloftes gemaakt die bij voorbaat toch al kansloos zouden zijn. Zonder schuldgevoel storten in alle gesprekken die weer gaande zijn. De meegebrachte modellen op de tafel rangschikken, keel smeren en go!

Dan blijkt dus al bij de eerste poging om de Ark binnen te treden dat het weer dat stukje drukker is als vorig jaar. Niet alleen het vinden van een vrij stukje tafel kost dit jaar moeite, ook het überhaupt (ja, ik reis tegenwoordig te veel met een Nederlands sprekende geïmporteerde modelbrouwende Duitser) tot aan een tafel te geraken kost de grootste moeite. De drukte en herkenning van elkaar neemt elk jaar met rasse schreden toe. Met een volle rugzak natuurlijk bengelend aan de rug en de handen vol met zorgvuldig ingepakte modellen is het al meteen handen schudden. Heerlijk het forumgevoel zit er op deze “meeting” alweer volop in. Stiekem voel ik me gevleid, word regelmatig aangesproken over het feit dat de columns gewaardeerd en de inhoud ervan zeer herkend word.

Toch maar niet het feit voorbij gaan dat juist al die bezoekers van de brouwersdag, tevens veelal veelgebruikers en posters van het brouwersforum zelf voor de verhalen zorgen. Zonder stuntellende modelbrouwers geen uitvergrote verhalen. Modelbrouwers die elkaar per discipline wel steeds meer opzoeken op brouwersdag.
Het was er dus druk, heel druk en gevoelsmatig begint brouwersdag te balanceren op het randje van enerzijds een gezellige forum meeting, aan de andere kant gaapt een modelbouw show. Een beetje beangstigd kijk ik dus naar de toekomst. Gaat dit evenement uit zijn jasje groeien waarbij juist die prettige “intieme” forumsfeer langzaam zal gaan verdwijnen of gaat het richting een grootschaliger happening, wat per definitie niet negatiever hoeft te zijn. Het zal nog een zware kluif gaan worden voor de organisatie om de editie van 2009 juist in te gaan schatten.

Een ding zit ze ieder jaar in ieder geval al heel erg mee. Was het weer de dagen, weken, ervoor hopeloos, de enige mooie en warme dag van augustus dit jaar mochten we beleven tijdens brouwersdag. Wat de RC-botenbouwers, dit jaar voor het eerst aanwezig, uitnodigde om hun boten uit te laten varen in de “slotgracht” rond de Ark.




Cut, cut, cut, cut!!!! Waar hangt Bert uit? Dit lijkt bijkans nergens op. Ik wil gewoon een fatsoenlijke nabeschouwing van de brouwersdag. Voor egocentrisch gewauwel bestaan er opvanghuizen. Nu terug naar business, waar is Bert? Ah daar. Bert, doe jij die nabeschouwing even.

Nog 3 seconden voor opname……..
- Take 2 -

Vanuit een zinderend Schoonhoven hier jullie “live” verslaggever Bert. Schoonhoven loopt vol, er is geen vrije parkeerplaats meer voorhanden, voor cultureel centrum de Ark kun je bijkans over de hoofden heen lopen, er kon wel eens wat te doen zijn.
Natuurlijk is er wat te doen in Schoonhoven. Tientallen, zoniet honderden modelbrouw geïnteresseerden zijn hier aanwezig voor de vierde editie van de in modelbrouwland inmiddels overbekende “Brouwersdag”. Wij gaan proberen om ons een weg naar binnen te banen, op zoek naar opperbrouwer Hanjo.
Ah, daar is hij al Hanjo!, Hanjo!, heb je even tijd voor de verslaggever van de Brouwersgazet?
Dit is alweer de vierde editie Hanjo, het moet toch een geweldig gevoel zijn om dit evenement, jouw geesteskindje, zo te zien groeien? “Ja natuurlijk, andere jaren had ik het veel te druk met de shop om volledig te kunnen genieten van brouwersdag, dit jaar neemt een team van prima vrijwilligers het van me over, zodat ik wat meer tijd heb om zelf rond te lopen en met diverse brouwers een gesprekje te houden, maar als je me nu even wilt excuseren”. En weg is Hanjo, hij gaat weer helemaal op in de drukte van brouwersdag.

Laten wij ons dan eens even focussen op de tafels waar alle modellen staan opgesteld van de diverse forumleden. Zo te zien is alles weer aanwezig, van beginner tot ver gevorderde, en van schaal speldenknop tot bijkans het echte voorbeeld.
Heey, daar lopen Peter en BertUS, eens kijken of we van hunnie nog een leuke quote kunnen noteren.

BertUS, ten eerste, wat kijk je bezorgt? “Nou kijk, Peter die zat midden in zijn tuigen demonstratie, je weet wel, van die touwen die ze op die houten boten wel eens gebruiken. Nou, die arme jongen komt dus net terug van de EHBO post, alwaar ze hem weer helemaal los hebben moeten knippen. Van boven tot onder zat hij helemaal verstrengeld met scheepstouw. we lopen even snel door als je het niet erg vind, want Peter moet natuurlijk nog wel even zijn workshop afmaken…….”
Jullie zien het lezers en lezertjes, brouwersdag 2008 heeft zichzelf alweer overtroffen een mix van modelbouw, drukte en gezelligheid. En alvorens ik dit live verslag ga afsluiten beweeg ik me eerst nog even naar de modellen van Robert die ik zojuist in mijn ooghoeken zag opduiken.
Zo, nu even mijn maat 47 zijn werk laten doen op het prutsmodelbouwwerk van dat irritante mannetje, dat lucht weer op.

Op naar brouwersdag 2009! Ik geef de microfoon weer over aan de studio.



Bert/Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 sep, 2008 17:01 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
:(
wat een zonde dat ik er niet bij kon zijn

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 sep, 2008 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
:D
heerlijk om dit zo te lezen zeg! :D
leuke terugblikken allemaal :P

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 sep, 2008 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Citaat:
ja, ik reis tegenwoordig te veel met een Nederlands sprekende geïmporteerde modelbrouwende Duitser


Ken ik die ??? :D :D :D :D

Leuk je in de auto gehad te hebben !!! Zijn altijd diepgaande :lol: gesprekken waardoor wij vroeg of later de wereld mee kunnen redden voor de ondergang ( of was het Der Untergang).

Leuke column weer , en het groeit snel de brouwersdag...

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 sep, 2008 20:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Heb ik die nederlandssprekende geimpoteerde modelbouwende duitse reservebelg ook niet eens ontmoet op een vage meeting :roll: .
Volgens mij was daar ook de columschrijver weer bij.

Weer een mooi verhaal Bert.

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 sep, 2008 22:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Die twee blijven een unicum op de Brouwersdag En op het forum nietwaar

Maar Robert, of was het Bert? Waar zijn mijn vlokken gebleven ? Ik had juist wat meegenomen om samen met Peter de workshop 'opknopen die figuren" gezamelijk te gaan voorbereiden.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 sep, 2008 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Citaat:
Die twee blijven een unicum op de Brouwersdag En op het forum nietwaar


Ik zie het maar als compliment, merci :D

Beter unicum dan grijze massa ( maar ja, Bert, Robert en ik hebben wel andere (buik)massa :lol: )

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement