Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 19:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column maart 2008
BerichtGeplaatst: wo 19 maart, 2008 21:28 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
Volgens mijn behandelende psychiater is er na ongeveer 20 sessies al een behoorlijke vooruitgang te bemerken in de behandeling van mijn modelbrouwproblemen. Ik ben het hier slechts gedeeltelijk mee eens. Nadat de psych bij sessie 17 in een gloednieuwe Lexus aan kwam rijden, vermoed ik om welke progressie het gaat. Zijn beurs puilt steeds meer uit.

Nam hij bij mijn eerste bezoeken nog koffie uit een plastic bekertje mee. Tegenwoordig heeft hij een senseopad super-de-luxe in zijn behandelkamer staan, en koffiemokken met een gouden randje aangevuld met lepeltjes uit een heel veel delige bestekdoos van echt Oostenrijks zilver. Toch heb ik het wel een beetje getroffen met hem hoor. Toen behandelsessie 14 de mist in ging, omdat de loodgieter en timmerman in zijn praktijk net met boormachines aan de slag gingen om de aangebouwde sauna verder af te weken, zegde hij mij toe dat sessie nummer 54 wel voor zijn eigen rekening zou zijn. Waar tref je nog zoveel gulheid in de hedendaagsche maatschappij? Het is dus niet meer als bijzonder, dat iemand die ineenkeer zo met zijn verworven centen pronkt, toch nog een goed mens blijkt te zijn.

Mijn vrouw bemerkt nu trouwens ook enige verandering in mijn modelbrouw gedrag. Ik heb de afgelopen twee maanden inderdaad geen nieuwe modelbouwdozen (kunnen) bestellen.

Vooralsnog voorzie ik dat deze situatie voorlopig nog niet zal veranderen. Integendeel, ik heb de hypotheek voor een half jaartje stopgezet (onder het mom dat de banken weer topwinsten draaien, en dus de aalmoes die ik ze elke maand moet betalen echt wel even kunnen missen), de auto even laten schorsen bij de belastingdienst (onder het mom dat de benzine dusdanig onnodig duur is geworden, en ik daarvoor uit protest alles te voet of met de fiets ga doen).

Oja, de kinderen worden rond etenstijd beurtelings danwel bij mijn ouders, of bij mijn schoonvader langs gestuurd onder het mom dat ze toch in de buurt waren. En als laatste heb ik mijn onder architectuur aangelegde tuin overhoopgespit, hier komen in het voorjaar, en in de vroege zomer heerlijk groenten te bloeien.

Maar je zult mij niet horen klagen, het is geen moment bij me op gekomen om nog een extra modelbouwkitje te scoren. Ik kan elke modelbrouwer mijn psych van harte aanraden. Gegarandeerd:”Er bestaat geen koopspook meer voor je”. Eindelijk kan je weer een normaal leven lijden. Net zoals je buren, je overburen, je achterburen, en die vage kennissen uit Pieterburen.

Op verjaardagspartijen kan ik weer over voetballen meepraten, en dat terwijl ik daar nooit wat heb aangevonden. Maar ik ben er nu achter gekomen dat de inhoud bij dergelijke gesprekken er niet toe doet, je kletst gewoon een eind weg, en niemand die het doorheeft. Dit in tegenstelling tot mijn uren durende monologen over modelbouw, waarbij ik op het eind alleen nog maar een trouwe luisteraar had in de hond van de gastheer cq gastvrouw.

Omdat ik mijn hobbykamer in onderhuur heb gedaan aan een arme student, ben ik tegenwoordig ook niet meer continue stoned van de lijm en verfdampen, wat wel weer tot gevolg heeft dat ik denk dat ik een stuk helderder kan denken, maar daar denkt mijn naaste omgeving toch net weer iets anders over.

En juist voor die situaties kan ik weer terugvallen op mijn psychiater. Volgens hem moet het rond sessie 127 weer mogelijk zijn om voorzichtig met een Revell easykit te beginnen. Het was immers niet de bedoeling dat ik helemaal van modelbouw verstoken zou blijven. Nee, ik zou langzaam maar zeker weer een normaal leven kunnen gaan leven, samen door een deur met mijn modelbouwhobby. Mijn wereldje bestond tot voor kort immers uit niks anders. Nu is de modelbouwhobby weer een onderdeel(tje) van mijn leven geworden, althans de verwachting is dat dat rond sessie 342 zal liggen. Wel wil ik van de gelegenheid die mij nu geboden wordt gebruik maken om tot mijn lotgenoten een woord te richten.

Nee, jullie zijn niet verloren, er gloort licht aan het einde van de tunnel, er is (het schijnt echt zo te zijn!!!) leven naast modelbouw, het is aan mij belooft. Ook jullie kunnen hier weer bewust van worden, en ik wil jullie daar graag bij helpen. Onze hobby tak staat immers bekend om de grote bereidwilligheid elkander te helpen in tijden van nood.

Daarom sta ik nu op om jullie die helpende hand toe te steken, velen herkenden zich in mijn verhalen van de afgelopen maanden. Jullie zijn er dus net zo erg aan toe als ik ook ooit was. Ik kan jullie dus uitstekende hulp aanbieden, dus laat het even weten door onder dit geschreven stukje - wat zoals gewoonlijk weer onder de noemer column door zal gaan - even een reactie te plaatsen.

Mijn psychiater zal dan (waarschijnlijk) voor het einde van dit jaar contact met je opnemen, om een afspraak met je te maken (hij is nu op ski vakantie in de Rocky Mountains), om de behandeling zo snel mogelijk te beginnen. Please, maak van deze mogelijkheid gebruik, ik heb namelijk aandelen van deze gast gekocht, en dit is mijn laatste hoop op een beetje positief resultaat op mijn bankrekening.

Please, doe het………ik wil zo graag weer naar de modelbouwwinkel….Please….


Bert


Laatst bijgewerkt door beheer op vr 18 apr, 2008 20:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 maart, 2008 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 maart, 2007 20:54 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Balk
Ik heb een veel betere remedie : een baan die veel tijd in beslag neemt en een oude wrakke auto waarmee je regelmatig staat te sleutelen . Gegarandeert succes en het bespaart ook geld (tenzij de onderdelen voor die ouwe wrakke auto veel kosten) :wink:

_________________
To brouw or not to brouw , that's the question


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 maart, 2008 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Bijna had je me er met dit stuk van overtuigd dat je aan de beterende hand was, tot ik je laatste zin las..............
Citaat:
Please, doe het………ik wil zo graag weer naar de modelbouwwinkel….Please….

Dat worden nog minsten 100 consulten extra :wink: !

Ben je er trouwens van overtuigd dat je een goede therapeut hebt?

Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 maart, 2008 21:09 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Mijn psych belde zojuist vanuit Zuid Afrika om te melden dat hij blij was dat er al twee nieuwe aanmeldingen zijn :D .
Geeft mij ook weer wat spek op de buik :lol: .


Groetjes Bert :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 10:25 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Tja... ik zou graag ook een afspraak maken, maar ik heb er helaas geen tijd voor. Er liggen nog zo veel kitjes te wachten... :roll:

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 apr, 2008 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Citaat:
Geeft mij ook weer wat spek op de buik


Nou de laatste keer dat ik je zag was je ook niet echt brood mager :D :D

Alweer leuk , maar dat roep ik ieder keer.
Voor mij zou de column wekelijks kunnen komen....


Altijd weer leuk om te lezen...

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement