Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column november 2007
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 22:53 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
Wetmatigheden.

Het is volgens mij alweer een weekje of twee geleden dat ik hem tegenkwam.

Ik zat weer eens vast met modelbouwen en moest dientengevolge naar de modelbouw winkel die een dorpje verderop ligt. Op zich niet zo’n probleem, ik heb een van de beste koopspook-killers die je je kan wensen…..mijn oudste dochter. Het zou dus geen zware opdracht moeten zijn om die twee potjes verf, en dat pakje styreen te scoren, en dan weer zo snel mogelijk huiswaarts te keren. Mijn dochter heeft dan haar handen vol om die (gebruikelijke) lolly te bemachtigen van de winkeleigenaar terwijl ik die verf uit het winkelrek haal.

Feitelijk fout gedacht dus. De winkel zelf is een gecombineerde modelspoor-modelbouw winkel. Achter in de winkel, bij een opgezette spoorbaan was er plotseling kortsluiting, althans, ik bemerkte eerst een lichtflits en een knal, onmiddellijk gevolgd door een penetrante schroeilucht. Geschrokken, en natuurlijk benieuwd naar wat er in eerste instantie aan de hand zou zijn, haastte ik mij met de winkeleigenaar naar achteren in de winkel. Daar zag ik hem staan, het was zeker een half jaar of langer geleden dat we elkaar voor het laatst gesproken hadden. We begroeten elkaar, en wist dat we weer heel wat te bepraten hadden.

Terwijl de winkeleigenaar aan het stoeien was met de elektriciteit en de doorgeslagen stoppen nam zijn assistent de schade op aan de spoorbaan, gelukkig deed de aardlekschakelaar ook nu zijn werk weer goed.
Al druk in conversatie met die oude bekende rekende ik mijn potjes verf af bij de vrouw van de winkeleigenaar. Gelukkig was het een klein bedrag dat ik contant kon betalen, want de pin apparatuur had het zojuist begeven vermelde ze mij. Ik bood uit vriendelijkheid die oude bekende een lift aan, zover zou ik toch niet om hoeven te rijden, hij vroeg me gelijk enthousiast of hij niet een bakje koffie bij mij zou mogen drinken, om dan gelijk mijn vorderingen op modelbouwgebied te kunnen bekijken. Achja, ik ben de beroerdste niet.

Tijdens het verlaten van de winkel hoorde ik nog net hoe een complete winkelstelling met modelbouwdozen omdonderde. Tijd om daarop te reageren had ik iet echt. Mijn dochter viel zojuist over haar losgelaten veters en viel daarmee een scheur in de broek, en een flinke wond op haar knie. De lolly had ze weten te redden en dat troostte haar ook in dit geval. Al onderweg naar huis met de auto kon ik mijn oude vriend vertellen dat het sinds zijn laatste ontmoeting alweer een stuk beter met mij ging, ik had zelfs alweer de moed gehad om te modelbouwen, sterker nog, er waren alweer enkele projecten klaar.

Die bak koffie zou trouwens nog wel even kunnen wachten, al slingerend probeerde ik de auto een beetje in bedwang te houden…klapband. Reservewiel erop geprutst, en zo goed en kwaad als het kon door naar mij thuis. Op die ene flitspaal na die waarschijnlijk iets te scherp stond afgesteld (ik reed echt maar 51 per uur!) waren we er dan ook vlug.
Bij het openen van de deur brak de sleutel af, ik raapte nog snel de post op (juist vandaag weer van die blauwe enveloppen), en riep naar mijn vrouw dat ze koffie moest zetten, vanwege die gast die ik al maanden niet meer gezien had. Natuurlijk kreeg ik weer die mok waar het oor vanaf brak tijdens het koffieleuten.

Uiteindelijk kwam het gesprek dan toch weer op modelbouw uit. Zorgvuldig pakte ik mijn laatste afgeronde project, om deze vol trots aan mijn gast te laten zien.

Op een of andere manier had ik het in de loop van de dag ook wel aan kunnen zien komen, want net op het moment dat ik met het model in mijn handen van de vitrinekast afliep, overviel mij een gigantische niesbui. Ik dacht nog dat zoiets normaal gesproken alleen in flauwe columns zou kunnen voorkomen, maar ik keek toch echt naar mijn trots die daar in stukken op de vloer was uiteengespat. Samen met mijn vrouw raapte ik onderdelen op van datgene waar de afgelopen maanden bloed zweet en tranen in was gaan zitten, en waar ik vol trots op het modelbrouwersforum de eindfoto’s van had gepresenteerd. Langzamerhand begon ik mij ook af te vragen of mijn gast wel van plan zou zijn de komende dagen, weken, en in het ergste geval maanden weg te gaan.

De vorige keer dat ik hem tegen het lijf liep, duurde het ook een paar weken voordat we alles doorgesproken hadden wat ons in het verleden allemaal overkomen was, en wat we gezamenlijk meegemaakt hadden. Hij oogt sympathiek, en meestal opent hij met een grap die eigenlijk te flauw voor woorden is. Hoe langer hij blijft, des te flauwer wordt zijn humor, en des te moeilijker is het om hem uit huis te krijgen. Op de mafste momenten haalt hij wel weer een gimmick met je uit, meestal als je net met een pincetje en secondenlijm iets aan elkaar probeert te lijmen. Eigenlijk kan alles wat misgaat en waarvan je nooit had gedacht dat het mis zou kunnen gaan als voorbeeld dienen.

Het is een feit het blijven de wetmatigheden van Murphy…….

Rob#@!Rsa;’rnrw;’lwn……..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 23:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 21:53 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Sint-Truiden
één van die dagen :? wie kent ze niet, maar jij hebt echt wel veel sh*t in één dag gehad :shock:
Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan moet je zeggen :wink:

_________________
Wie niets probeert heeft niks geleerd...

Onder constructie
Renault 4 hotrod
Boogy's Customs Garage 1/24

Opgeleverd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 15:33 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Heel leuke column weer :lol: Ik dacht eerst, ja, zal wel weer over het koopspook gaan, maar uiteindelijk werd het toch duidelijk.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 17:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
inderdaad een heel sterk einde

fantastisch geschreven, Robert,
De rust doet je goed
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 18:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
hij is weer erg goed! ik zag dit einde niet aankomen maar het is wel erg goed :D was het maar vast december :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
herkenbaar... je hebt em inmiddels de deur uit?.. hij is gisteravond nog even gaan buurten in Kerkrade geloof ik.. daar hebben ze ook een paar uur zonder stroom gezeten..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 18:47 pm
Berichten: 2039
Woonplaats: hengelo
ik herkent het, ik had gister zon dag, echt alles zat me tegen, bij aangereden met de scooter, op het werk ging het niet echt fijn, maar daar in tegen had ik vandaag toch zo donders geluk, net alsof het zo was voorbestemt :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Arie Kabaalstra schreef:
herkenbaar... je hebt em inmiddels de deur uit?.. hij is gisteravond nog even gaan buurten in Kerkrade geloof ik.. daar hebben ze ook een paar uur zonder stroom gezeten..


Ja,bij ons was dus twee en een half uur geen stroom... :? .
Ziet er spookachtig uit,hele woonblokken diepzwart,geen straatverlichting...alleen bij sommigen huisjes kaarsverlichting.

T,gebeurt....

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
dus jij hebt je Queen Mary en de Hermann Marwede maar even aangezet in de woonkamer, en de Hercules in de slaapkamer?.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Arie Kabaalstra schreef:
dus jij hebt je Queen Mary en de Hermann Marwede maar even aangezet in de woonkamer, en de Hercules in de slaapkamer?.. :)


Als we stroom hadden gehad wel ja :wink: ..

De stopcontacten waren leeg..

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement