Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column september 2007
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2007 21:37 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 14:11 pm
Berichten: 23
3e Brouwersdag 2007.

Een veel te kleine ruimte, ongeveer ter grote van tien vierkante meter. Slechts een tiental meegebrachte modellen en even zoveel bezoekers. De diehards van het forum waren natuurlijk wel op komen dagen, evenals een enkele verdwaalde bezoeker, die daarvoor nog amper aan modelbouw had gedaan. De door brouwers vervaardigde modellen werden opgesteld op een plank aan de muur, waar kort daarvoor nog bouwpakketten stonden. Een enkel model viel zelfs in stukken, en de eigenaar van het betreffende model kon er alleen maar om lachen, of het als een boer met kiespijn was zullen we misschien wel nooit te weten komen. De demonstraties werden gegeven aan een tafel die aan een raam stond.

In feite zat de demonstrateur met de rug naar de toehoorders (ook niet meer als een persoon of tien per demonstratie) zijn verhaal af te doen. Niet echt een ideale situatie, maar gelukkig kon iedereen het fatsoen opbrengen om aandachtig te luisteren naar de demonstraties over verweren en spandraden aanbrengen. Hu? Spandraden aanbrengen. Hebben we iets gemist op brouwersdag? Nee hoor, zo bescheiden was de opzet in 2005 nog, op de allereerste modelbrouwers bijeenkomst.

In 2006 uit voorzorg dan maar een iets grotere zaal mede omdat het forum ook weer een beetje gegroeid is, en er dus op iets meer opkomst gerekend mag worden. De modellen verhuizen van een plank aan de muur naar tafels die (logischerwijze) op de grond staan.

Deze schaalvergroting ten opzichte van vorig jaar blijkt ook zijn nadelen te hebben. Doordat er veel meer bezoekers komen dan waar vooraf op gerekend was blijken de demonstraties vaak slecht te verstaan. Ook loopt het “verkeer” rond de tafels vaak helemaal vast en stijgt de temperatuur tot tropische waarden. Zelfs de brouwerswinkel van Hanjo bereikt op het einde van deze dag bijna de status “uitverkocht”. Zoals ik al in mijn column van vorig jaar over de brouwersdag 2006 vermelde, een gigantisch succes, met een buiten de verwachtingen om, een grote opkomst.

Voor 2007 waren enige knelpunten dus al bekend. De mogelijkheden van de zaal die we vorig jaar hadden ook. De (technieken)demonstraties zouden naar een aparte ruimte verhuizen, wat de verstaanbaarheid zou vergroten. Ongeveer een weekje of twee voor aanvang werden de aangemelde modellen die de brouwers zouden meenemen geëvalueerd, evenals de tafel opstelling in de zaal. Paniek. Nog steeds niet genoeg ruimte over om alles neer te zetten. Hoe de tafels ook geschoven zouden worden, er zou niet genoeg plaats zijn. Extra ruimte in de zaal betrekken bleek niet meer mogelijk. Dan maar geen brouwersdag, ten onder gegaan aan zijn eigen succes?

Gelukkig niet, op het laatste moment wist Hanjo een andere locatie uit zijn modelbouwhoed te toveren, en wat voor een. Voldoende gratis parkeerplaats, ruimte voor demonstraties en live brouwen, en een grotere zaal om alle meegebrachte modellen te stallen.
Een gouden zet bleek achteraf, er was maar een enkele tafel tekort. De in grote getalen opgekomen bezoekers hadden meer ruimte om alles te bekijken en aan te horen. Desondanks bleef het “intieme” gevoel van een forum meeting gehandhaafd.

Robert en Bert waren er natuurlijk ook, en zoals gewoonlijk renden ze met z’n tweeën weer de gehele dag achter de feiten aan. De meegebrachte modellen vielen al uit elkaar tijdens het neerzetten en omdat Bert zo’n veelpraat is en weer overal bleef hangen kwam Robert alweer niet toe aan het bijwonen van de vele interessante demonstraties op modelbouwgebied.

Het leuke verschijnsel dat modelbouwers er toch anders uitzien in het echt in tegenstelling tot wat onze verbeelding ervan maakt vanuit een paar woorden die vanuit van het toetsenbord komen bleek ook weer een leuke gewaarwording. Evenals het gissen van de Nicknames bij de vele forummembers die overal rondhuppelden (vaak in diepgaande gesprekken).

Een van de weinige dingen die mij op waren gevallen is dat Hanjo dit jaar geen model had staan. Voor brouwersdag 2008 verwacht ik dan ook op zijn minst een Hot-rod model van Hanjo’s hand, oja, een paar extra tafels om alles neer te zetten.

Robert.


Laatst bijgewerkt door beheer op ma 08 okt, 2007 23:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2007 21:42 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Goed opgelet Robert - er stond geen model van mij bij! Het is eigenlijk een schande, maar om nu voor de derde keer de groene Streetrod neer te zetten leek me ook zo afgezaagd... Het project Modelbrouwers.nl kost nu eenmaal heel veel tijd.

Maar bij deze beloof ik dat er op Brouwersdag 2008 een nieuw model van mij komt te staan! Of dat nu de Led Sled is in een verder stadium of de 1:8 Corvette met bewegende deuren of toch de 1:16 Corvette - who knows!


Laatst bijgewerkt door hanjos op do 13 sep, 2007 8:21 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 sep, 2007 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Eigenlijk hebben we de hele dag in jouw project rondgelopen Hanjo, wat begon met een kast in de schuur is inmiddels uitgegroeid tot een heuse winkel!.. 't leukste is nog wel aan de klanten 2 uitersten van modelbouw tonen, jouw Groene Ford, en de Roestbruine uitvoering van Rondriaan.. 90% van de klanten gelooft niet zonder slag of stoot dat ze beiden uit dezelfde doos komen... :)

Volgend jaar hoop ik ook weer een paar modellen mee te nemen.. de Ludmilla is bijna klaar, t' renaultje is klaar, de Bimota gaat als een speer.. ik heb er nu al zin in..:)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2007 0:13 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 21:53 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Sint-Truiden
Ik vind het ontzettend jammer dat ik er niet bij kon zijn :(

maar het is dan ook een heel eindje rijden voor mij. :roll:

Zijn er nog geen plannen om de (of nog een extra) brouwersdag te laten doorgaan op een iets meer zuidelijkere locatie?

Groetjes

_________________
Wie niets probeert heeft niks geleerd...

Onder constructie
Renault 4 hotrod
Boogy's Customs Garage 1/24

Opgeleverd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2007 1:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Helaas was ik weer verhinderd om naar de Brouwersdag te komen door anderen verplichtingen gelukkig wel leuke verplichtingen :)

Ik hoop wel op 2008 aanwezig te zijn (als er niets tussen komt)

Ron

Ps leuk om te lezen dat dat de ratrod wel eens voor een discussie zorg :lol:

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 sep, 2007 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Mijn link is direct naar het forum, daarom nu eerst gelezen.

Ik heb ook alleen Robert leren kennen , Bert was even niet dacht ik...

Citaat:
Het leuke verschijnsel dat modelbouwers er toch anders uitzien in het echt in tegenstelling tot wat onze verbeelding ervan maakt vanuit een paar woorden die vanuit van het toetsenbord komen bleek ook weer een leuke gewaarwording.


Ja , het was niet voldoende tijd voor alles, volgende keer twee dagen met avond event :D , en goedkoop Hotel, zodat voldoende overblijft voor de koopspoken.
En dichter bij Limburg :)

Leuk artikel weer...

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 sep, 2007 17:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 21:53 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Sint-Truiden
tbs schreef:
Mijn link is direct naar het forum, daarom nu eerst gelezen.

Ja , het was niet voldoende tijd voor alles, volgende keer twee dagen met avond event :D , en goedkoop Hotel, zodat voldoende overblijft voor de koopspoken.
En dichter bij Limburg :)

Gr
Helge


Vind ik een heel goed idee: boek mij maar een kamer voor volgend jaar :D (Tenzij het natuurlijk niet zo ver meer is :wink: )

_________________
Wie niets probeert heeft niks geleerd...

Onder constructie
Renault 4 hotrod
Boogy's Customs Garage 1/24

Opgeleverd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 sep, 2007 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
(Ro)Bert, jou heb ik helemaal niet gesproken op de brouwersdag. Maar ondanks dat was het wel een hele leuke dag. Volgend jaar zeker weer!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 sep, 2007 19:59 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
fightingfalcon schreef:
(Ro)Bert, jou heb ik helemaal niet gesproken op de brouwersdag.
Robin


Ik ving wel telkens een flits op van jou krullen :P , maar op de een of andere manier zijn we elkaar door de drukke gesprekken toch misgelopen.
Volgend jaar zal ik voor herkening een Telegraaf onder mijn arm dragen, gleufhoed en een zwarte bril :mrgreen: .
Het forum wordt erg groot, en dat merk je op zo'n brouwersdag, je komt tijd te kort om en met brouwers te praten, en de modellen te bekijken, en dan ook nog die demonstraties, en die winkel van Hanjo.......

Oja Helge, je hebt inderdaad met Robert gesproken, Bert zat op dat moment nog altijd te klungelen om die afgebroken onderdelen van zijn modellen weer vast te krijgen :shock: .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Brouwersdag
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2007 23:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 okt, 2006 21:27 pm
Berichten: 229
Woonplaats: amsterdam
Wat ik er van gezien heb s'morgens was het een interessante dag
maar zou er niet een manier zijn om de bezoekers die lid zijn van de brouwers te voorzien van een naamkaartje met hun nickname (schuilnaam ) Kunnen we tenminste zien welke koppen bij welke namen passen , of zijn jullie bang, dat dat tegen valt?

Joop

_________________
Denkt alleer gij doende zijt en doende denkt dan nog


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement