Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
dit kwam in mij op toen ik enige tijd geleden een cabine kit kocht van johannes inzagers , de daf 2600
ik zal 12 a 13 jaar geweest zijn toen ik 10 dagen voor de kerst meeging met mijn oudere broer naar italie , hij had toen een daf 2600 , vrij nieuw en de kleur was daf rood
na de container geladen te hebben in rotterdam met 2 adressen rond milaan gingen we maandag rond 15.00uur op weg via belgie en frankrijk zou de route verlopen
regenachtig en somber gleden de kilometers onder de wielen door , de route die hij op het oog had ging niet door vanwege sneeuwval en hij besloot via genua naar italie en zo milaan te rijden
donderdag vrijmaken en met geluk konden we nog lossen , de 2 adressen lagen dichtbij elkaar dus dat was een meevaller , bij het laatste los adres lag er een telex met het terug laad adres met
de goederen die we moesten laden , vloekend deelde hij mij mee dat dat een gehucht was bij verona , dat word dus doortrappen , vrijdag rond 14.00 uur waren we bij het laad adres
in de telex stond : eikenhouten tafel,s met 1 poot , los van elkaar en met paardedekens laden ivm beschadegingen: ik zie ons nog staan in het kantoortje van die man , aan een tafel zijn zoon die huiswerk of zo zat te maken , in de hoek een hond op een oude deken [ waarschijnlijk de enige deken die ze hadden ] een oude bureau waar een assistente zat te rammelen op een oude typemachine
mijn broer wilde niet laden omdat er geen verpakkingsmateriaal was voor de tafelbladen en poten ,bellen met olanda in die tijd moest dat via receptie,s ed en dat duurde 1 uur voor hij verbinding had met holland , terwijl hij aan de telefoon stond te praten en zoiets zei : ik sta hier bij raviolo , tikt de eigenaar [ de man was fors en had een zwarte baard en een kop met krullen ] hem op zijn schouder en sprak met luide stem [ als een opera zanger met de handen naar de hemel opgeheven ] STILTAVOLI , de zoon liet de potloden op de grond vallen , de hond schrok met een grom omhoog
en mij kon je bijwassen van het lachen , mijn broer keek een beetje verbaasd wat er gaande was en na rustig het gesprek afgemaakt te hebben werd er overeen gekomen dat hij alles zou inpakken
de assistente werd met zoon en echtgenote op pad gestuurd om bij de plaatselijke kruidenier alle wc rollen te kopen die zou dienen als verpakking om de poten
de man had een nieuwe werkplaats en de vrachtwagen moest het terrein op en ter plaatste draaien om met de deuren naar de werkplaats te komen
dat terrein was 1 grote modderpoel dus met de eerste poging zat hij vast , de wielen rondmalend in de blubber , nejente probleme , la grande pappa werd op getrommeld met een traccetorrie
en die zou hem wel even er uit trekken , een oorverdovend lawaai of er 20 geweren tegelijk werden afgeschoten en lekker echo makend kwam daar de traccetorrie aangereden
een rode fiat die waarschijnlijk de 2e wereldoorlog net had overleefd , hij kwam overeen dat als mijn broer achter het stuur zat hij zou gaan trekken , ketting aan de trekpunt van de bumper
en het zou moeten goed komen , mijn broer stapt in en grande pappa geeft gelijk gas dat hij zich ingroef en met 1 hand op zijn pet drukkend en de andere het stuur vast stuiterde hij op en neer en de ene koplamp die de traccetorrie had ging als een zoeklicht op en neer , hemelwijzend en grondwijzend ,ik dacht , als de ketting breekt worden het 1e jaar geen tafels meer gefabriceerd
maar hij kwam los en werd netjes zo danig neer gezet dat er geladen kon worden

word vervolgt
hoop dat jullie het een beetje aardig vinden , en het is echt niet verzonnen
het volgende deel zal ik van de week er op zetten als men het goed vind
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 17:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor deze bijdrage, Jacobus. Het is zeker leuk geschreven, al lijkt er voorlopig minder verband te zijn met modelbouw dan bij de andere columns het geval was. Na deze aanzet zal er wel vraag naar het vervolg zijn. Kan je wel gebruik maken van leestekens, dat zal de leesbaarheid sterk verbeteren?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
benieuwd naar het vervolg op dit verhaal...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2016 17:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
steve , het verband kwam door de resin kit van johannes inzagers [ daf 2600 ]
en nu het vervolg
nadat de wagen goed neergezet was , werden we uitgenodigd om te gaan eten , de mensen zouden de wagen laden dus dat was geen probleem
in die straat was er een restorante annex feestzaal , daar aangekomen was er tot onze verrassing een bruiloft gaande .
dat was geen probleem , we werden netjes in de hoek gepland en ook het bruidspaar vond het leuk om daar 2 natgeregende figuren uit holland te hebben , no problemo .
als je wel eens een film heb gezien van de godfather met die bendeleden , nou zo zagen ze er dus uit , 3 delig costuum , corsage op en hoed
het was goed eten en een wijntje erbij , geweldige ervaring
na uitgebreid afscheid genomen te hebben gingen we terug naar het voertuig die inmiddels vol zat , papieren regelen en vertrekken maar
hij ging terug via de brennero [ brennerpas ] ik heb die nacht eigenlijk wienig gezien , ik lag heerlijk te slapen , wakker gemaakt in een zonovergoten parkeerplaats met besneeuwde vlakte en bergen
en verder ging het weer , hard broodje naar binnen proppend richting duitsland , grens passage was ook een heen en weer geloop van loket naar loket en eindelijk er over
de terugreis was gewoon slecht , sneeuwval en ik heb nog nooit spullen naar voren zien trillen als je achterover aan het door slippen ben om boven te komen , ik er uit om voertuigen te waarschuwen achter de wagen en om de haverklap weer instappen als die weer vaart had .
daarmee een hoop tijd verloren en je moest voor 22.00 uur duitsland uit wezen en het was inmiddels al 01.00 uur geweest en op ongeveer 1 uur van de grens werden we staande gehouden door de polizei vanwege het farhverbot der lkw,s , begeleiding naar een rasstatte en verplicht blijven staan tot zondag avond 22.00 uur
maandag ochtend werd ik thuis gedropt met mijn koffer vol wasgoed en een paar flessen wijn die we gekregen hadden bij diverse expediteurs
kerst was al over 1 dag dus mooi op tijd thuis
en nu ik met de resinkit op de hobbytafel aan het mijmeren was kwam deze herinnering boven
ik was weer terug in dat kantoortje en zie de man met woeste baard daar weer staan met de handen naar de hemel en zijn naam luidkeels uitsprak STILTAVOLI!!!


koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 apr, 2017 9:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 apr, 2017 8:37 am
Berichten: 3
Beter laat dan nooit! Leuk vervolg!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement