Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Alle voer-vaar-en vliegtuigen die tijdens de 1e Golfoorlog van 1991 dienst deden bij de alliantie, of Irak zijn welkom !



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 aug, 2016 14:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Wat jammer dat dit juweeltje grotendeels dichtgekleefd moet worden...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 aug, 2016 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
@iedereen, heel erg bedankt voor de complimenten :shock: :oops: :D :D
@steven, Ik baal er zelf ook van, en grijp ook elke kans om iets extra's open te kunnen zetten om toch iets meer van het interieur te kunnen zien. En anders heb ik altijd de foto's nog :)
@peter, die spitfire hangt hier nog steeds boven mijn bureau, en is nog nooit uit elkaar gedonderd. Was die hoeveelheid lijm toch nog ergens goed voor :lol: . Thanks voor de complimenten!


greetz, nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug, 2016 16:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Terug van vakantie heb ik toch één opmerking: Jammer dat deze straks niet bij mij in de kast staat. Mag ik me verder aansluiten bij alle complimenten en ik sta geheel achter het verhaal van Peter.

@Nicky: Was je ook weer van plan om op 5 november in Hurdegaryp te komen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd om hem/haar in het echt te bewonderen. Bovendien heb jij dan ook weer een leuke dag :mrgreen:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug, 2016 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Dankje rene! Gooi mij maar op aanwezig en bouwend, mocht het niet te regelen zijn met het werk of ivm school, laat ik het weten! Was erg goed bevallen afgelopen jaar :)

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 aug, 2016 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
:brouw: :brouw:

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2016 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ben ik weer met een update! :D Helaas door school de afgelopen weken niet zo ver kunnen komen als gehoopt, waardoor ik wellicht een beetje in tijdnood ga komen tegen het einde van deze groepsbouw. De laatste paar bouwstappen zijn nu in voltooiing, maar dit duurt helaas iets langer dan verwacht. Zo hebben de rotorkoppen meer werk nodig met het PE, en had ik nog wat pasprobleempjes. Maargoed, een update van de stand van zaken:
Bij de laatste update was ik hier gebleven:
photo 380478

En nu staat de heli er zo bij:
photo 383448
Maar dat was een fast forward, terug naar het begin, en dan langzaamaan weer naar hoe de helikopter er nu bij staat;

Nadat de romphelften dichtgeplakt waren moest er nog een cockpit onderdeel gelijmd worden. Nu ben ik me er eigenlijk wel van bewust dat je hier helemaal niks meer van terugziet, maar onder het motto 'we hebben de foto's nog' toch maar erin geplakt. Ook hier heb ik een PE onderdeel gebruikt ipv het decal, met een groot verschil:
photo 383732
Ik vind het toch jammer dat je er niks meer van kunt zien, maar het zij zo helaas.

Hierna was het tijd om het cockpitglas te monteren. Op veel foto's is te zien dat er in de neus een blauw achtige lamp zit, zoals hier te zien is. Dat moest natuurlijk nagemaakt worden, bij deze mijn poging tot:
photo 383752
Ik heb werkelijkwaar geen idee hoe dit er straks uit komt te zien als alles geverfd is, dus ik hoop op het beste :')

Toen werd het tijd om de sponsons te gaan bevestigen, dit had ook nog wat voeten in de aarde, omdat het uit redelijk wat onderdelen bestond wat niet echt 100% wilde passen. Voordat ik de buitenste delen bevestigde heb ik nog een messing staaf vastgelijmd aan de binnenkant, voor wat extra stevigheid:
photo 383733

Na heel wat schuren van de romp zelf, en van de sponsons zag alles er uiteindelijk zo uit:
photo 383734
photo 383749
photo 383751
Dit heeft helaas veel meer tijd nodig gehad dan ik had gehoopt, waardoor mijn 'planning' hierdoor een beetje achterliep. Maargoed, het is allemaal glad nu. Omdat alles nu eindelijk glad was, was het tijd voor alle onderdelen, upgrades, bewerkingen en photoets! Hier volgt nu een klein commentaarloos verslagje van allerlei foto's, met waar mogelijk eerst de foto van hoe het eerst was, en het eindresultaat:
photo 383735
photo 383736
photo 383737
photo 383738
photo 383739
photo 383744
photo 383747
photo 383748
photo 383753
photo 383754
photo 383755
photo 383756
photo 383757
photo 383759
photo 383760

Verder moesten er nog wat plastic onderdelen vervangen worden door PE, zoals 1 deurtje en de beschermingsplaten rechts van de cockpit:
photo 383740
photo 383741
photo 383742
photo 383745
photo 383758

En de rotorkoppen waar ik nu mee bezig ben:
photo 383746

Zodra deze af zijn kan ik beginnen met het verfwerk! Komende zondag in Mol nog wat verfjes kopen, en dan kan de pret beginenn :) Ik heb besloten om de heli in het echte DS schema te verven; lichtbruin en donkerbruin.

Ik houdt jullie op de hoogte!

greetz, nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2016 20:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Gaaf hoor, mooi PE werk! :brouw:


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2016 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Flinke upgrade, maar dat pe, en overige extra's (antenne's, radar-warning-recievers etc.) staat 'haar' goed.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 sep, 2016 22:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
@ alle GB DesStrm bouwers:

Beste allen,

Is er animo om jullie modellen uit deze GB te showen op de brouwersdag, 24 September ?
Bij voldoende animo kan ik dat nl. aangeven bij de organisatie en voor wat aankleding zorgen !
Ik hoor graag van jullie via PB. of in de "Praathoek-sectie ".

Ook modellen die nog niet af zijn zouden mee kunnen natuurlijk.
Misschien een ideetje om er dan een plaatje bij te leggen van je reallife voorbeeld.

Groet,
Michel.

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2016 9:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Tussen al het schoolwerk door toch nog iets aan de heli kunnen doen, hier is een kleine teaser voor de update van (hopelijk) zondag!
photo 386388
photo 386387

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement