Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Alle voer-vaar-en vliegtuigen die tijdens de 1e Golfoorlog van 1991 dienst deden bij de alliantie, of Irak zijn welkom !



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2016 9:14 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
En ? Hoe is de aardrijkskunde gegaan ?

Mooi onderwerp, en een prima intro, Tom !
De spreus vind ik er prima uitzien, al heb ik zelf nooit een grote raket gebouwd ( op de F-104 na :D )
Ben heel benieuwd naar je vorderingen !

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2016 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Aardrijkskunde ging wel, ik heb wel altijd het idee dat het bij dit vak wel nog alle kanten op kan gaan wat betreft het punt. Maar ik ga er niet van uit dat ik opeens een 4 ga halen hiervoor, als je de hele bovenbouw nooit lager dan een 5,5 gehaald hebt. :mrgreen:

Hoe dan ook, tijd om eens te beginnen met dit ding, en wel met de motor:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet dat het een vrij gedetailleerd blok is, met veel kleine boutjes. Het heeft wel een typisch Trumpeter-trekje; tussen vrijwel alle onderdelen zitten kleine naadjes na het verlijmen. Maar met wat opschuren krijg je het meeste wel weg.

Dit onderdeel kon ik echter niet echt thuisbrengen:
Afbeelding

Het was ook niet terug te vinden op de tekeningen:
Afbeelding

Afbeelding

Maar na wat logisch nadenken ( :roll: ) kwam ik toch tot de conclusie dat dit Trumpeters poging tot het maken van bougiekabels is geweest. Hoe dan ook, eerst maar eens alles van het onderdeel af gesneden, en zelf de kabels maken. En tegelijkertijd heb ik ook nog wat andere kabels gelegd, aan de hand van dit (best wel handige) diagram:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aan de hand van nog wat andere tekeningen zijn er nog wat kabeltjes bij de compressor en het luchtfilter gekomen.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben overigens niet van plan om ieder leidinkje aan te leggen (mede omdat ik dan de deadline niet ga halen :mrgreen: ), omdat dit simpelweg niet te doen is op dit klein blokje. De motorruimte zit dan zo volgepropt met kabels, dat dat me net iets te ver gaat. :lol:

Afbeelding

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 1:27 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Leuke aanvulling van het motorblok.
Zal er nog iets van te zien zijn?

Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Bedankt Thiery, en van het motorblok blijft straks wel nog vrij veel te zien ja. In warme landen zoals Irak (waar dit ding rondgereden heeft) was het gebruikelijk om de zijschotten van de motorkap weg te laten, waardoor je vanuit de zijkant vol op het motorblok kan kijken. Daarom steek ik nu ook vrij veel werk in het detailleren van de motorruimte, omdat hier straks nog best veel van te zien zal zijn.

Ondertussen heb ik weer het een en ander kunnen doen aan de truck. Er is al een begin gemaakt met het chassis, en een aantal andere kleine spulletjes voor op het chassis (accu's, persluchtcilinders en verdeelbak) zitten er ook op.

De dwarsstukken van de chassisbalken bestonden zelf ook nog uit een heel aantal onderdelen, en ook hier weer een hoop detail.
Afbeelding

Na het in elkaar passen van het chassis (wat verassend gemakkelijk ging, de dwarsstukken pasten perfect in de chassisbalken, en niks trok achteraf krom) zijn de accu's erop gekomen. Hier heb ik nog wat extra draadjes getrokken tussen de twee accu's, plus een kabel die richting motor gaat, en een aardingsplaat. Hier zie je overigens wel helemaal niks meer van (daar kwam ik achteraf opeens achter :roll:), maar je weet wel dat het er zit. :mrgreen:
Afbeelding

Toen was het tijd voor de verdeelbak. Deze komt achter de motor te zitten, en zorgt voor de aandrijving van alle assen.
Afbeelding

Afbeelding
Na wat zoekwerk in de ZiL-handleiding zag ik dat er een aantal schakelstangen vanuit de cabine naar deze verdeelbak lopen. 1 pook is voor de lage/hoge gearing, en een andere pook schakelt de voorwielaandrijving aan of uit. De scan is een beetje rattig, maar samen met wat andere tekeningen was er toch uit op te maken dat de rechtse pook in de cabine voor de gearing zorgt, en de linker pook de voorwielaandrijving verzorgt.
Afbeelding

Voor het gemak heb ik toen maar de versnellingsbak weer losgemaakt van de motor en gemonteerd, omdat hier ook nog het een en ander aan detailwerk op gaat komen. En dit is toch net iets gemakkelijker te monteren als de versnellingsbak al in het chassis ligt.
Afbeelding

Met ijzerdraad en styreenplaat ben ik dus maar begonnen met de stangen, eerst die voor de voorwielaandrijving. Deze zit net voor de kruiskoppeling van de aandrijfas vast aan de verdeelbak, en deze steekt dus ook deels uit onder het chassis (dus zichtbaar).
Afbeelding 4

Afbeelding

Toen ben ik ook gelijk maar begonnen met het leggen van de luchtleidingen. Dit is een vrij ingewikkeld systeem, omdat hier niet alleen de remmen, maar ook de banden zelf op aangesloten zijn (regelen bandenspanning). Vooralsnog heb ik dus ook nog alleen maar de cilinders op elkaar aangesloten.
Afbeelding

Afbeelding

De cabinevloer heb ik toen ook ook maar gelijk op het chassis gelijmd, omdat hier ook een hele hoop extra details op komen.
Afbeelding

En hier kwam al gelijk de reden: de eerder genoemde schakelstangen komen allemaal onder de cabine uit, omdat hier ook de bedieningshendels zitten. En als je ze gelijk aan de vloer vast kan zetten, is het net wat steviger dan als ze los zouden zweven boven het chassis.
Afbeelding

En ook met de koppeling was dit het geval. Het koppelingspedaal zit vrij ver naar links in de cabine, waardoor het mechanisme deels zichtbaar is. En dit moest natuurlijk ook op het model komen :mrgreen:. Na een hele hoop gefrut te hebben met kleine stukjes plastic en veel kijken naar tekeningen is het uiteindelijk toch nog redelijk goed gekomen. Veel gedetailleerder krijg ik het toch niet, daar is het écht te klein voor :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Het brandschot heeft 1:1 een hele hoop bedrading en andere elektronica. Het brandschot van Trumpy is opvallend kaal, je zou denken dat ze bij zo'n gedetailleerd motorblok ook gelijk de motorruimte meenemen. Maar hoe dan ook, dit soort dingen zijn vrij snel gescratched:
Afbeelding

Het blauwe blok is de voltageregulator, en hier staat de dynamo van de motor direct op aangesloten. Op foto's is te zien dat deze kabelbundel bijeen gedraaid is met tape/buis/wat dan ook, en dit is op schaal 1/35 gemakkelijk met aluminiumtape te doen. Netjes hoeft het gelukkig niet, want dat waren ze destijds in de fabriek ook niet. :mrgreen:

Aan de linkerkant zit een soort reservoir, wat waarschijnlijk iets met de cabineverwarming te maken heeft. Hier lopen ook een aantal kabels uit, allemaal richting cabinevloer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is overigens genoeg kabel te trekken op het chassis, waaronder het hele brandstofgebeuren, de luchtleidingen, en nog wat stroomkabels. Genoeg nog om te doen dus. :brouw:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
1 week verder, en eigenlijk is er nog niet gek veel bijgekomen op het chassis... Nou ja, van de onderdelen die Trumpy meegegeven heeft zijn er nog niet gek veel bijgekomen, er zit ondertussen wel al een hele bende koperdraadjes en Evergreen extra op het chassis. Het leuke (en tegelijkertijd ook het vervelende :mrgreen: ) aan een truck (of iedere andere softskin op 1/35) is dat er ontzettend veel zichtbaar blijft aan het eind. Hierdoor kun je je hart ophalen met scratchen, ook al blijft niet alles even zichtbaar aan het einde. Maar ja, je weet dat het er zit, en dat het ongeveer klopt met de werkelijkheid. En het houdt je bezig tijdens de toch niet zo mooi weer-lente die we nu meemaken. :roll:

Ik ben eerst verder gegaan met de remmen. Nu kan ik nog redelijk overal bij, dus heb ik nu gelijk het ventielenblok tussen de chassisbalk gepropt. Hier komen straks alle remleidingen op te zitten, plus de koppeling voor aanhangerremmen.
Afbeelding

Het rempedaal zat, net als de koppeling, met een ietwat ingewikkeld mechanisme op dat ventielenblok aangesloten, en met heel wat keren tot 10 tellen heb ik dit na proberen te maken onder de (steeds voller rakende) bodemplaat.
Afbeelding

De ZiL is 1:1 uitgerust met een systeem om d bandenspanning te regelen; mocht je op losse zand of iets dergelijks terechtkomen, dan kun je de banden leeg laten lopen om zo het contactoppervlak van de band groter te maken (een slappe band zakt meer in dan een keihard opgepompte band, waardoor je meer grip krijgt). Het was wel nog niet een heel geavanceerd systeem, en met name de drukregeling was echt op z'n Sovjets opgelost;
De compressor staat continue lucht naar dit systeem te blazen. Met een serie kraantjes in de cabine kun je de hoeveelheid lucht regelen, maar feit is dat er nog steeds continue lucht naar de banden geblazen wordt. Om te voorkomen dat de banden van de ZiL op een gegeven moment knappen, zijn de banden opzettelijk lek gemaakt; ieder band is vergeven van kleine gaatjes, waaruit de overdruk de band uit kan.
Het systeem wordt dus met 6 kranen in de cabine geregeld (1 kraan per wiel). Een erg handig hulpje bij deze klus was dit diagram:
Afbeelding

Hier zie je overigens het kranenblok wat in de cabine zit:
Afbeelding

Het was heel wat priegelwerk om dit blok na te maken voor het model, maar uiteindelijk is het toch gelukt. De koperen ringetjes heb ik gemaakt d.m.v. een koperdraad rond een torsiestaaf van een Jagdpanther te draaien, en iedere winding apart af te snijden (met de torsiestaaf er nog in, zo heb je gelijk de plastic kern).
Afbeelding

Aan de motorkant heb ik ook nog een soort leidingenblokje gemaakt; je ziet er straks niks meer van, dus er gedetailleerd hoefde het niet.
Afbeelding

En toen begon het leidingen trekken (altijd leuk :mrgreen: ). Dit is de bundel voor de achterwielen, die door/tussen/over/onder heel wat dwarsbalken heen moet (heel veel gefrot dus :mrgreen: ).
Afbeelding 5

Afbeelding 6

Afbeelding 7

De leidingen gaan uiteindelijk door de chassisbalken heen, en hier wordt nog een andere leiding op aangesloten die naar de wielen gaat.
Afbeelding 8

Bij de vooras zijn de kabeltjes niet zo lang, maar het wel nog wat lastiger om langs alle obstakels te komen zonder gelijk de passing van andere onderdelen te saboteren.
Afbeelding 9

Afbeelding 10

En uiteindelijk komen er dan zes draden uit op het kranenblokje. Nogmaals, het had netter gekund, maar uiteindelijk is dit stukje nauwelijks meer te zien.
Afbeelding 11

Dan de uitlaat. Nu alle leidingen aan de uitlaatkant getrokken zijn, kan deze er ook op. Met wat plamuur heb ik een structuur op de uitlaat aangebracht, om zo straks een mooi roestkorstje te maken. De demper hoeft niet zo roestig te worden als de rest van de pijp, omdat deze ook niet zo snel roest.
Afbeelding 12

Afbeelding 13

En gemonteerd:
Afbeelding 14

En als laatste de radiator. De ZiL heeft naast de motorkoeling ook nog oliekoeling, en hiervoor zit nog en kleinere radiator voorop de grote radiator. Ik kon nergens goede foto's vinden van de precieze aansluitingen van de oliekoeler op de motor, maar in de handleiding stond in de tekst wel een redelijk duidelijke beschrijving. De tekeningen waren helaas te slecht om te gebruiken, dus is het voor een deel gokken geworden.
Afbeelding 15

Afbeelding 16

Binnenkort kunnen de assen erop gezet worden, en dan kunnen ook de remmen en de bandenslangen afgemaakt worden. Het enige wat dan nog moet gebeuren zijn wat stroomdraden voor de lampen en de brandstofleidingen en dan is het chassis (eindelijk) wel af. Gelukkig maar, want veel meer leidingwerk past er ook niet meer bij... :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi leidingwerk....

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jun, 2016 0:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Lekker bezig Tom! :brouw:



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jun, 2016 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Bedankt heren! :brouw:. De bouw van de truck gaat langzaam maar zeker weer verder, met dit keer niet zoveel leidingwerk als de vorige keer. In de instructies lag al een hele tijd de pagina met de vooras open op de werkbank, maar door al het leidingwerk dat nog door de chassisbalken getrokken moest worden, kon deze as er nog niet op gezet worden. Maar het ding in elkaar lijmen ging natuurlijk wel al:

Afbeelding 1

Afbeelding 2

Afbeelding 3

Afbeelding 4

Je ziet het; ook hier weer een hele hoop detail. Buiten de remleidingen hoeft er eigenlijk niks toegevoegd te worden, echt alles zit erop. Trumpeter heeft de as ook zodanig ontworpen dat hij (zolang je niet te scheutig met de lijm omgaat :mrgreen:) volledig stuurbaar blijft. De stuurstang die naar de stuurkolom loopt is daarentegen weer gewoon in 1 onderdeel gegoten, waardoor je alsnog moet gaan hakken en zagen om de as in een ingestuurde positie te zetten. :roll:. Maarja, dat is dan ook het enige dat er minder is aan deze as, voor de rest is het gewoon een ontzettend gedetailleerd ding. Er zijn dan ook zo'n 20-30 onderdelen in dit asje gegaan...

Ook de lier kon eerst niet op het chassis gebouwd worden wegens anders zat hij in de weg met de leidingen leggen. Het touw op de lier zat bij de kit, en ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Je hebt ook vaker touw bij kits zitten dat het beste gelijk de vuilnisbak in kan, maar dit is erg mooi, dun touw.
Afbeelding 5

Afbeelding 6

Afbeelding 7

De bumper heeft wat schade gekregen, het plastic was zacht genoeg om het "koud" te kunnen buigen. Het aluminiumfolie dat op de binnenkant zit, zit er om wat pinmarks te verbergen. Met plamuur en schuurpapier kom je er vrijwel niet op deze plek, omdat de bumper aan beide kanten een opstaande rand heeft (wat schuren erg lastig maakt). Ik heb er even over gedacht om de hele bumper te scratchen, maar dat ging me iets te ver. :mrgreen:
Afbeelding 8

Afbeelding 9

De bumper met lier is daarna op het chassis gelijmd, en de aandrijfas van de motor naar de lier is ook toegevoegd. Het was erg krap bij de uitlaat, maar alles paste er nét tussen.
Afbeelding 10

Afbeelding 11

Voordat de vooras erop werd gezet, heb ik eerst nog de remleidingen voor deze as gelegd. Volgens de tekeningen komt er vanuit de remcilinder 1 leiding, die zich in tweeën vertakt en naar de remmen loopt. Bij de achterassen lopen de leidingen ook ongeveer zo, alleen vertakt er hier 1 leiding in 4 stuks.
Afbeelding 12

Afbeelding 13

En als laatste is de vooras zelf gemonteerd. Het was nog even pielen om de as er recht op te krijgen, omdat de bladveren tussen 4 plastic beugeltjes geklemd zitten. En als er dan 1 beugel scheef zit, staat gelijk de hele as scheef, met zweefwielen als gevolg straks.
Afbeelding 14

Afbeelding 15

Afbeelding 16

En als laatste nog even proberen of het motorblok nog past, met alle extra leidingen die er nu aan hangen. Je merkt wel dat er het een en ander aan toegevoegd is, want hij gaat er niet meer zo makkelijk in als eerst. Maar gelukkig past alles wel nog. :)
Afbeelding 17

Afbeelding 18

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jun, 2016 17:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Ziet er goed uit, hoop werk!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jun, 2016 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Bedankt voor het compliment Rob! :brouw:
Vanmiddag had ik even geen zin meer in leidingen leggen, dus ben ik aan een ander klusje begonnen; de spatborden. Zoals in de intro al te zien was, verschillen de spatborden van de ZiL en de CA-30 (de trekker van de HQ-2 van deze kit) nogal. De CA heeft vierkante spatborden, terwijl de ZiL ronde exemplaren heeft. Na wat nadenken heb ik een plan de campagne bedacht voor deze spatborden te scratchen:
Allereerst maar eens een 1/35 schaaltekening uitprinten van de ZiL. Toen ik hier de kitspatborden overheen legde, werd ik toch wel aangenaam verrast:
Afbeelding 2

Afbeelding 3

De zijkant klopt natuurlijk niet met de tekening, maar de bovenkanten komen precies overeen. Ook het stuk onder het spatbord (de "zijkant") is hetzelfde. Dus heb ik de originele spatborden gepakt en enigszins gesloopt, waarbij ik het spatbord bij de knikken wat ingesneden en platgevouwen heb, waardoor je de afmetingen van het stuk plastic voor de ronde spatborden ook weet. De beide spatborden zijn immers qua afmetingen vrijwel even groot.
Afbeelding 1

Nu had ik de platte stukken plastic voor de spatborden, maar de ronding moest er ook nog in. Een beetje op gevoel het plastic met een aansteker warmstoken en buigen heeft hier geen zin, dus er moest een malletje gemaakt worden. Eerst de kromming op een stukje papier overgetrokken;
Afbeelding 4

En daarna is dit malletje op wat blokjes hout overgetrokken.
Afbeelding 5

Dit malletje is daarna uitgezaagd, en met wat spijkertjes zijn de twee stukjes hout tegen elkaar aan gezet, om zo een bredere mal te krijgen.
Afbeelding 6

Hier is het platte spatbord met tape op gespannen, waarna het geheel met een föhn heetgestookt is. Het styreen vormt zich dan om het houten malletje, en zo krijg je precies de goede kromming.
Afbeelding 7

Afbeelding 8

Afbeelding 9

Daarna is het spatbord volgens het boekje afgebouwd, plus de aangepaste zijkanten van de kitspatborden.
Afbeelding 10

Afbeelding 11

...en hierna is het rechter exemplaar gelijk gesloopt. :mrgreen:
Afbeelding 12
Het rechterspatbord was achteraf iets te kort, maar ik had geen zin om het hele riedeltje nóg een keer te gaan doen, dus heb ik het spatbord maar wat verkreukeld, zodat het lijkt alsof Achmed de bocht iets te krap genomen heeft, en met zijn truck tegen een rotsblok gezeten heeft. :mrgreen:

De linkerkant paste gelukkig een stuk beter:
Afbeelding 13

Afbeelding 14

Nu kunnen de details toegevoegd worden. Er moeten nog verstevigingsribben op de bovenkant komen, en ook de koplampen en knipperlichten moeten er nog op gezet worden. Maar de basis is nu wel klaar, en de lastigste ombouw van de truck is nu achter de rug. :)

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement