Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Alle voer-vaar-en vliegtuigen die tijdens de 1e Golfoorlog van 1991 dienst deden bij de alliantie, of Irak zijn welkom !



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2016 11:58 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb dezelfde kit hier ooit al eens naar een Iraqi setting gebouwd, dat verslag kan je vinden op https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=29757&f=2. Wat jij zal moeten bepalen, is of je ook de brandstofleidingen voor de Scud gaat scratchen, die zich achteraan de TEL zouden moeten bevinden maar die ik eigenlijk niemand anders heb zien proberen uit te vissen.

photo 94874

photo 94873

Het interieur van de zijcabines klopt ook voor geen meter, die bouw je beter dicht. Ik heb geprobeerd om het ontbrekende aandrijfsysteem van de truck wat te reconstrueren maar tegenwoordig kan je daarvoor beter de nieuwere Scud-kits kopen.

photo 94861

Merken zoals Trumpeter brengen nog steeds nieuwe varianten van de MAZ-trucks op de markt. Succes met dit boeiende onderwerp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2016 12:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
@stevenvd

Ja die van jouw heb ik goed doorgenomen. En ik ga ook proberen de brandstofslangen te maken.
De cabines komen inderdaad niet overeen, maarja de doos komt uit 1990/91 en toen was de koude oorlog net afgelopen en was dat spul allemaal niet te bekijken van binnenen moest dragon het met referenties foto's doen en alleen buitenkant vaak alleen maar.Maar ik knutsel wel wat in elkaar. Ben al begonnen hiermee. Zal vanavond wat foto's op het net plaatsen

Groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2016 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
zo luitjes,

hier wat eerste foto's van het gedane arbeid.
zoals Stevenvd aangaf, klopt er niets van het interieur en niet veel van het exterieur van de scud.
ik ben bezig met de com/radio cabine, en wat ik zag bij primeportal.net is totaaln iet dat wat in de doos zit.
dragon had er een grote opbergkist van gemaakt ipv radioapparatuur.

dus heb ik met ijzeren pinnen, passer potloodklembus cirkels in het plastic gesmolten en links onderaan een hoek eruit gehaald zoals het echte spul ook is.
ik heb niet alle metes etc 1:1 overgenomen, maar het lijkt wel zo alsof het een radio is. natuurlijk moet het nog wat fijner afgewerkt worden alvorens het een kleur krijgt

foto's:

Afbeelding

Afbeelding

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2016 23:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nuttig werk! Welke kleur ga je straks gebruiken voor het interieur? Zelf heb ik een lichtgroene kleur van een minder bekend merk gebruikt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 mei, 2016 7:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Het word een blauwe groene kleur inderdaad. En apparatuur word grijs

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 mei, 2016 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
zo luitjes,

Na de nodige vrije dagen en mooie het weer, en hoeveelheid bier etc hier een update.

ik heb de radiocompartiment enigszins klaar. het dak moet moet nog een likje verf hebben.
ik heb iets van het radiopaneel proberen na te bootsen, maar gezien ik de meeste ruimtes toch dicht ga maken heb ik hier niet erg veel mijn best gedaan op het detailleren van de ruimte.
maar je kunt nu in ieder geval van buitenaf zien dat het een radio moet zijn i.p.v. opbergkist dat dragon er eerst van had gemaakt.

foto's

Afbeelding

Afbeelding

[img]https://modelbrouwers.nl/media/cache/40/4a/404aaa7c5f428e86306816381d421dfd.jpg

Afbeelding

ik merkte met droogpassen dat er nog wel flinke kieren zijn die tocht dicht gemaakt moeten worden

@stevenvd: wat is de diameter van de slangen die je gebruikt hebt voor het nabootsen van de brandstofslangen?

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2016 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooi project, mijn bouwjaar is te recent om de Golfoorlog meegemaakt te hebben, maar ik heb tijdens mijn zoektocht naar informatie over mijn raketprojectje in de GB genoeg verhalen gelezen dat de mensen daar destijds als de dood waren voor de Scuds.
Er valt nog genoeg te detailleren aan deze kit, het is niet meer de allerjongste. De leidingen scratchen is wel iets wat ik zou overwegen, wegens die zijn vrijwel niet te missen op de echte truck. Het lijkt me wel niet het gemakkelijkste werk, want zoals je op de foto van Steven kan zien stikt het er van de slangen daar achterop.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2016 19:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
viper_technician schreef:
@stevenvd: wat is de diameter van de slangen die je gebruikt hebt voor het nabootsen van de brandstofslangen?

groeten chris


Da's toch maar een millimeter. Eigenlijk is het gewoon elektriciteitsdraad. In de slangen zit wel metaaldraad zodat ze in de gewenste vorm blijven staan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2016 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
@steven: nou van dat draad heb ik zat komt wel goed.
@tomska: Ja is een wapen wat veel angst liet opkomen bij mensen gezien de kracht van de kop en de mogelijke chemische lading die ze konden meenemen. Maar gelukkig zijn de export wapens die de Russen verkopen niet van dezelfde kwaliteit als wat zij gebruikten, en dus is de nauwkeurigheid ook wat minder mbt het neerkomen van de raket. Maar die slangen gaan er komen.

Groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2016 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
hallo mensen,

na een lange tijd helemaal niets gedaan te hebben gezien een bouwdip en veel prive verplichtingen etc hier toch weer een update.
ik heb weer zin in het bouwen.

dus heb ik de wielen alvast gemaakt. de cabine en radiocabine zitten in elkaar en de cabine voor het combat control en pump control zitten deel in elkaar.

foto's

Afbeelding

Afbeelding

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement